Mijn Belgacom Fon

  • 24 October 2011
  • 21 reacties
  • 10828 Bekeken

Reputatie 1
  • Practitioner
  • 33 reacties
Sinds kort zie ik op mijn e-services internet Mijn Belgacom Fon. Als ik hier op intik kom ik op een andere pagina waarvan ik eigenlijk niets van begrijp en weet ook niet wat de bedoeling hiervan is. Kan mij iemand hierover uitleg verschaffen?

Alvast bedankt...Wacu

21 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat zijn weer nieuwe dingen waarmee ze aan het experimenteren zijn. FON kan bv. van jouw b-box2 een soort hotspot maken in je buurt.

/
als je daar een Fon account creeert kun je een login/paswoord kiezen waarmee je kan inloggen op andere Fon hotspots in binnen- en buitenland

als tegenprestratie zal ook de draadloze verbinding van jouw bbox2 op veilige manier open gesteld worden voor leden van de Fon WiFi community.

project staat nog in z'n kinderschoenen, de eerste stapjes zijn gezet... afwachten hoeveel hoeveel Belgacom Fon's er in het straatbeeld opduiken

mvg
Beste wacu,

Heel binnenkort zullen jullie hier uitgebreid door Belgacom over geïnformeerd worden. Nog even geduld aub.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Ik denk dat de meeste mensen er een beetje huiverachtig tegenaan gaan kijken om hun internet verbinding te delen,alhoewel er geen gevaar is want iedereen die inlogt op jouw modem moet inloggen met zijn eigen gegevens,en de verbruikte data komen op zijn rekening.

Er is wel in de kranten vermeld dat dit mogelijk wordt zowel Belgacom als Telenet maar zolang Belgacom geen reclame hier voor maakt zullen de mensen hun modem niet zomaar openstellen.

Als het betaald zou zijn zouden we er wel meer van merken.

Ik ben erachter gekomen dat het werkte door toevallig voor iets anders in te loggen op de Belgacom site.

Er blijkt trouwens nog maar 1 hotspot actief te zijn wat genoeg zegt.
zolang Belgacom geen reclame hier voor maakt zullen de mensen hun modem niet zomaar openstellen.

standaard worden alle bbox 2 na verloop van tijd een fon hotspot. wie dat NIET wenst kan bellen naar 0800 20 640 of de hotspot uitschakelen via de webinterface

mvg

ik hoop dan wel dat Belgacom hun klanten inlicht dat hun BBOX2 wordt open gesteld als Hotspot,het omgekeerde lijkt mij meer logisch.

Ik had nog een vraag: Ik heb momenteel een gewone bbox en wil mij openstellen als hotspot.

Ik moet dan overschakelen op een BBOX2 ,maar zoals ik lees moet je dan VDSL2 hebben of het zou niet werken?

Hoe weet ik of er in mijn regio vdsl2 beschikbaar is? Op de Belgacom site is er niks over te vinden,ook niet of je de bbox kan omruilen naar een bbox2.
Reputatie 7
Badge +1
Dat kan je best checken met de TV-test hier: https://admit.belgacom.be/eshop/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page?

als meerdere HD-TV's mogelijk zijn, kan dat in principe alleen met VDSL2, dus bestaat de aansluit-mogelijkheid. In dat geval best eens bellen met de technische helpdesk 0800 22700 dagelijks bereikbaar 7 dagen op 7 tot 22.00 uur. Alvast een gelukkig VDSL2-jaar voor jou en je familie.
Bedankt sinjoor71

Volgens uw link kan ik 2 tv's aansluiten dus kan het dan voor mij.Ik heb geen Belgacom tv maar alleen internet,maar ik neem aan dat dat geen verschil maakt?

Ook voor U en Uw familie een spetterend 2012 gewenst
@sinjoor71

Heb nog even verder op die link en er zouden nog technische aanpassingen moeten gebeuren op mijn lijn? Heb je enig idee waar het over gaat en is het te betalen?
beste

indien HD tv beschikbaar is, is vdsl2 internet beschikbaar en kan je de overschakeling aanvragen in een belgacomcenter of via 0800 22 800

migratie naar vdsl2 is zeker nog gratis tot 31/1/12, incl. bbox2

wat betreft die technische aanpassingen, is me niet duidelijk... maar wat krijg je als resultaat? 2 tv's is niet goed voor vdsl2, hd moet beschikbaar zijn

mvg

@xenne

Bedankt, ik ga morgen mijn licht opsteken in het Belgacom center ivm met dat technisch gedoe waar je dan waarschijnlijk toch moet voor betalen en dat gratis fon hotspot toch niet gratis zal zijn?


Mvg,

Ludo
van betalen zal geen sprake zijn, maar wellicht zit je in grijze zone van vdsl2 of zoiets.... laat nog iets weten

ook hotspot is volledig gratis

mvg
@xenne

Technische aanpassingen wil volgens mij zeggen dat er techniekers ter plaatse komen en omdat het geen panne is zal het te betalen zijn denk ik.

Ik kom morgen bij je terug en breng rapport uit na mijn bezoek aan de shop.


Mvg
voor activatie vdsl2 komen er sowieso techniekers aan te pas, maar dat zit in de prijs van €0 inbegrepen (iig nog tot 31/1/12)

maar normaal krijg je die melding niet van 'technische aanpassing vereist', je bent een speciaal geval blijkbaar... denk in grijze zone

mvg
@xenne

Ben naar de Belgacomshop geweest,uitleg gedaan en meteen een BBOX2 meegekregen,gratis en mag zelfs mijn oude bbox houden!!

Direct aangesloten en werkend. Op de Belgacom site word mijn BBOX reeds herkend en er staat "bijwerking vereist".

Ik heb een ASUS TRANSFORMER TF 101 en een Samsung Galaxy Note en met de ASUS kan ik zo op mijn eigen FON netwerk maar met de Note niet. Heb op allebei de FON app.Welke bijwerking is er dan nog vereist? Op de ASUS werkt het.

Ik heb uiteraard de nieuwe BBOX2 beveiligd met WPA, maar moet ik ook dat FON netwerk beveiligen? Zoja is het me niet duidelijk hoe dat even moet.Laat ik dat gewoon open ?

Ik weet dat iedereen die het wil gebruiken zijn eigen password moet ingeven,maar als het op OPEN staat kan dan niet iedereen erop?

Als je hierop een antwoord hebt,hoor ik het graag.

By the way , VDSL2 is niet eens nodig

Allez ik maak nu ook deel uit van een boel andere mensen die hun netwerk openstellen en anderen 3g kosten besparen,mogen er nog vele volgen ,we varen er allen wel bij!


Mvg

Ludo
beste,

aan het FON netwerk moet je NIETS doen !
@phillipe

Beste,

Dacht het maar wou zeker zijn.Dus niemand kan er op zonder zijn login?

Mvg
iedereen kan verbinden met het fon netwerk. het heeft totaal geen zin een hotspot te beveiligen want hoe gaat de medemens er nog op geraken? je deelt je internet met anderen, da's net het principe

echter,
als je wil beginnen surfen moet je inloggen met een fon account
al worden er ook andere opties geboden aan niet fon members, door bv te betalen via sms...

maar er is me één en ander niet duidelijk in uw verhaal...

er staat op e-services dat bijwerking vereist is, dus ik veronderstel dat jouw fon nog niet actief is, maar dat je momenteel de fon van iemand anders gebruikt?

wat betreft je migratie naar vdsl2... je gaat nog een activatiedatum krijgen.... alleen vraag ik me dus nog af waarom er bij jou staat dat 'technische aanpassing vereist' was... daar heb je nog geen antwoord op gekregen, veronderstel ik

mvg
@xenne

Dank voor je ractie,ivm Fon is alles ok.

Ik had de klantendienst aan de lijn over VDHSL2 wanneer ik Uw mail binnen kreeg.

Het blijkt dat ik perfect aansluitbaar ben voor VDSL2 en ze wisten ook niet waarom ik die melding krijg.

Het zou in orde moeten zijn op 15 januari

Ik wil je graag bedanken voor de geboden hulp alsook nog aan andere ,deze community werkt perfect!!

Ik hou je op de hoogte als het mag zodat er zoveel mogelijk mensen kunnen geholpen worden.

Ik weet sedert gisteren pas van deze site en zal ze opvolgen en andere leden helpen met problemen als het in mijn mogelijkheden ligt.

Mvg,

Ludo
Reputatie 7
Badge +1
Welcome to the club Ludo, we kunnen altijd nog hulp gebruiken en alvast een gemotiveerd iemand extra om ervaringen mee te delen..Lachen

Veel succes met het VDSL2 verhaal. Het is écht een wereld van verschil. Afhankelijk van je profiel kan je dan je Internetabonnement bepalen. Met een 16,5/2Mbps profiel bv. kan je best bij een Comfort 15/2,5Mbps blijven.
okay Ludo, alvast bedankt om ons op de hoogte te houden.

bij de bbox2 modem steekt normaal een handleiding & toebehoren. best dit eens nazien, mogelijks moet je nog wat wijzigen doen aan uw binnenbekabeling, zeker moest je meerdere aansluitpunten hebben.

tot op vdsl2

mvg

Reageer