Migreren van ADSL naar VDSL(2) gratis?

  • 24 December 2011
  • 12 reacties
  • 1793 Bekeken

Hoi iedereen,

ik ben hier net nieuw dus misschien zijn er al 101 topics over dit onderwerp aangemaakt.
In dat geval sorry :D

Maar ik wou dus eigenlijk even informeren. Ik zit momenteel nog op ADSL2 en geen digitale televisie.
Nu heb ik hier gelezen dat de overstap naar VDSL(2) tot en met 31/12/2011 gratis is.
Maar houdt dit in dat ik gewoon sneller internet krijg, of dat ik dan ook digitale televisie en die b-box etc moet nemen?
Want ik wil nog geen digitale televisie namelijk erbij.

Op de abbo pagina van internet staat dat de activering normaal gezien 50 € is, is deze dan gewoon tijdelijk gratis of zit er een addertje onder het gras waardoor ik later meer ga moeten betalen?

Ik hoor graag van jullie!!


Mvg,

Mathias

12 reacties

beste

neen, je kan overschakelen naar vdsl2 internet zonder tv erbij te nemen. ik zou het je misschien wel aanraden gezien het 'gratis' is en je dan de dure coax kabel uit je huis kan verbannen

de enige voorwaarde is natuurlijk dat de vdsl2 technologie op jouw adres beschikbaar moet zijn.

je kan het te weten komen via onderstaande belgacom tv beschikbaarheidstest
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow

als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling helemaal gratis aanvragen via de klantendienst of in belgacom center. (het is nog gratis tot 31/1/12)

tot op vdsl2

mvg
Ja dit is beschikbaar bij mij!

Maar nu is mijn vraag nog, wat is het addertje?
Zijn er later dan nog extra kosten of dergelijke?

Want "gratis" vind ik een vreemd woord :p


+ Moet ik dan een nieuwe router kopen of iets anders?

En wat bedoel je met de coax verbannen, waarom is deze dan niet meer nodig?

Heb ik deze kabel niet nodig voor telefoon?


Bedankt voor de snelle respons trouwens! Super!
er is geen addertje, mijn beste. gewoon een upgrade van technologie die je in staat zal stellen de snelheden te halen waar je uiteindelijk al voor betaald, en die nu toevallig tijdelijk gratis is

voor vdsl2 is een bbox2 vereist, ik weet niet of je deze al hebt of niet? in alle geval krijg je die ook gratis, plus de andere benodigheden en handleiding voor installatie

ivm coax verbannen... dit zou enkel zijn als je ook belgacom tv zou nemen, dan zou je de telenet kabel (coax) kunnen buiten smijten indien je deze hebt tenminste, maar dat moet je zelf beslissen en doet hier eigenlijk niks ter zake

mvg
Ok bedankt!

Dan ga ik hier zeker en vast eens voor langsgaan bij een Belgacom centre!

Mvg,

Mathias
Beste Mathias 19206,

De uitleg van Xenne is correct.


Met vriendelijke groeten,

Eva
gratis bestaat niet.

Bij omschakeling heb je normaal gezien een jaar contract aan uw been, dus dat is het 'addertje'.

Hou er ook rekening mee dat:


- je vanaf dan vast hangt aan uw BBOX2/Sagem modem. Je kan dus uw eigen modem niet meer gebruiken.

- je mss binnen bekabeling gaat moeten aanpassen.

- zover ik weet moet vdsl nog steeds op het 1ste telefoon contact aangesloten worden. Dit kan mss problemen opleveren, waardoor je mss wireless toestallen zal moeten kopen.

Ik raad mensen toch aan om dit dingen eerst te controleren vooraleer vdsl te nemen, want dit kan nog heel duur uitkomen voor mss een paar MB/s snellere connectie.

Bart, ben je daar zeker van dat een verandering van technologie uw lopende contract verandert ! ?
beste Bart

omschakeling van technologie is géén nieuw jaarcontract

verlaging of verhoging van het abo is wel een nieuw jaarcontract, maar dat is hier niet van toepassing

mvg
ben daar toch niet zo zeker van hoor xenne, ricy.

dus zou daar maar mee "oppassen."
ongelovige Bart



mvg,
Badge
Hallo,

Ik ben ook nog niet zo lang omgeschakeld naar vdsl2 (21-11-2011) en het is inderdaad gratis.

ik heb wel een ander internet abonnement gevraagd omdat van favorite naar comfort.

En dat is er sprake een nieuw jaar contract. Trouwens is alles corect verlopen omtrent mijn oude formule en de nieuwe omtrent de afrekening met Belgacom.

Zo geniet ik nu ook van BGC TV (internet Favorite adsl had ik al enkele jaren) en heb de coax kabel aangetekend opgezegd. een besparing van 182.42€ per jaar.

In mijn geval.

En via dit forum, heb ik veel nuttige info kunnen verkrijgen omtrent de werking en installatie van B-box2 ,Decoder en PLC adapters.

Waarvoor mijn dank.


Mvg,

Peter 18474
Toch nog iemand die tevreden is Knipogen Lachen

mvg

Reageer