Skip to main content
Hey,



Bij mijn schoonouders heb ik BTV aangesloten sinds kort.



Gezien de locatie van de verschillende componenten in huis, was het niet mogelijk om UTP te leggen naar al de decoders (2), dus hebben we geopteerd om te werken met PLC's (3).



Op 1 TV werkt alles prima en is het mogelijk om in HD te kijken.



Op de 2de TV gaat dit niet, van zodra ik de UTP onder aan de PLC aanluit gaat de middenste LED over van groen naar oranje. Het is nog mogelijk om TV te kijken, maar al de HD zenders zijn geblokt of gaan gewoon niet.



VRAAG:



Waarom wordt die middelste LED oranje van zodra ik de UTP cabel aansluit? Zolang deze niet is aangesloten zijn al de LEDs groen. En nota bene, dit heeft wel goed gewerkt gedurende een maand of misschien zelfs iets meer.



Weet iemand hier de oorzaak van of misschien een mogelijke test dat ik kan doen? (resetten en opnieuw synchronizeren is al meermaals gebeurd)

Op volgende pagina kan je de beschikbaarheid controleren: http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraResidentialExecute.action



Daar staat op of je wel degelijk naar 2 HD tv's ter gelijke tijd kan kijken.


Je kunt ook eens checken op deze site:



http://192.168.1.1/cache/914415556/index.cgi



onder "advanced settings.status" kun je zien wat je down en upstream line rate is , en ook je signaal/ruisverhouding in dB (downstream trainig margin). Dat zegt al héél veel over de capaciteit van je liin en eventueel je afstand van het ROP.


Volgens belgacom kunnen tot 3 TV's aangesloten woorden waarvan 2 HD.



Nu zijn er twee decoders aangesloten.



De snelheid van de lijn zal ik van ginder moeten doen als ik bij de schoonouders ben.


Probleem is gevonden.



Het is het electriciteits net in het huis die het probleem geeft.



Wat ik erg vind is dat blijkbaar Belgacom hiervan op de hoogte is, dat dit kan gebeuren. De Devolo zal een paar weken perfect werken en het dan begeven zonder enige blijkbare reden. En de Helpdesk maar test doen en vragen stellen zonder aan een oplossing te komen. Het is uiteindelijk te technieker aan huis die dat gevonden heeft.



De PLC resetten of vervangen zal het probleem maar tijdelijk oplossen. Maar daar verwittigen ze niemand van dat dit kan gebeuren.



Engiste oplossing nu is via een Rucus te werken (en hopen dat dat het ook niet begeeft)



Veel gesukkel al gehad voor uiteindelijk maar een banaal probleem.


Waarom verwondert mij dat niet ? ik heb onmiddellijk voor Ruckus adapters gekozen, omdat ik ca. 4 jaar geleden ook problemen had met foute (vuile zei men toen) stromen op het electricteitsnet. MIIJN TV viel toen gewoon regelmatig uit, en ik dacht toen dat het aan de TV lag (nog een beeldbuis), en heb die toen door een flatscreen 37' vervangen. Grote consternatie ! die flatcsreen had juist hetzelde ! Men heeft mij toen bij Vanden Borre een Monster filter HTS 1000 aangeraden die die foute stromen er uitfiltert, en tegelijk ook een bescherming bij stroopieken biedt (heeft zo'n 8 stopcontacten). De problemen waren toen wél oipgelost..



Dat is ook de reden waarom ik tegenover die PLC adapters wantrouwig stond en voor de draadloze optie van Ruckus koos. Die geven bij mij geen enkel probleem. Toch biedt Belgacom nu vooral de PLC's aan en de Ruckus slechts als je er zelf naar vraagt in de winkels (maar wél op de website). Er zouden naar gezegd teveel problemen mee zijn. Maar naar mijn mening en ervaring hangt het zuiver af van je persoonlijke siituatie. Zijn er vuile (onrustige) stromen op je electricteitsnet, dan geen PLC, zit je vlak onder een hoogspanningsleiding, dan misschien weer wél problemen met Ruckus....een kabelverbinding is natuurlijk altijd het beste, maar niet iedereen wil gaan breken of kappen, of heeft graag een kabel (zichtbaar) over de plint of naar de verdieping lopen.



Je vindt uitleg hier:



http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/ruckus1tv_nl.pdf



en hier:



http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_equip




Reageer