Nieuwe klant. Ik heb net een pack gekregen en kijg hier geen hogere theoretische snelheid voor internet dan 16,5 Mbps (lees ik af op modem, bevestigd door B-com). Speed test toont me nu 6 Mbps. Ik zit hier nochtans in een wijk op enkele honderden meters van het centrum van Wemmel. Ik kan me niet inbeelden dat er hier zo veel sukkelaars in hetzelfde geval zitten als ik.
Ik heb al naar Belgacom technisch gebeld maar men zei dat zij er niks konden aan doen, dat ik moest spreken met de klantendienst en daar een klacht neerleggen. Heeft dat zin? Kan zoiets verbeterd worden? Dit is echt middeleeuws... Zou ik naar de ombudsdienst telecom stappen voor zoiets? help.
klantnr 611707940
Bladzijde 1 / 1
Beste Marc, heeft U vooraf de beschikbaarheidstest gedaan om na te gaan welk profiel BGC je aanbied, hoeveel TV's je al dan niet in HD kan bekijken...enz. is zeer belangrijk vooraleer je een contract afsluit!
Volgens de speedtest zit je volgens mij nog op de ADSL technologie en zou je indien beschikbaar beter overgaan op de VDSL2 breedband...dus doe even die test op de BGC- website.
Mvg.
Volgens de speedtest zit je volgens mij nog op de ADSL technologie en zou je indien beschikbaar beter overgaan op de VDSL2 breedband...dus doe even die test op de BGC- website.
Mvg.
Meer uitleg en interpretatie van de resultaten van de test die je doet kan je vinden op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
waaruit ik hieronder een stuk gekopieerd heb:
Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
Elsa
PS: Post eens je download en upload speed die je vind op je modem zijn webinterface
door te surfen naar http://192.168.1.1
Daar kan je ook zien of je op ADSL technologie staat.
waaruit ik hieronder een stuk gekopieerd heb:
Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
Elsa
PS: Post eens je download en upload speed die je vind op je modem zijn webinterface
door te surfen naar http://192.168.1.1
Daar kan je ook zien of je op ADSL technologie staat.
Volgens de test op mijn adres: VDSL2, beschikbaar. (wel vreemd dat die test niet te vinden is op de verkoop-webpagina's)
Zoals gemeld heb ik dus een 16,5 instelling (afgelezen op 192.168.1.1).
Ik heb thuis 1 hd-tv en een pc-netwerk waarop hoogstens 2 pc's tegelijk zijn aangesloten.
Ik kan nu wel webpagina's inladen maar daarboven wordt het moeilijk. Ik kan door de lage snelheid onmogelijk de video's zien op de videozone van de VRT (zeer traag inladen, dan enkele seconden zien, dan weer inladen...). Ook Skype communicatie klinkt brokkelig, van mindere kwaliteit.
Dit kan toch niet de standaard kwaliteit zijn?
Zoals gemeld heb ik dus een 16,5 instelling (afgelezen op 192.168.1.1).
Ik heb thuis 1 hd-tv en een pc-netwerk waarop hoogstens 2 pc's tegelijk zijn aangesloten.
Ik kan nu wel webpagina's inladen maar daarboven wordt het moeilijk. Ik kan door de lage snelheid onmogelijk de video's zien op de videozone van de VRT (zeer traag inladen, dan enkele seconden zien, dan weer inladen...). Ook Skype communicatie klinkt brokkelig, van mindere kwaliteit.
Dit kan toch niet de standaard kwaliteit zijn?
Beste Marc,
Ik heb uw lijn nagekeken het signaal tot aan de modem is zeer stabiel. 16,5Mbps is inderdaad het hoogst haalbare downloadsnelheid.
Op uw lijn staat BelgacomTV als deze aanstaat dan verlaagt uw snelheid maar normaal zou er voldoende overblijven om comfortabel te kunnen surfen. Kan het zijn dat uw verbinding tussen modem en PC draadloos is? Als dat zo is dan wordt uw WiFi signaal waarschijnlijk verstoord.
Op onze help en support website vind u voldoende informatie om uw WiFi signaal te verbeteren.
http://support.nl.belgacom.be/
Mvg,
Eva van Belgacom.
Ik heb uw lijn nagekeken het signaal tot aan de modem is zeer stabiel. 16,5Mbps is inderdaad het hoogst haalbare downloadsnelheid.
Op uw lijn staat BelgacomTV als deze aanstaat dan verlaagt uw snelheid maar normaal zou er voldoende overblijven om comfortabel te kunnen surfen. Kan het zijn dat uw verbinding tussen modem en PC draadloos is? Als dat zo is dan wordt uw WiFi signaal waarschijnlijk verstoord.
Op onze help en support website vind u voldoende informatie om uw WiFi signaal te verbeteren.
http://support.nl.belgacom.be/
Mvg,
Eva van Belgacom.
Indien je wifi moest gestoord zijn kan je hier op ricy's blog nuttige info vinden: http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange
net hetzelfde probleem bij ons : na een paar maand geleden een pack afgesloten te hebben gaat de pc niet meer vooruit : minuten lang wachten, vooral bij het starten! en dan steeds de helft van de tijd naar zandlopers kijken en foutberichten : "pagina reageert niet" op google!! echt niet te doen; wij zoeken een andere oplossing...
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.