Beantwoord

Melding: Internet Explorer werkt niet meer


Ik krijg steeds de melding "Internet Explorer werkt niet meer,.............", wanneer ik de website van HLN (Het laatste Nieuws) probeer te openen met IE.
De website van bijv. "Knack" en "Het Belang van Limburg" kan ik (voorlopig) zonder problemen openen.
Ik heb reeds contact opgenomen met HLN. Daar beweert men dat er bij hen geen problemen zijn en dat ik mij moet wenden tot mijn provider, dus vandaar deze topic.
De website van HLN kan ik zonder problemen openen met Google Chrome.
In dit forum heb ik reeds iets gelezen van een "volle mailbox" (wat dit ook moge betekenen). Kan mijn probleem daar mee te maken hebben ?
Alvast bedankt voor de reacties.
icon

Beste antwoord door Wim VL 6 July 2017, 08:58

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag Marleen,

Als je de site kan opnenen via andere browsers, dan heb is er geen probleem met je internet verbinding. Ik raad je aan om je cookies en browsers geschiedenis te verwijderen via de instellingen.

Mvg,

AndyM
Bedankt Andy voor jou snelle reactie.
Heb ik gedaan, doch zonder resultaat. Bij het openen van de website HLN krijg ik nog steeds onmiddellijk de melding "IE werkt niet mer............"
Hopelijk heb jij een andere oplossing.
Marleen
Reputatie 5
Badge +4
Graag gedaan Marleen. Heb het doorgestuurd naar onze engineering. Ik hoop je snel iets te laten weten. Ondertussen raadpleeg je HLN best via een andere browser 🙂 Andy
Zal ik doen, Andy, alhoewel ik een "fan" ben van IE en het zo niet heb voor GC.
Graag nog een kleine suggestie ivm dit forum : kan er niet overwogen worden om de auteur van een topic met een e-mail te verwittigen wanneer er een antwoord of een reactie is op zijn vraag. In mijn geval dus wanneer jij iets verneemt van jullie engineering ?
In veel andere fora is dit zo en dit vind ik zeer interessant. Zodoende is men niet genoodzaakt om regelmatig het Proximus Forum te openen en om dan vast te stellen dat er toch nog geen antwoord op reactie is op de gestelde vraag.
Grtjs,
Marleen
Reputatie 5
Badge +4
Awel dat is een goede opmerking Marleen. Jammer genoeg kan ik u niet zeggen of dit mogelijk is maar ik stuur je vraag zeker door naar onze collega's van het social media team. 🙂 Andy
Reputatie 7
Badge +6
Hey Marleen,
Via Instellingen kun je aanvinken dat je een email wilt ontvangen van updates van je favoriete topic.
Groetjes,
Wim
Dat is zeer goed nieuws, Wim. Alleen weet ik niet waar ik "instellingen" kan vinden. Kan jij een tipje van de sluier oplichten ? Mijn vraag kan misschien banaal lijken, doch ik ben niet zo beslagen in de pc-materie...... allé laat ons eerlijk zeggen dat ik een dummie ben.
Reputatie 5
Badge +4
Marleen, zoals Wim al zei kan je dit inderdaad doen via de instellingen (Wanneer je een topic aanmaakt kan er gekozen worden voor "topic volgen") Mvg, AndyM
Oké Andy, daar zal ik zeker op letten bij het aanmaken van een volgend topic. Ondertussen kijk ik uit naar het antwoord van jullie engineering.
Grtjs, Marleen
Reputatie 7
Badge +4
Dag Marleen, het zal een tijdelijk probleem geweest zijn op de site zelf, nu werkt alles perfect. MVG, Wim
Dag Wim,
Op mijn laptop (Windows10) werkt het inderdaad perfect.
Op de laptop van mijn man (Windows 7) blijft het probleem zich voor doen.
Zou IE verwijderen en terug opstarten op de laptop (Windows 7) enig soelaas kunnen brengen.
Ik weet natuurlijk niet of dit mogelijk is, hoe en door wie (Proximus ?) dit eventueel zou moeten gebeuren.
Dit is maar een "losse" gedachte van mij. Hopelijk maak ik mij hierdoor niet hopeloos belachelijk.
Groetjes,
Marleen
Reputatie 7
Badge +4
Had je die laptop al eens herstart ondertussen?
Ja, reeds enkele keren in de hoop dat hij het toch zou "doen".
Zoals ik reeds schreef is het enkel met de site van HLN en HLN beweert dat het bij de provider ligt.
Hopelijk heb ik niet dit topic uit de mijn lijst met favorieten verwijderd, door per vergissing op hier te klikken.
Reputatie 7
Badge +4
Het gaat toch ergens een probleem op de laptop zijn hoor. Andere websites werken wel neem ik aan?
Inderdaad, het is enkel en alleen de website van HLN die de problemen geeft. Ik kan dan ook moeilijk aannemen dat het wat met de laptop zelf te maken heeft. Waarom zijn er geen problemen met de andere sites en met HLN wel ?
Dat doet mij denken aan mijn vaatwasser, die af en toe het vuile afwaswater niet meer wegpompte. De bij geroepen technieker hield het bij een defecte afvoerpomp. Ik was van mening dat het wat met de programmatie te maken had omdat de ene keer wel werd afgepompt en de andere keer niet. Uiteindelijk bleek ik het bij het rechte eind te hebben. De programmatieblok werd vervangen en mijn vaatwasser draait nog vrolijk rond met zijn oud "defecte" afvoerpomp.
Dus ik vraag mij af waarom er alleen problemen zijn met HLN. Zij kaatsen natuurlijk de bal in het kamp van de provider.
Zo blijven zij met "propere handen" achter.
Kan ik zelf IE van de laptop (W7) halen en terug installeren, of heeft dit hoegenaamd geen zin ?
Grtjs,
Marleen
Reputatie 7
Badge +4
Controleer eerst eens of de pagina niet geblokkeerd is in de browser. Lukt het trouwens via google chrome of firefox?
Voilà, ik ben nu ingelogd op Proximus Forum met de laptop van mijn man (W7).
Wanneerhij van HLN een e-mail krijgt (met nieuws bijv. HLN.Lunch waarop hij geabonneerd is) en deze opent in Windows Live Mail 2011 of Mozilla Thunderbird, krijgt hij de foutmelding.
Opent hij de website van HLN rechtstreeks met Internet Explorer 11 , dan heeft hij eveneens de foutmelding.
Opent hij de website van HLN rechtstreeks met Mozilla Firefox of Google Chrome dan heeft hij geen foutmelding.

Hoe kan ik controleren of de pagina niet geblokkeerd is in de browser ?

Ik had graag een PrintScreen van de schermen bijgevoegd doch ik zie in dit forum niet waar ik documenten kan bijvoegen.
Grtjs,
Marleen
Reputatie 7
Badge +4
Dag Marleen,

Hier vind je een uitleg hoe je een website kan deblokkeren: http://www.nldit.com/software/antivirus-software/201309/101885.html#.WV5OutIUly0

Mvg,

Kim
Dag Kim,
Er waren geen websites geblokkeerd en het probleem is er nog steeds.
Volgens mij zit er niets anders op dan dat mijn man van Google Chrome zijn standaardbrowser maakt.
Alhoewel gans deze situatie toch niet normaal te noemen is, temeer daar hij steeds zijn e-mails van HLN met het nieuws steeds zonder problemen heeft kunnen openen en lezen.
Grtjs,
Marleen
Reputatie 7
Badge +4
Je kan ook altijd eerst eens proberen ie opnieuw te installeren: https://www.microsoft.com/nl-be/download/internet-explorer.aspx

Groetjes,

Kim
Reputatie 6
Badge +3
Probeer eens om Internet Explorer opnieuw in te stellen : https://support.microsoft.com/nl-nl/help/923737/how-to-reset-internet-explorer-settings Ik verdenk meer één of andere add-on voor problemen zorgt in Internet Explorer. Je kan selectief invoegtoepassingen uitschakelen om te zien of alles nadien correct werkt voor meer informatie kijk hier: https://support.microsoft.com/nl-be/help/17447/windows-internet-explorer-11-manage-add-ons
Dag familie vandesype en Kim (van Proximus)
Ik reageer nu met de laptop (Windows7).
Bedankt voor jullie reacties.
Tot 4 maal toe heb ik een reset gedaan van IE, doch tevergeefs. Het probleem blijft.
Nu vraag ik mij af of het iets zou uithalen om IE gewoon volledig te verwijderen en dan terug te downloaden en te installeren via de hyperlink die KimB, de supportmedewerker van Proximus, heeft aangegeven in haar reactie.
Zijn daar bepaalde risico's aan verbonden ? Bijv. dat één en ander in de soep draait.
Volstaat het Windows Live Essentials 2011 (waartoe IE 2011 behoort, of vergis ik mij ?) te verwijderen via het Configuratiescherm >>Programma's>> Een programma verwijderen ?
Indien dit niet aangeraden is, staat er maar één zaak te doen : het abonnement bij HLN gewoon niet verder zetten en hen te bedanken voor hun diensten.
Grtjs,
Marleen
Reputatie 6
Badge +3
Beste Marleen,

Wat je nog als allerlaatste stap kan proberen is om de Internet Explorer cache leeg te maken. Zie hier voor instructies: https://www.compubase.nl/tijdelijke-internetbestanden-browser-cache-wissen Lukt dit nog niet dan kan je inderdaad zoals Kim aangehaald had Internet Explorer opnieuw downloaden en opnieuw installeren. Internet Explorer maakt geen deel uit van Windows Live Essentials, Windows Live Mail maakt daar deel van uit. Neen, er zijn geen risico's aan verbonden.

Groeten,
familie vandesype
Ook kan je eens kijken of die url niet geblokkeerd word door de firewall geïnstalleerd op je pc (bv. Windows Firewall) of je virusscanner ..

Reageer