Meerdere TV's in huis

  • 14 February 2013
  • 2 reacties
  • 1162 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 226 reacties

Ik heb 1 Digitale TV met BC decoder in de living en 1 Digitale TV in een andere kamer waarmee ik analoog kijk en opneem met een Telenet abonnement.


Ik verneem nu dat kortelings (?) de analoge TV van telenet zal verdwijnen. Dan kan ik niet meer analoog kijken en opnemen in de tweede kamer.


Zal ik dan verplicht zijn een tweede aanluiting bij BC te nemen, dus ook een tweede decoder en een tweede abonnement ? Wat zou met dat gaan kosten?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


waar haal je dat vandaan dat Telenet analoog verdwijnt?

Reputatie 7
Badge +1


Ze zullen dan wel een hoop analoge klanten verliezen, tenzij die allemaal op Telenet digitaal overgaan. Ik heb nu ook nog Telenet analoog behouden, om rechtstreeks van de kabel te kunnen opnemen op DVD-HDD-recorder en 't is ook simpeler om extra TV's aan te sluiten zonder kosten voor een extra-decoder. Als dat wegvalt kan ik wél 15,20€ per maand uitsparen, en niet ik alleen...



Een prijsvergelijking met andere providers wordt dan wel transparanter, omdat de extra-kosten voor de analoge kabel nu slechts in de klaine lettertjes staan bij Telenet. Nu maken ze reclame met 8,20€ voor digitale TV (decoderhuur), maar in feite kost het (in mijn geval) 15,20€ + 8,20€ = 23,40€. In een Basic Shake internet/TV 32,75+15,20€ = 47,95€. Een pack Start Internet + TV kost bij Belgacom nu 43,95€. Maar voor mensen die al kabel betalen is het dan maar 8,20€ meer en vermits de TV meestal aan bij de kabelaansluiting staat, moeten ze niet investeren in devolo's of moeten ze ook geen lange kabel van de telefoonaansluiting naar de TV trekken. Is dus allemaal af te wegen.

Reageer