Skip to main content
Hoi,

Ik heb volgende vraag :

Ik heb een nieuwbouw woning gekocht en moet nu gaan beslissen over de aanleg van Belgacom in mijn nieuwe woning.

Nu heb ik reeds Full Internet 100% via het werk + Belgacom TV.

Ik wil in de nieuwe woning hetzelfde, maar indien mogelijk met 2 B-boxen.

Eén modem boven en één beneden. De modem beneden moet 2 TV's en verschillende internet connectie punten kunnen bedienen.

De modem boven moet hetzelfde kunnen doen op de bovenverdieping.

De bovenverdieping en benedenverdieping moeten een gescheiden netwerk worden.

Belangrijk : ik werk niet wireless, dus alles met kabels (internet) en/of adapters (TV).

Wat zijn de mogelijkheden ? En wat heb ik nodig ?

1 contract of 2 contracten bij Belgacom? 1 binnenkomende Belgacom lijn of 2 nodig voor een gescheiden netwerk ?

Kabels ? Hoeveel netwerkpunten kan ik per modem bedienen ? (Er zijn 2 uitgangen aan de B-box, maar kan ik die splitten via kabels ?)

Kan ik bijvoorbeeld van 1 modem uitgang spitsen naar meerdere connectiepunten voor internetconnectie ?

Voor De TV gebruik ik nu het electriciteitsnetwerk. Indien ik beneden en boven aparte B-box modems gebruik gaan die adapters boven en beneden dan gelinkt kunnen worden aan een specifieke modem ?

mvg,

Melina

Twee modems op één lijn kan niet. Je hebt twee fysieke lijnen nodig.

Uiteraard ook twee abonnementen

253 toestellen per modem (router, eigenlijk). Rechtstreeks op de modem, via een switch als je meer dan 2 poorten nodig hebt, of draadloos.

Uitgaande dat je op VDSL2 kan aangesloten worden en het maximum haalbare profiel van 30Mbps kan halen, kan je maximaal 3 TV's aansluiten, waarvan 2 in HD. Je kan dit nagaan via de klantendienst op 0800 22700.

In ieder geval is het NIET mogelijk om 2 BBOXen een verbinding te laten maken op dezelfde telefoonlijn. Op de BBOX kan je maximaal 2 TV's aansluiten via kabel (de derde dien je aan te sluiten via PLC oplossing...). De BBOX heeft verder 2 ethernet aansluitingen voor de PC's. Deze kan je echter makkelijk uitbreiden (splitsen) met het aansluiten van een switch op 1 van die poorten.

4 TV's wil in ieder geval zeggen: extra lijn...

Beste Melina,

Zoals eerder vermeld door wouter en axs.

2 Modems aansluiten op 1 lijn is niet mogelijk.

Dit heeft tot gevolg dat u 2 fysieke lijnen nodig heeft, en hierbij dus 2 keer een abonnement moet betalen.

Indien deze situatie gewenst is, is het technisch mogelijk.

Met 1 lijn kan u afhankelijk van uw snelheid tot maximaal 3 TV's aansluiten.

(Bij 2 TV's kunnen beide met kabel, Bij 3 TV's kan 1 met kabel en 2 met adapters.)

Voor internet kan u 2 computers met de kabel aansluiten, en de rest draadloos laten werken of gebruik maken van een switch.

Een switch is geen Belgacom product maar kan gevonden worden in de meeste winkels met PC producten.

Deze switch wordt verbonden met je modem op 1 van de PC poorten en geeft je meerdere poorten( afhankelijk van toestel) om PC's op aan te sluiten.

Om te weten hoeveel TV's u kan aansluiten op uw nieuwe adres en welke snelheid u kan halen, kan u mij een privé bericht sturen met uw adres van uw nieuwe huis.

Ook kan u dit zelf controleren via deze website. (Indien u nog geen contract heeft afgesloten voor uw nieuw adres moet u 'nieuwe klant' selecteren.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer