Skip to main content
Ben vandaag bij Belgacom winkel in Sint-Truiden langs geweest. Zeer vriendelijk onthaald.

Mijn vraag betrof het aansluiten van derde toestel, was zelf via internet gaan checken en daar werd aangegeven dat dit mogelijk is op mijn aansluiting. In winkel heeft bediende eveneens gaan checken en aangezien mijn lijn maar 20 (weet ik veel wat heeft) werd mij aanbevolen dit niet te doen wegens eventueel kwaliteitsverlies.

Mijn vraag nu is of dit kwaliteitsverlies enkel optreedt wanneer de drie tv's gelijktijdig zouden spelen, en of dit kwaliteitsverlies ook zal optreden als er 3 tv's worden aangesloten, maar wanneer er maar hoogstens 2 gelijktijdig zouden spelen. Want dit laatste zou het geval zijn, er zullen nooit geen 3 tv's gelijktijdig spelen.

Weet iemand het antwoord hierop ?

Thx

BIGJ

Je hebt waarschijnlijk een 20 Mbit profiel

en de mogelijkheden kan je vinden bovenaan

deze pagina => http://bgctv.skynetblogs.be/#bgctvmogelijkhedentbl20mbit2

Je mag rekenen op ongeveer 8 mbit voor 1 x HD (hoge kwaliteit) en 3Mbit voor 1x SD (lage kwaliteit)

Dus het totaal moet kleiner zijn dan die 20 Mbit die je hebt - 4Mbit om te surfen dus schiet er nog

ongeveer 16 Mbit over voor TV.

Bvb:

2 tv's in HD is 2x8 = 16 Dus nog 20 - 16 = 4Mbits/sec over om te surfen

of 1tv in HD + 2 tv's in SD is ook mogelijk

* 1 opname op harde schijf PVR in HD kwaliteit neemt ook ongeveer 8Mbit in beslag en 1 opname in SD ongeveer 3Mbit

PS : 8 Mbit en 3 Mbit is langs de lage kant dus het zal zeker in de werkelijkheid nog iets hoger liggen

Als je opneemt in nPVR op de BGC server dus, daar moet je geen rekening mee houden om het totaal benodigde Mbits te bereken.

als je 3 tv's wil, is er slechts 1 in HD & 2 in SD mogelijk bij 20mbit, en je gaat natuurlijk ook uw opnamemogelijkheden beperken

wat kwaliteitsverlies betreft, zou normaal niet mogen spelen.... als de 3 tv's spelen zal je natuurlijk minder internetbandbreedte hebben

mvg

Kwaliteitsverlies zal je niet hebben... je zal enkel slechts op 1 decoder HD kunnen kijken en enkele beperkingen ivm gelijktijd tijdig en opnemen op dezelfde decoder.

Als je met 3 TV's gelijk kijkt, zakt wel je internetsnelheid op dat moment.

Beste BIGJ,

Als ik het goed begrijp dan hebt u al 2tv's en dan zal er in principe niet zoveel veranderen. Als u de 3 TV's dan tegelijkertijd aan hebt staan dan zal het surfen inderdaad wat trager gaan.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.

Reageer