Hallo,
Ik had een Tuttimus abonnement en woonde in Brussel, ik was super tevreden van de diensten en kwaliteiten van Proximus. Na verhuis naar Zaventem (Drossaard van Ophemlaan) heb ik echter vastgesteld dat ik maximum 20Mbps internet signaal ontving ipv 100Mbps. Ik had dit besproken met de technieker van Proximus die ter plaatse was voor mijn activatie, hij zei : "in uw straat is het maximum 20Mbps dat wij kunnen leveren vanwege de oude kabels in uw straat." Hij heeft mij ook geadviseerd om dit te melden, wanneer er meerdere klachten worden vermeld zou Proximus overwegen de kabels in de straat te vernieuwen om een betere kwaliteit aan te bieden ipv klanten zien te vertrekken naar concurrenten. Ik vind het zeer spijtig dat ik hierdoor mijn abonnement Tuttimus moest opzeggen en met mijn internet&digitaal tv naar de concurrent ben gegaan, ik had zelfs kunnen leven met 50Mbps down. maar 20Mbps is zeer zwak. Ik vind het niet fijn dat ik mijn gsm abo's en internet&dig.tv moest splitsen naar verschillende leveranciers.
Bij deze wil ik vragen of er werken zijn gepland in mijn straat (Drossaard van Ophemlaan) ? En ik dan toch terug mijn internet&digitaal tv abonnement kan overbrengen naar Proximus ?
Alvast bedankt !
Groetjes,
Belhan
Bladzijde 1 / 1
ik weet niet op welk nummer je woont maar ik zie dat je op een vdsl lijn van 30 Mb/s zit
dit is in zone 3 , ongeveer een lijn van 700 tal meter
maar als je op vectoring zou komen te staan dan zou je zelf tot 60Mb/s kunnen komen
Dus de vraag is aan proximus of ze weten of je al op vectoring staat of binnenkort zal komen te staan.
Je moet wel een BBOX3 hebben om aan deze hogere snelheid te kunnen komen.
dit is in zone 3 , ongeveer een lijn van 700 tal meter
maar als je op vectoring zou komen te staan dan zou je zelf tot 60Mb/s kunnen komen
Dus de vraag is aan proximus of ze weten of je al op vectoring staat of binnenkort zal komen te staan.
Je moet wel een BBOX3 hebben om aan deze hogere snelheid te kunnen komen.
Dag Belhan. De beschikbare snelheid is afhankelijk van verschillende parameters zoals de afstand tot de verdeelkast/centrale in straat en de beschikbare technologie. 'Oude' kabels heeft er eigenlijk weinig mee te maken. De reden tot de lagere snelheid is de langere afstand tot de centrale en de beschikbare technologie. Hoe verder weg je woont van een verdeelkast of centrale, hoe langere afstand het internetsignaal moet overbruggen. Dit heeft jammer genoeg impact op je snelheid. Tip! Je kan steeds de beschikbare snelheid controleren via volgende pagina. De minimum snelheid die we kunnen garanderen is 20Mbps. Deze kan dynamisch verhoogd worden tot 50Mbps via het automatisch systeem. Deze snelheid wordt automatisch toegekend wanneer we zien dat er nog voldoende marge is en de lijn stabiel blijft.
Een hogere snelheid zou mogelijk zijn wanneer er een verdeelkast wordt bijgeplaatst dichter bij je locatie of wanneer een betere technologie (lees: Vectoring) beschikbaar komt. Momenteel zijn er, jammer genoeg, hiervoor in de nabije toekomst geen plannen.
Proximus blijft investeren om een zo goed mogelijk signaal tot bij de klant aan te bieden. Dit houdt in dat we continue onze technologie blijven ontwikkelen en uitbreiden. Helaas kan dit niet overal tegelijk. Zoals je misschien ook weet, investeren we ook in onze fibertechnologie tot bij de klant (FTTH) en in het mobiel netwerk.
Een hogere snelheid zou mogelijk zijn wanneer er een verdeelkast wordt bijgeplaatst dichter bij je locatie of wanneer een betere technologie (lees: Vectoring) beschikbaar komt. Momenteel zijn er, jammer genoeg, hiervoor in de nabije toekomst geen plannen.
Proximus blijft investeren om een zo goed mogelijk signaal tot bij de klant aan te bieden. Dit houdt in dat we continue onze technologie blijven ontwikkelen en uitbreiden. Helaas kan dit niet overal tegelijk. Zoals je misschien ook weet, investeren we ook in onze fibertechnologie tot bij de klant (FTTH) en in het mobiel netwerk.
Hallo Thomas,
in de zelfde straat op nr.10 in zaventem geeft bovenstaand resultaat 20 gegarandeerd en max 30 met DLM
komt er dan geen vectoring op zijn ROP?
dit werd toch op iedere ROP uitgevoerd?
in de zelfde straat op nr.10 in zaventem geeft bovenstaand resultaat 20 gegarandeerd en max 30 met DLM
komt er dan geen vectoring op zijn ROP?
dit werd toch op iedere ROP uitgevoerd?
Martin, huisnummer 10 is verder weg van de centrale waardoor de snelheid dus 1 zone lager/verder ligt. Vandaar het verschil. Op nummer 10 is gegarandeerde snelheid 16,5 met max 30Mbps. Op huisnummer 40 is dit gegarandeerd 20Mbps met max 50Mbps.
Het signaal komt rechtstreeks van de centrale en niet van de verdeelkast in straat. Er is momenteel, jammer genoeg, geen vectoring beschikbaar.
Het signaal komt rechtstreeks van de centrale en niet van de verdeelkast in straat. Er is momenteel, jammer genoeg, geen vectoring beschikbaar.
Ach zo ja , vanuit een centrale, dit verklaart het waarom geen vectoring mogelijk is.
Bedankt voor je toelichting,
Mvg, Martin.
Bedankt voor je toelichting,
Mvg, Martin.
Hartelijk bedankt ThomasP & Martin voor de informaties die jullie mij gaven.
Groetjes,
Belhan
Groetjes,
Belhan
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.