Skip to main content
Wat een martelgang om faktuur in orde te krijgen.

Even situeren.

Ben reeds jaren klant van belgacom / proximus voor vaste lijn, internet en tv.

Het leek me wel iets om over te stappen naar Familus.

Zo gezegd zo gedaan. In februari de switch gedaan.

Dan is het probleem begonnen.

Men kan toch veronderstellen dat proximus in hun database kan zien wat er bij de klant moet gebeuren.

Niet dus.

Mail gekregen dat een technieker ging langs komen voor de installatie.

Wat? Ik ben al jaren klant en heb reeds een router en decoder V5.

Ik gebeld dat geen technieker nodig was. Ok men zou het doorgeven.

Was geregeld dacht ik.

Niet dus.

Paar weken later telefoontje van proximus met de vraag wanneer de technieker kon langs komen.

Noch eens mijn verhaal gedaan. Ok men zou het doorgeven.

Was geregeld dacht ik.

Was ook ok op dat moment. Technieker is niet voorbij gekomen.

Op mijn eerst volgende faktuur van maart stond mooi familus.

Alles ok dacht ik.

Niet dus.

Op mijn faktuur van juni stond plots 8€ voor een extra decoder + nog eens 8€ voor de maanden maart, april, mei voor extra decoder.

Dat is mooi. Ik heb maar één decoder en moet voor 2 betalen.

Gebeld naar proximus. Ze zouden het extra bedrag crediteren en ervoor zorgen dat het in orde was voor de volgende faktuur.

Creditatie was in orde. 67€ betaald voor familus. Alles ok.

Niet dus.

Op mijn faktuur in juli weer 8€ voor extra decoder.

Gebeld naar proximus. Ze zouden het extra bedrag crediteren en ervoor zorgen dat het in orde was voor de volgende faktuur.

Creditatie was in orde. 67€ betaald voor familus. Alles ok.

Niet dus.

Op mijn faktuur in augustus weer 8€ voor extra decoder.

Gebeld naar proximus. Ze zouden het extra bedrag crediteren en ervoor zorgen dat het in orde was voor de volgende faktuur.

Nu krijg ik het verhaal dat ik moet bewijzen dat ik geen 2de decoder heb.

Hoe? Zij kunnen toch perfect zien wat er bij mij thuis actief is. Een decoder moet geactiveerd worden.

Creditatie was in orde. 67€ betaald voor familus. Alles ok???

We wachten af. Ben benieuwd naar de faktuur van september.

Ben zo stilaan aan het denken om naar telenet over te stappen.

Die spelen het misschien wel klaar om een goede factuur te schrijven.
beste,ik had ook niet anders dan problemen met proximus dus heb ik de overstap naar telenet gemaakt

Reageer