Beantwoord

Mails verdwenen


Map met inkomende skynet mails is leeg. Zowel op Mac als windows pc. Dit nadat mijn dochter mijn nieuwe iPhone probeerde in te stellen. wat kan er mis gegaan zijn? waar zijn die mails naartoe en hoe haal ik die terug?
icon

Beste antwoord door Martin 29 juli 2017, 23:29

Hallo Hilde,



Als je op de nieuwe iPhone, een mail programma gebruikt dat als pop3 ingesteld werd, dan zal bij het lezen van de mails op de proximus (skynet) mail server ook deze op de proximus mail server verdwijnen, tenzij je expliciet heb ingesteld dat er een kopie moet bewaard worden op de mail server, maar dan zou je de mails nog moeten terugvinden op de nieuwe iPhone.

Deze nog recupereren in geval die op die manier gewist zijn van de server, zal niet meer mogelijk zijn.



zie ook voor wat meer uitleg :

> waarom Imap beter is dan Pop3;

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_imap_vs_pop3/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/waarom-is-imap-beter-dan-pop3.html

> Mail instellingen op je toestellen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Bekijk origineel

12 reacties

Hallo Hilde,

Als je op de nieuwe iPhone, een mail programma gebruikt dat als pop3 ingesteld werd, dan zal bij het lezen van de mails op de proximus (skynet) mail server ook deze op de proximus mail server verdwijnen, tenzij je expliciet heb ingesteld dat er een kopie moet bewaard worden op de mail server, maar dan zou je de mails nog moeten terugvinden op de nieuwe iPhone.
Deze nog recupereren in geval die op die manier gewist zijn van de server, zal niet meer mogelijk zijn.

zie ook voor wat meer uitleg :
> waarom Imap beter is dan Pop3;
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_imap_vs_pop3/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/waarom-is-imap-beter-dan-pop3.html
> Mail instellingen op je toestellen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Dag Martin
Ik heb het eens nagezien(met de ogen van een leek)en de iPhone gebruikt Imap en geen Pop3 server. Ook mijn tablet en de Mac staan op Imap ingesteld. Vraag is nog steeds, wat kan er gebeurt zijn?
Zouden de mails dan nog te recupereer zijn. Moet ik terug gaan naar de proximus winkel?
Alvast bedankt voor je snelle respons
groet Hilde
is je map van inkomende mails ook leeg als je surft naar http://webmail.proximus.be .
Je kan best ook nog voor alle zekerheid in een privébericht vragen dat ze het proximus ook eens willen nakijken of die map leeg is.
  • Langs dit Forum, kan je een privébericht aan Het Proximus Team versturen via     https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679     (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Ja op de webmail waren die ook weg! Ik probeer een privé bericht te sturen naar proximus
Heel erg bedankt
groeten
Hilde
Bij wijze van test zou je ook eventueel eens op één van je toestellen bv een mail kunnen sturen naar je eigen proximus of skynet mailadres om te zien of die in de map inkomende mails te zien is en blijft staan.
Beste Martin
Zo snel dat jullie reacties waren zo traag zijn die van Proximus!
We zijn nu 21 dagen verder en wacht nog steeds op antwoord. Van service gesproken.
Ik ga er al vanuit dat die mails verloren zijn maar het minste dat je zou verwachten is een antwoord
Ontmoedigend!
groeten Hilde
Ja ik heb niet veel te piepen bij Proximus zoals vele ander forumleden ;-)
Alleen Proximus medewerkers op het forum hebben onder hun avatar een proximus logo ( ⌘ ) staan.

Ter Uwe Informatie:
ik zou zeggen probeer nog eens via twitter misschien, waar het van bekend is dat daar het vlugst gereageerd wordt.
via Twitter kanaal: https://twitter.com/proximus (wel een account vereist)
via Facebookpagina: https://www.facebook.com/proximus/ (wel een account vereist)
hey,

bij mij ook imap en inbox is volledig leeg. kan proximus deze niet recupereren van de server?

dank alvast,
Na telefoontje van proximus dat ze een "ticket?"gingen aanmaken heb ik er niets meer van gehoord!
Wacht dus nog steeds op antwoord en op mijn mails 😞
Ook op het privé bericht dat ik toen gestuurd had kwam geen enkele reactie van proximus. Ze doen zelfs de moeite niet om te antwoorden!
Succes
Hilde
Beste Hilde,

Heb jij al nieuws hierover? Ik heb nog steeds mijn mails van de oude pc die ik gewist heb niet kunnen recupereren... 😞
Dag Inna, nadat Proximus mij telefonisch gecontacteerd had om te weten wat er precies misgegaan was heb ik er niets meer van gehoord. Het was op een vrijdag namiddag en ze gingen een "ticket?" aanmaken en ik ging misschien al 's anderdaags een antwoord hebben. Ik wacht er nog op. Dat is ondertussen al enkele maanden geleden. Dat ze mij belden was door tussenkomst van een grote proximus winkel uit Gent die dat aangevraagd hadden.
Ja, een groot verschil met de mensen van het forum van wie ik dezelfde avond al een antwoord had.
Reken er maar niet teveel op
Groetjes
Hilde

Reageer