Hoe moet ik een mailbox voor skynet maken?
Kan geen berichten ontvangen. Antwoord daarom aan:
hdv43@hotmail.com
Bladzijde 1 / 1
Antwoord
Hoe kan ik mijn mailbox configureren op mijn computer?
Er bestaan twee manieren om uw mail te lezen op uw PC: via de e-Services of via een mailprogramma op uw computer, zoals Outlook, Thunderbird, Mac Mail, etc.
Om uw e-mail[/i] te kunnen lezen op uw PC aan de hand van het mailprogramma van uw keuze, moet het mailprogramma geconfigureerd worden met de gegevens die vermeld staan in de welkomstbrief die u van Belgacom ontvangen hebt, zoals de inkomendemailserver en de uitgaandemailserver.
De manier waarop dit mailprogramma geconfigureerd wordt, verschilt van mailprogramma tot mailprogramma. Wij verwijzen hiervoor graag door naar de supportwebsites van de betrokken mailprogramma’s of leveranciers.
Pc-toepassingen:
Smartphone-toepassingen:
Elke gsm heeft zijn eigen methode om een elektronische e-mailaccount te configureren.
Inkomende en uitgaande mailservers
Bij de informatie die u moet invullen om uw e-mailprogramma te configureren, horen de inkomende en uitgaande mailservers.
Belgacom beheert meer maildomeinen dan skynet.be alleen. De onderstaande tabel bevat een overzicht van de maildomeinen en van de overeenstemmende serveradressen:
Opmerking: als u geopteerd hebt voor een internetoplossing van Belgacom, maar nog altijd gebruik maakt van een e-mailadres van uw vroegere toegangsleverancier, kunt u dat adres blijven gebruiken als uw oude leverancier het toelaat!
Daartoe dient u gebruik te maken van het uitgaande mailserveradres van Belgacom en van het inkomende mailserveradres van uw oude leverancier.
Hoe kan ik mijn mailbox configureren op mijn computer?
Er bestaan twee manieren om uw mail te lezen op uw PC: via de e-Services of via een mailprogramma op uw computer, zoals Outlook, Thunderbird, Mac Mail, etc.
Om uw e-mail[/i] te kunnen lezen op uw PC aan de hand van het mailprogramma van uw keuze, moet het mailprogramma geconfigureerd worden met de gegevens die vermeld staan in de welkomstbrief die u van Belgacom ontvangen hebt, zoals de inkomendemailserver en de uitgaandemailserver.
De manier waarop dit mailprogramma geconfigureerd wordt, verschilt van mailprogramma tot mailprogramma. Wij verwijzen hiervoor graag door naar de supportwebsites van de betrokken mailprogramma’s of leveranciers.
Pc-toepassingen:
- http://support.microsoft.com/kb/171163/nl" target="_blank
- http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Windows-Mail-setting-up-an-account-from-start-to-finish" target="_blank
- http://office.microsoft.com/nl-be/outlook-help/add-or-remove-an-e-mail-account-HP003076000.aspx" target="_blank
- http://support.mozillamessaging.com/nl/kb/Configure+an+account" target="_blank
- http://help.incredimail.com/incredimail/help_center/help_article.aspx?is=t&is=t&article_id=6&lang_id=9&referrer_id=4" target="_blank (Engels)
- http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mail/4.0/nl/9897.html" target="_blank (enkel Mac)
Smartphone-toepassingen:
Elke gsm heeft zijn eigen methode om een elektronische e-mailaccount te configureren.
- Android-telefoons (Zie de website van uw leverancier)
- http://www.apple.com/benl/support/iphone/assistant/mail/#section_1" target="_blank
- http://us.blackberry.com/support/blackberry101/setup.jsp#tab_tab_email" target="_blank (Engels)
- http://www.microsoft.com/windowsphone/en-us/howto/wp7/people/set-up-an-email-account.aspx" target="_blank-telefoons (Engels)
- http://www.nokia.be/support" target="_blank
Inkomende en uitgaande mailservers
Bij de informatie die u moet invullen om uw e-mailprogramma te configureren, horen de inkomende en uitgaande mailservers.
Belgacom beheert meer maildomeinen dan skynet.be alleen. De onderstaande tabel bevat een overzicht van de maildomeinen en van de overeenstemmende serveradressen:
E-maildomein | Inkomende mailserver | Uitgaande mailserver |
belgacom.net | pop.belgacom.net ou imap.belgacom.net | relay.belgacom.net |
Proximus.be | pop.proximus.be ou imap.proximus.be | relay.proximus.be |
busmail.net | pop.busmail.net | relay.busmail.net |
compaqnet.be | pop.compaqnet.be | relay.compaqnet.be |
dexiainvestor.net | pop.dexiainvestor.net | relay.dexiainvestor.net |
freeciel.skynet.be | pop.freeciel.skynet.be | relay.freeciel.skynet.be |
kbcmail.net | pop.kbcmail.net | relay.kbcmail.net |
photohall.skynet.be | pop.photohall.skynet.be | relay.photohall.skynet.be |
rsca.com | pop.rsca.com | relay.rsca.com |
selexion.net | pop.selexion.net | relay.selexion.net |
skybel.net | pop.skybel.net | relay.skybel.net |
swing.be | pop.swing.be | relay.swing.be |
Opmerking: als u geopteerd hebt voor een internetoplossing van Belgacom, maar nog altijd gebruik maakt van een e-mailadres van uw vroegere toegangsleverancier, kunt u dat adres blijven gebruiken als uw oude leverancier het toelaat!
Daartoe dient u gebruik te maken van het uitgaande mailserveradres van Belgacom en van het inkomende mailserveradres van uw oude leverancier.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.