Beantwoord

Mail van Proximus die mij enigszins verontrust...

  • 11 May 2017
  • 7 reacties
  • 282 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Deze morgen kregen we van "OCTemail@proximus.com " volgende mail : "Opzegging succesvol afgewerkt. Dag meneer Van de Poel,
Hierbij laten wij u weten dat de opzegging die u op had aangevraagd, succesvol is afgesloten.
Met vriendelijke groeten,Het Proximus-team".

Wat zouden wij opgezegd hebben ? Zoiets roept vragen op en we hebben dat graag opgelost voordat er weer administratieve of financiële consequenties zijn, waar we eigenlijk geen weet van hebben . Wij hebben inderdaad NIETS opgezegd.

Wel hebben we enige dagen geleden telefonisch contact gehad met de technische dienst omdat één tv het niet meer deed. Na een eerste diagnose werd de wifi-bridge vervangen ( opgehaald in Proximus winkel met storingsnummer ). Dit bleek niet de oplossing te zijn. Dan terug telefonisch contact met technische dienst. Na een telefoontje van ongeveer 2 uur en allerlei testen enz. , bleek dat de desbetreffende decoder stuk was. Dit was een V4 met harde schijf van 320 GB.
Wij zouden via een KIALA ( ( nu UPS ) ophaalpunt de volgende dag een nieuwe decoder mogen gaan ophalen. Dat was ook zo en de decoder die stuk was dienden we ook via UPS gratis terug te sturen, wat we ook deden.
Dus het enige wat we terugstuurden was de decoder die stuk was omdat hij vervangen werd, na contact met de technische dienst.
Bijgevolg, wat zouden wij geannuleerd hebben ????

Wat we wel heel spijtig vonden is, dat de oude V4 decoder met harde schijf van 320 GB ,nu vervangen werd door een V5 type MAAR ZONDER HARDE SCHIJF. Dat vinden wij bijzonder spijtig .
Kan dit zomaar, wij huurden toch een decoder met harde schijf ? Dient deze dan niet vervangen te worden door een zelfde type, dus ook met harde schijf ????


Eigenlijk twee vraagjes aan medewerkers Proximus :

- waarom een mail die bevestigt dat wij een opzegging gedaan hebben ?
- waarom geen nieuwe decoder met harde schijf bij vervanging ?

Ro
icon

Beste antwoord door KimB 11 May 2017, 12:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Graag wil ik nog een puntje bijvoegen aan mijn probleemstelling :

het is spijtig dat je op dergelijke mails niet kunt replyen .... dus je kan zelfs niet reageren ...


Ro
Reputatie 6
Badge +1
V5 zonder harde schijf heeft (volgens mij) alleen maar voordelen. Je kan onbeperkt opnemen en gaat je decoder stuk, heb je toch nog alle opnames. Bovendien is de decoder een heel stuk kleiner en heb je geen grote lelijke zwarte bak meer onder of naast de TV staan.
Ro,
die mail zal wel weer één van die automatisch gegenereerde mails zijn na teruggsturen van een toestel.
wwilliamm,
je kan met de v5 toch ook onbeperkt cloud opnames doen als je dat wenst net zoals de v5 compact.
Je kan de grote bak eventueel verstopt opstellen en de remote in RF gebruiken als je echt een decoder met HDD wilt.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ro,

Die mail gaat over de opzegging van de oude decoder, het komt er eigenlijk op neer dat we deze goed ontvangen hebben en dat die administratief werd uitgeschreven, zo ben je zeker dat je geen 2 keer huur gaat moeten betalen 😉

Er werd voor de vervanging een nieuwe V4 decoder aangevraagd, want het is inderdaad de bedoeling dat je hetzelfde model krijgt. Als dit model niet meer op voorraad is, zal je natuurlijk een nieuwer model krijgen.

MVg,

Kim
Reputatie 5
Badge +1
Dag Kim,

Bedankt voor de reactie.
Mysterie van de mail blijkt dan opgehelderd.

Maar het tweede : als V4 niet meer beschikbaar was, waarom,levert Proximus dan niet een nieuwer type met harde schijf zoals het toestel dat er stond ? Nu heb ik een V5 zonder hard disk, eigenlijk een toestel met minder intrinsieke mogelijkheden dan mijn vervangen decoder...
Kan dat bekeken worden ?


Ro
Reputatie 7
Badge +4
Die zal ook niet meer beschikbaar geweest zijn, als de v4 er niet meer is, wordt er een V5 geleverd, als ook die niet meer op stock is, wordt er pas naar V5 mini over gegaan.

Op zich kan je daar evenveel mee doen als met je oude decoder alleen maakt die de opnames in het netwerk ipv op de harde schijf.

Reageer