Mail naar de Minister van Media gestuurd

  • 7 February 2013
  • 0 reacties
  • 331 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1

Ik weet niet of het iets gaat uithalen maar heb toch maar eens een mail naar de Minister van Media gestuurd om mijn ongenoegen kenbaar te maken over hoe onze operatoren hun klanten behandelen. Zie hieronder mijn mail, en stuur er zelf ook eens één. kabinet.lieten@vlaanderen.be


Geachte Mevrouw,


In de media heb ik vernomen dat Belgacom vanaf 18 februari de distributie stopzet van de Duitse TV zenders ARD en ZDF. Deze zenders zijn reeds jaren een gevestigde waarde in Vlaanderen. Indertijd (begin jaren zeventig) heeft de komst van oa deze zenders er voor gezorgd dat de kabel populair werd. Het zijn nog steeds zenders waar een groot gedeelte van de klanten om vraagt.


Blijkbaar zijn de onderhandelingen stopgezet omdat Belgacom de zenders te duur vind. Ondertussen worden wij in Vlaanderen overspoeld met een stortvloed aan Franstalige zenders. Echter zenders waar de Vlaamse abonnees veel om vragen, zijn ofwel niet beschikbaar of worden gewoon stopgezet.


Indien mogelijk zou ik klant worden van Telenet Digital TV want zij bieden nog steeds ARD en ZDF aan en verder ook nog RTL, SAT1, PRO7, VOX en NTV. Ook andere Nederlandstalige zenders zoals TNT, Fox Life, Studio100, Njam, Out TV enz zijn ook enkel maar bij Telenet Digital TV beschikbaar. BBC Entertainment word bij Telenet in het basisaanbod aangeboden met NL ondertiteling, bij Belgacom echter in betaalboeket zonder NL ondertiteling.


Maar omdat wij in ons flatgebouw nog steeds met een rijgnet zitten is internet, telefoon en iteractieve digitale tv van Telenet hier niet mogelijk zolang Telenet geen ombouw doet. Ik vroeg me af of u als minister van media aan die situatie iets zou kunnen doen?


Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de operatoren zomaar beslissen wat ze wel of niet in het aanbod stoppen. Als klant mag je enkel betalen en verder niets.


Mvg,

0 reacties

Geen reactie

Reageer