macbook op bbox2

  • 9 November 2010
  • 7 reacties
  • 2098 Bekeken

Hallo

Heb net mijn notebook vervangen door een apple macbook.
Deze geeft soms wel en soms geen draadloze verbinding met mijn macbook.

Met mijn vaste pc (ook via draadloos) is er geen enkel probleem, ook andere laptops kunnen verbinding maken zonder problemen.

Kan iemand mij dit verklaren?

thanks

7 reacties

Badge
Als het op al je andere Windows-PC's wel werkt, zal het eerder liggen aan de macbook zelf. Ik denk niet dat het ligt aan het netwerk of iets waar Belgacom iets aan kan doen. Wat doet hij precies? Kijk eens bij de instellingen of hij misschien niet probeert connectie te maken met verschillende draadloze netwerken die hij vindt in zijn buurt.

Zo heb je dat bij Windows; als je niet instelt dat je standaard wilt connecteren tot netwerk X, dan zal hij gewoon het eerste vrije netwerk nemen dat hij vindt, met tot gevolg dat hij ook in Windows soms gaat 'hoppen' van het ene netwerk naar het andere.
Bedankt voor je reactie.

Hij maakt wel verbinding met het netwerk en die verliest hij niet.
Het is de internetconnectie die steeds wegvalt, hij geeft dan ook melding dat er verbinding is, maar geen internetconnectie.
Dit terwijl de andere pc wel een normale internetverbinding heeft.

Raar he
Reputatie 2
Badge +1
Zoals ik al eerder in diverse topics heb vermeld heeft Apple problemen met het ondersteunen van bepaalde WiFi kanalen....
ok Mansho,
Heb eens geëxperimenteerd met kanalen veranderen. Sta nu op het minst drukke kanaal dat volgens Apple zou moeten lukken.
Ook heb ik beveiliging op WPA2 gezet, wat ook het vlotste zou moeten werken volgens fora.

En nog moet ik vaak herstarten eer ik mijn verloren internetverbinding terug krijg.
Het gebeurt ook veel vaker als er nog een andere pc verbinding maakt.

Ik denk dat ik maar een airport ga kopen, want ik word het beetje beu.
Reputatie 2
Badge +1
Hier zijn 2 laptops via Wifi verbonden (waaronder een Macbookpro) op WPA2. Verder 1x vaste PC, NAS, Wii en TV via ethernetkabel... geen problemen met verbindingen hier.
Gelijkaardig hier.
Tv geeft geen moeilijkheden, net zoals de NAS (via ethernet).

Het is juist wanneer andere draadloze apparaten (draadloze printer, andere laptop) verbinding maken, dat het internet in de macbookconnectie wegvalt.
Reputatie 2
Badge +1
Whoops... hier ook nog een draadloze printer... maar al die dingen geven dus geen problemen op mijn verbinding. Misschien BBOX eens laten omruilen?

Reageer