Beantwoord

M & S


Ik zie op het infokanaal van Proximus dat per 01/07/16 SYFY en 13thStreet verdwijnen en dat M&S voorlopig aan het Multiboeket wordt toegevoegd. Ik heb een Pack Maxi en zou dus het Multiboeket gratis moeten hebben; ik heb ook een abonnement op M&S. Mag ik dan vermoeden dat M& S voorlopig gratis wordt als je een Pack Maxi hebt?
icon

Beste antwoord door Marleen 4 June 2016, 10:45

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Vraag mij af Bart welke zenders? Gaan volgende maand het MS gratis aanbieden als je dat aanbod bekijk met Telenet amaai wat een zeeeeeer groot verschil bij Telenet recente films bij MS oude films en series.

Er is inderdaad een groot verschil, bij die MS Pass is het allemaal goedkope 3de rangs brol dat daar vertoond wordt, deze films halen nog niet eens de cinema, die worden van eerste keer op DVD uitgebracht en die komen dan in de koopjesbak terecht onder het mom van "Zoek maar uit".
Op de PRIME zenders van Telenet daarentegen zijn het allemaal klasse topfilms om daar U tegen te zeggen.
Reputatie 2
Wat houdt jullie tegen om naar Telenet te gaan?

Bij mij zit het zo: om het belgisch voetbal te kunnen zien heb ik satelliet-tv van TV-VL en tot mijn spijt EDPnet verlaten.
Ik heb dan lang getwijfeld, maar dan toch geprobeerd bij PX (Maxi pack met Multi boeket) omdat ik bij PX niet moet betalen voor zaken die ik niet wil (ALL SPORT als ik enkel belgisch voetbal wil; 100 Mbits/sec voldoende maar niet 150 GB/maand en tenslotte PLAY MORE omwille van SyFy moeten nemen als ik verder enkel natuur&docu zenders wil.

Met de ervaring die ik na een maand PX heb, twijfel ik eigenlijk nog wat meer:
- benadeeld als nederlandstalige inzake HD-zenders en dat NGC (de voornaamste docu-zender) zelfs met een multi-boeket niet in HD is, is eigenlijk niet aanvaardbaar;
TN biedt hier meer
- SyFy valt weg en dus zou PLAY voor mij nu volstaan
- die zenderlijst is een gedrocht en het niet kunnen maken van een favorietenlijst mis ik erg (ik vermoed dat dit bij TN wel kan)
- ik heb na een maand wachten toch een 85/7 DLM-profiel bekomen in zone 2 en voor mij is dit voldoende en ik waardeer de echte geen download limiet (al lijkt 500 GB OK)

Besluit: ik ga het nog een tijdje proberen; ik heb ook 6-maand promotie tarief.
Dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk, ik heb persoonlijk (inclusief mijn wederhelft) geen behoefte aan bijkomende pakketten, dus overstappen is voor mij niet relevant en 100/20 is voor mij zelf al te veel van het goeie en goedkoper is het ook niet.
Maar inderdaad voor wie niet tevreden is kan heel eenvoudig overstappen en De Croo wil het zelf nog gemakkelijker maken 😉
Reputatie 2
De Croo: ik heb onthouden dat hij de klant wil beschermen bij betwistingen, maar gemakkelijker overstappen?
Reputatie 7
Badge +6
Ja hoor, vanaf 1 juli volgend jaar moet de nieuwe provider zelf met de oude provider zorgen dat de overstap vlug en zonder problemen verloopt, o.a. om te vermijden dat de klanten langere tijd zonder tv, internet enz. zouden zitten.
We shall see.
Reputatie 2
OK, afgekeken van Nederland...
Reputatie 2
Het ligt trouwens meestal aan je zelf, en nu vooral dat je op een moment zonder televisie valt. Want je kan dit perfect zelf plannen zodat je je geen zorgen hoeft te maken.
dat kost dan soms wel wat meer geld, ik heb in der tijd ook maar pas TN opgezegd nadat de aansluiting van PX volledig in orde was.
Reputatie 7
Badge +2
Iets wat velen lijken te vergeten is dat TN voorlopig nog geen nationale speler is. Niet iedereen kan dus overstappen. In het Brusselse gewest is de kabel versnipperd. Afhankelijk van de gemeente en zelfs de straat kom je ofwel terecht bij SFR, Brutélé of VOO. Die laatste twee werken wel samen met een gelijkaardig aanbod. Echter in Brussel stad is dat SFR (het vroegere Coditel/Numericable). Daar is bijna niet geïnvesteerd in het netwerk zodat het meer out dan up is. Ik blijf het jammer vinden dat TN dat niet heeft kunnen kopen, maar dat het naar een durfkapitalist is gegaan.

Uit frustratie overgestapt naar PX. Orange is ook geen optie, want ze zouden moeten gebruik maken van het SFR net. En blijkbaar hebben ze zich de moeite bespaart, want met SFR hebben ze geen overeenkomst. Vermoedelijk zal de staat van het netwerk niet goed genoeg zijn.

Satelliet is ook geen optie in mijn appartementsgebouw. Hoewel ik dat heel graag wil omwille van de vele gratis Britse zenders.

Vervolgens zijn er nog de mensen die in een appartementsgebouw wonen met een rijgnet waardoor digitale TV van TN ook niet mogelijk is. Makkelijk overstappen is misschien een optie voor 80% van de inwoners van België. Maar niet voor iedereen.

Dus willens nillens blijf ik bij PX. Gelukkig is hun internet in de praktijk in onze straat snel genoeg om veel te streamen. Ik vul dus aan met Netflix, Kodi, Filmon (vanwege de Britse zenders) en af en toe Plush.

Die MS zender zal een voorlopige oplossing zijn. Ik vermoed dat PX zijn hele boeketpolitiek zal herbekijken. Ze zijn hopeloos duur tov het aanbod. Valt het jullie niet op dat de meeste nieuwe zenders telkens in het basispakket worden toegevoegd: Plattelands TV in HD, Food Network in HD, Franstalige Dobbit in HD, Franstalige Studio 100 in SD en HD.

Dat laatste toont dan weer hoe onzinnig die discussie tussen HD en SD is. IPTV (wat PX is) kan elke zender zowel in HD als SD op hun netwerk zetten. Het gaat in feite om een stream. Bij Ziggo in Nederland heeft men zelfs apps die zenderpakketten aanbieden als IPTV stream. Je kan ze dan wel niet opnemen, maar het is een goedkopere manier op bepaalde nichezenders bij klanten te krijgen. TN zou hier ook mee willen experimenteren. Voor kabelmaatschappijen is IPTV een methode om de capaciteit op hun netwerk op te drijven. Maar een IPTV aanbieder heeft in principe geen capaciteitsprobleem. Enkel investeren in meer servers. En ja, in sommige gebieden zal je die HD zenders niet kunnen ontvangen omdat het PX netwerk dat niet aankan. Maar dat ze dat verdomme gewoon duidelijk maken waar wel en waar niet.

Studio 100 TV toont volgens mij waar de klepel hangt: welke zender wil er voldoende betalen om in twee versies op dat netwerk te komen van PX. En het FOX verhaal zal in dezelfde richting gaan.

Maar goed, Hopelijk zal er eens iemand bij PX een duidelijke visie hebben over een deftig TV aanbod met meer HD zenders, VOD in de extra pakketten en met meer bitrates voor SD zenders. Want er zit heel duidelijk verschil op. Als ik kijk naar BBC Four, dan is de internetstream van filmon.com vaak beter beeld dan op het PX netwerk.
Reputatie 6
Badge +2
Evebxl, dat mensen die in een flatgebouw wonen met rijgnet en geen digitale TV bij Telenet kunnen hebben moet ik echter tegenspreken, deze mensen kunnen wel digitale TV nemen maar ze kunnen geen gebruik maken van interactieve diensten zoals video on demand, opvragen van films, ...enz.
Die mensen kunnen dus op hun Digicorder wel naar gewone TV zenders kijken en opnemen, bovendien kunnen ze digitale TV kijken via CI+ module die sowieso niet interactief is.
Reputatie 7
Badge +6
Telenet moet dan toch actief zijn in dat gebied en dat is hier in het Brusselse net het probleem: 19 gemeenten en 19 verschillende combinaties van mogelijk providers en niet veel met Telenet. Niet dat ik perse wil overstappen, maar het zenderaanbod wordt er zeker niet beter op. Eens duidelijk communiceren over wat hun visie is over teleVISIE, dat zou Proximus eindelijk wel eens mogen doen, want alleen een uiterlijke make over is toch niet voldoende voor de 'nieuwe tv ervaring'.
Reputatie 2
In verband met Brusselse toestanden: ik had mijn schoonzus, wonend in een building in Jette, PX aangeraden wegens goedkoper dan TN.
Geïnstalleerd, was haar en mijn verwondering groot toen bleek dat ze geen HD zenders kon ontvangen wegens enkel ADSL.
Men had haar hierover niet vooraf geïnformeerd en ik had het moeten checken, maar dat doe je in een landelijke uithoek, maar in haar situatie...
Alles opgezegd en ze is nu wel tevreden met TN...
Reputatie 2
Het ligt trouwens meestal aan je zelf, en nu vooral dat je op een moment zonder televisie valt. Want je kan dit perfect zelf plannen zodat je je geen zorgen hoeft te maken.
Ik zou daar toch niet zomaar van uitgaan.
Mijn ervaring:
- 29/1/2016 mijn abo bij TV-VL aangetekend opgezegd per 30/4, zijnde het einde van mijn jaarlijkse vooruitbetaling
- 3/3 mijn internet&telefonie abo bij EDPnet aangetekend opgezegd met vraag om dit samen te laten vallen met het einde abo TV-VL
- 10/3 EDPnet bevestiging: effectieve stopzetting 30/4
- 25/3 bezoek aan PX-center: afsluiten maxi-pack abo en porteren telefoonnummer: op hun voorstel 29/4 als start en installatie-datum weerhouden
- 29/3 telefoon van PX: 29/4 zal niet gaan vanwege 1 mei, wordt 4/5
- enkele dagen later: schrijven PX bevestiging abo en installatie op 29/4
- paar dagen voor 29/4 SMS PX: installatie 29/4 VM bevestigen? OK
- 29/4 13u niemand gezien, tel. naar PX: proberen technieker te sturen na 16u30
- 29/4 15u bezoek PX-center: installatie 30/4 (zaterdag) VM gepland;
reden: EDPnet wil niet vroeger vrijgeven...
- 30/4: VM installatie uitgevoerd
Reputatie 7
Badge +2
Evebxl, dat mensen die in een flatgebouw wonen met rijgnet en geen digitale TV bij Telenet kunnen hebben moet ik echter tegenspreken, deze mensen kunnen wel digitale TV nemen maar ze kunnen geen gebruik maken van interactieve diensten zoals video on demand, opvragen van films, ...enz.
Die mensen kunnen dus op hun Digicorder wel naar gewone TV zenders kijken en opnemen, bovendien kunnen ze digitale TV kijken via CI+ module die sowieso niet interactief is.


Je hebt gelijk, maar dan kan je van het Play More aanbod ook niet genieten en andere VOD diensten.
Reputatie 6
Badge +2
Evebxl, dat mensen die in een flatgebouw wonen met rijgnet en geen digitale TV bij Telenet kunnen hebben moet ik echter tegenspreken, deze mensen kunnen wel digitale TV nemen maar ze kunnen geen gebruik maken van interactieve diensten zoals video on demand, opvragen van films, ...enz.
Die mensen kunnen dus op hun Digicorder wel naar gewone TV zenders kijken en opnemen, bovendien kunnen ze digitale TV kijken via CI+ module die sowieso niet interactief is.



Je hebt gelijk, maar dan kan je van het Play More aanbod ook niet genieten en andere VOD diensten.


Toch wel, mijn Digicorder is niet interactief en toch heb ik Play More natuurlijk alleen de zenders die in dat pakket zitten zoals de PRIME zenders maar van het interactieve gedeelde kan ik natuurlijk geen gebruik van maken.
Iedereen geeft zijn voorkeur op kijkgebied.

Maar ik merk toch groot verschil als ik bij mijn zus ga ( Telenet daar) TN maakt reclame dat ze topfilms hebben en top reeksen bv. Game of thrones en dat klopt is zoals een videotheek na 6 maand kan je de film zien.

Zouden beter bij PX eerlijk zijn met hun reclame over MS en zeggen dat hun aanbod jaren achteruit loopt. Smeer het de klant aan als nostalgie kanaal.

bv Reclame slogan bij ons voel je terug jong wij zenden films en reeksen uit het verleden. uit:-))))
En mochten jullie dan nog goede dingen uitzenden bv den dikte en de dunne. Jonge mensen zullen nu mogen googlelen wat is in godsnaam dikke en dunne ?

Of Charles Spencer oeps die naam zegt mij niets zal dan zijn artiesten naam zeggen Charles Chaplin :-)
http://www.google.be/imgres?imgurl=https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/00/Charlie_Chaplin.jpg/266px-Charlie_Chaplin.jpg&imgrefurl=https://nl.wikipedia.org/wiki/Charlie_Chaplin&h=333&w=266&tbnid=ztRg8cpSirHvxM:&tbnh=186&tbnw=148&docid=EQ9ArFMlvti9XM&itg=1&usg=__zLPHL-15WG1avlVDiEQ6fYYJOSg= oàd

De heren van zighem enz....
Reputatie 3
Badge +1
ik heb maxi pack in combinatie met netflix en ben daar tevreden mee, daarvoor moest ik bij telenet 24.99 euro betalen voor het zelfde dat ik wou.

Reageer