Lukt niet meer om op te nemen met belgacom tv

  • 10 May 2012
  • 5 reacties
  • 320 Bekeken

Hallo,

sinds twee dagen kan ik niet meer opnemen met belgacom tv. Wanneer ik via de TV-gids een programma opneem, en later via 'pvr' het opgenomen programma wil bekijken lukt dat niet.
Wanneer ik het programma selecteer, dat wel staat vermeld tussen de lijst van opgenomen programma's, krijg ik alleen de opties: verwijderen en samenvatting.

Een serie, die al een hele tijd geprogrammeerd staat als op te nemen onder 'serie opnemen', wordt nog wel dagelijks opgenomen.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Hoe kan dit verholpen worden?

Bedankt

5 reacties

ens de factory reset van je decoder uitvoeren zoals beschreven staat op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

en waarvan ok dit gedeelte hieronder uuit zijn blog gekopieerd heb:


Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !
voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.

Als de decoder op 0:IP blijft hangen heb je geen verbinding met het TV-netwerk,
en dan is een factory reset van de modem (bbox) altijd aangewezen.


groetjes, elsa

Badge
Of misschien eerst gewoon eens 20 tal seconden de decoder zonder stroom zetten en dan terug op starten kan ook helpen.

Als deze oplossingen niet helpen zal je de technise dienst moeten bellen op 0800-22800


Mvg,
Inderdaad Peter dit kan ook helpen maar af en toe de decoder resetten kan geen kwaad en helpt kleine probleemkes te vorkomen.

Ik weet wel dat niet iedereen dit graag doet maar ik heb er een gewoonte van gemaakt en ik heb tot nu tor geen problemen meer, houden zo zouw ik zelf zeggen !


groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Minstens eens per week herstarten en eens per maand resetten houdt zijn software gezond inderdaad. Net als bij een computer sluipen er na een tijdje fouten in. Die moet je dan ook herstarten om alle programma's terug correct in het RAM te laden. Dit is vergelijkbaar.
Badge
@Sinjoor en @elsa,

Bedankt voor de tip Idd ik herstart ook iedere week, resseten (factory) heb ik nog niet gedaan.

Zal eraan denken, met computers is het Idd ook dikwijls het zelfde.

Via dit forum kan je veel zelf oplossen via de topics.

Vandaag is hier bij ons een probleem vast gesteld met de BGC lijn in de straat, storingen nog een gevolg van wegen werken die hier gebeurd zijn.

Maar was vlotte service, vandaag vasstellingen gedaan morgen komen de lassers. Wederom snelle service van BGC. We zijn wel nog online maar kan elk moment uitvallen.


Mvg,

Peter 18474

Reageer