Login

  • 30 July 2017
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Wij betalen in ons appartement een maandelijkse bijdrage ( 15€ ) aan de huisbaas voor internet via Wifi. Hebben wij dan ook recht op een e-mailadres en login voor hotspots e.d.?

5 reacties

je huisbaas heeft een aantal mailboxen volgens het soort abonnement/pack hij heeft bij proximus en de login/wachtwoord alsook deze voor de proximus hotspots. Maar dan moet hij die paswoorden toevertrouwen en kan iedereen er aan.
Voor mail kan je toch mailbox van Gmail of Microsoft nemen die zijn gratis, ik gebruik persoonlijk ook gmail en bijna nooit meer die van proximus tenzij om er mee te experimenteren of het nog goed werkt 😉
Reputatie 6
Badge +3
Je hebt uiteraard geen recht op een mailadres of hotspot login,, tenzij dat in je huucontract zou vermeld zijn.


Dat is iets tussen jouw en de huisbaas

Voor mail gebruik je best Outlook (hotmail) of Gmail, die je overal kan gebruiken onafhankelijk van de operator.
ik gebruik ook beide als mailbox die van Microsoft (vroeger meer bekend als Hotmail, livemail enz..) en die van Gmail.
Heb er tot nu toe nog nooit problemen meegehad en de opslag capaciteit is ook veel groter dan die van Proximus als zijn ze die nu voor iedereen aan het verhogen van 1GB naar 50 GB.
NB: aantal en grootte PX mailbox > klik hier
Reputatie 6
Badge +4
Hi Riksken

Aan een internet abonnement zijn verschillende mailboxen gelinkt en 1 fon account

Indien je dus een overeenkomst hebt met de huisbaas om over zijn router over wifi te gaan ( voor die 15 euro)

zal je dus ook met hem moeten overeenkomen of 1 van die mailboxen kan geactiveerd worden op jullie naam. Enkel hij kan dit toelaten omdat die de beheerder is van dat contract.

Wat de fon account betreft. Ook hier is je huisbaas de beheerder ervan. Het contract omvat maar 1 FON hotspot account en gaat via de Myproximus account, dus ik vrees dat die deze niet gaat vrijstellen voor jullie gebruik..

Maar kortom

je gaat overeenkomsten moeten sluiten met je huisbaas hieromtrent

Mvg Sabine
Allen,
allereerst bedankt voor de reacties.
Voor e-mail kan ik inderdaad hotmail/gmail blijven gebruiken, maar inloggen bij hotspots zal dus niet lukken.
In de toekomst zal ik, denk ik dan, beter een nieuwe (eigen ) aansluiting vragen lijkt mij, zo kan ik alles zelf beheren met het oog op het plaatsen van webcamera etc.
Bedankt.

Reageer