Vraag

Locatiebepaling Smartphone

  • 1 June 2017
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Reputatie 1
Beste,

Sinds enkele weken heb ik problemen met de locatiebepaling van mijn smartphone (Sony Xperia Z1 Compact). Het zit namelijk zo dat hij een helemaal verkeerde locatie toont bijvoorbeeld: voor het weer te bepalen op de locatie waar ik ben, toont hij het weer van "Broek op Langendijk" in Nederland terwijl ik zelf in Oudenburg woon.


Het is pas als hij de GPS gebruikt (en dus locatie vindt via de GPS) dat hij dan terug gaat naar de correcte locatie.

Echter ben ik niet de enige thuis. Mijn zus (Samsung Galaxy A5 2017) heeft net hetzelfde probleem.
Onze vaste internet verbinding is via Proximus met een BBOX3 T-AC
Onze mobiele internet verbinding is via Orange. (Echter gebruiken we momenteel geen mobiel internet de laatste week)

Ik heb een licht vermoeden dat het zou te maken hebben met de locatie van het MAC-adres van de modem die in één of andere database een verkeerde locatie heeft. Echter weet ik niet waar ik kan melden dat de locatie verkeerd is. (Als het te maken heeft met het MAC-adres)

Hieronder nog twee afbeeldingen met de verkeerde locatie (Huisje is waar ik woon):



Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Mvg,
Bert

1 reactie

misschien is dit ook interessant om eens te lezen locatiebepaling-met-wifi-wat-en-hoe
- loctie bepaling ipad

Reageer