leon-batch2_15.20.0.26

  • 26 November 2015
  • 24 reacties
  • 405 Bekeken

Badge
Op mijn decoder 4 staat bovenstaande software.Wat is er veranderd?Deze SW staat niet vermeld op de Technische Pagina.


Graag een verduidelijking.

24 reacties

Dit is gewoon een software update zoals die regelmatig gebeurt op alle decoders, meestal om bugs weg te werken.
In afwachting dat je hier een antwoord krijgt op je bericht, kan ik je louter als tip,

mijn ervaring megeven dat er op twitter heel vlug gereageerd wordt door Proximus

- https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank <= hier wordt het snelst gereageerd

of nog via:

- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" rel="nofollow" target="_blank

Ook heb je nog volgende mogelijkheden:

- http://support.nl.proximus.be/app/contact" rel="nofollow" target="_blank

- of http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow hier, waar je privé gegevens kunt doorsturen.

- en een http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQ0ODUyMTYxNi9zaWQvY2gyQk1yQ20%3D" rel="nofollow sturen is ook nog mogelijk.

Indien je een oplossing krijgt via het eender welke weg misschien best in t' kort hier even posten,

zodat andere forumleden er eventueel er ook iets kunnen van opsteken.
Badge
@Elsa,


Proximus meldt mij telefonisch dat dit een update is van mijn decoder V4,dat, zoals je melde regelmatig gebeurd.


Vraag opgelost.


Bedankt Daddy om ons dit te melden ja
Sinjoor dit is misschien goed nieuws voor je v4, weeral bugs die verdwenen zijn
Reputatie 7
Badge +1
ik heb nog steeds leon-batch2_15.4.3.14 en dacht dat dit de laatste was? ik zal eens een FacR doen...benieuwd.
Badge
De Update is zopas verschenen in de technische pagina.


  • Dec(V4) SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26 (25 jun 15)
  • -

Er staat wel bij:25 juni 15. Vermoedelijk moet dit zijn:25 nov 15.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Daddy. Ik heb zojuist een FacR gedaan en heb die versie nu ook binnengekregen! Heb jij al verschil gemerkt? Ik zie op het eerste zicht niks...
Badge
Heb wel een probleem met afspelen van PVR films.Bij het doorspoelen krijg ik steeds de tijdsbaar onderaan die op vol staat op een aantal minuten.


Anderzijds is mijn probleem opgelost bij de Tv Guide en Teletekst knop.Diende steeds een tweede maal in te drukken bij het verdwijnen van het beeld bij de eerste indruk van de toets.
Badge
De foutieve datum in de technische pagina is verbeterd naar 25 nov.Attente medewerkers!!


ja
Dat is wel iemand die bij Proximus nog gewerkt heeft dacht ik toch, en die op zijn eigen een blog gemaakt heeft.
Badge
@Elsa,




Dank voor de verduidelijking.
Reputatie 7
Badge +1
Het enige positief effect tot nu toe is, dat ik na de FacR mijn nPVR-programmatie niet meer dubbel heb staan...Ik heb wél geen problemen met het afspelen van PVR-opnames.
Ja Sinjoor het is ook de bedoeling om bugs eruit te halen met een software update knipoog
Reputatie 7
Badge +1
ik begrijp nu wel wat Daddy wil zeggen met die tijdsbalk die vol staat op en paar minuten na. Maar ik heb dat met nPVR-opnames afspelen, niet met PVR. Nieuwe PVR-opnames heb ik nog niet, dus niet kunnen testen. Wél PVR-opnames van voor de upgrade. Ik weet niet of dat een rol speelt. Een (nieuwe) nPVR-opname van deze avond kon ik maar max. 4x doorspoelen. Een andere moet ik nog uitproberen... En bij een tweede nPVR-opname ook de volle tijdsbalk, maar doorspoelen ging normaal. Die tijdsbalk is wel vervelend omdat je niet meer kunt zien hoever je staat in de weergave...nu ook bij een nieuwe PVR-opname getest, maar ook hier geen volle maar normale tijdsbalk.
Bij de volgende bekeken nPVR-opname is de tijdsbalk dan weer normaal! Heel verwarrend! morgen dus nog verder uit te testen...
Reputatie 7
Badge +1
In de loop van de avond zijn er blijkbaar, nog wat wijzigingen doorgekomen, waarvan de belangrijkste is, dat van de nPVR-opnames de afleveringen nà opname in een lijstje gegroepeerd staan zoals bij PVR-series (wat erg handig is en veel zoekwerk bespaart als je een aantal afleveringen achterstaat), voorlopig echter nog niet in de planninglijst. Allicht in voorbereiding op de verdere ontwikkeling van serieopnames in nPVR en de link met de nieuwe Px TV app., die overigens nog steeds niet werkt bij mij. Nog een bug(je): er staat nu in de planninglijst van de decoder bij elk programma (PVR en nPVR) onder de bitmap 'manueel oplossen' alsof er een conflict zou zijn, maar bij conflicten staat er dat er geen zijn. De problemen met de tijdbalk zijn ook in de loop van de avond verdwenen, dus allicht samen met de nog binnengelopen wijzigingen of hierdoor gestoord.


Reputatie 7
Badge +1
De nieuwe interface is wat verwarrend.In de opnameopties kan je bij 'wissen' voor 60 dagen of meer kiezen, maar dat hangt dan samen met 'conflicten automatisch oplossen'.. Bij uittesten blijkt dat die optie niet automatisch in nPVR opneemt, maar alleen als er een conflict is, dus anders in PVR. Ook staat de tijd voor en nà vast op 5 voor en 30 na, en kan niet meer aangepast worden zoals voorheen. Je kunt ook series programmeren met de optie 60 dagen of meer, maar die 'meer' betekent dus PVR....Enkel als je voor manueel oplossen kiest en voor 'indien schijf vol' of 'nooit' kiest, ben je zeker dat het PVR wordt. Het verwarrende is vooral dat je, bij online programmeren op de decoder in de planninglijst toch voor 'automatisch oplossen' en 'indien schijf vol'geopteerd wordt...Ik test nog uit of die laatste dan wel écht in nPVR gaat opgenomen worden.


Nog een bemerking: de voor de upgrade online geprogrammeerde programma's stonden in de decoder met 'manueel oplossen' en konden niet omgezet worden of aangepast; de nieuw online geprogrammeerde staan dus verwarrend met automatisch en met 'indien schijf vol', wat in prinoipe duidt op PVR...maar zojuist uitgetest: ze gaan toch in nPVR (dus met 60 dagen). De logica hiervan ontgaat mij...besluiteloos
Reputatie 7
Badge +1
Het enige voordeel is nu ook wel, dat bij serieopnames de afleveringen met conflicten automatisch naar nPVR gaan. Ik test dat nog uit.


Dit is duidelijk ook nog in de ontwikkelingsfase.
Daar zijn we al langer van overtuigd hé Sinjoor duivel
Reputatie 7
Badge +1
Er is nu ook, als je de PVR- knop indrukt, rechts onder 'manuele opnames' een optie om de (standaard-)opname-instellingen aan te passen. Maar ook daar kan je de extra-tijd vooe en na niet aanpassen (default 5 voor en 30 na).
Vaststellingen ook dat je van sommige programma's niet "alle afleveringen" kunt kiezen (dus serie-opname niet mogelijk), want dan gebeurt er niets. Met "deze aflevering" lukt het dan weer wél.
Inderdaad met de nieuwe interface op de v5 en v5 compact is dit net het zelfde en op Proximus TFTF hebben ze dit al verschillende keren gemeld dat dat dit de default instelling is en dat ze er nog geen kennis van hebben of dit gaat veranderen in de toekomst.
Reputatie 7
Badge +1
bij de V5 compact maakt het natuurlijk niet uit want die heeft geen PVR, dus ook geen conflicten en de tijd voor en na neemt geen extra HDD-ruimte. Dus ook de keuze tussen indien harde schijf vol en 60 dagen (of meer = ook zinloos hier) is niet nodig.
ja maar aangezien ze naar het einddoel willen gaan van alles op de cloud zullen ze die optie ook niet meer belangrijk vinden zelf voor de V5, en als er een conflict komt dan gaat de opname dan maar naar de cloud!
Reputatie 7
Badge +1
Ik stel vast, dat alkes loopt zoals ik dacht. 60 dagen of meer betekent dus enkel 'conflicten vermijden' maar is geen garantie op nPVR. Het systeem beslist zelf of het PVR of nPVR wordt, dus in dit geval enkel bij overlappende programma's. Feit is dat voorheen overlappende series altijd PVR waren en bij overlapping altijd conflict gaven. Ik heb nu alles voor zover mogelijk serie-gepland, en ben nu benieuwd of die series nu ook dooreengemengd soms PVR soms nPVR gaan opnemen...en komen dan die met beide systemen opgenomen afleveringen dan in hetzelfde lijstje (gegroepeerd voor die serie) terecht...het lijkt me behoorlijk complex dat dan maar sommige op de server staan en de andere op de HDD van de decoder. Dat vraagt toch om problemen niet?

Reageer