Lengte blauwe kabel

  • 13 October 2011
  • 17 reacties
  • 1950 Bekeken

Hoi,

Wat is de maximale lenkte van het kastje in de muur tot aan de Bbox via een FTP kabel???

alvast bedankt

groetjes Bart

17 reacties

Theoretisch is het altijd best van de lijn zo kort mogelijk te houden maar ik heb er zelf een kabel tussen van 14 meter
{VVT telefonie kabel (diam.:0,6mm) gebruikt tussen Intro en Modem} en het werkt allemaal nog perfect zoals vroeger met de kortere bijgeleverde kabel.
Als je zeker wilt zijn dan kijk je naar de waarden die je vindt via webinterface van je modem : http://192.168.1.1
en vergelijkt die dan met de waarden die je krijgt nadat je een langere kabel er tussen zitten hebt.

Dan krijg je iets dergelijks te zien in je webinterface:
http://192.168.1.1 → Advanced Settings → Statistics





































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.6 dB
Downstream line rate 20.000 kbps
Upstream line rate 2.000 kbps
TX total power -24.9 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms
dank je voor de reactie.

maar is een kabel van bijvoorbeeld 150 meter mogelijk of is dit gewoon onmogelijk.

via utp gaat het zo i zo niet maar ik dacht misschien als telefoon lijn wel?


groetjes
Reputatie 2
Badge +1
Hoezo zou dat via UTP niet gaan?
we hebben dit geprobeert kan de bbox niet pingen denk dat de afstand te lang is?
Bedoel je nu de kabel die van de BBOX uitgang PC1 (of PC2) die naar jet PC loopt, deze mag tot 100 meter lang zijn.
Beste,

ja nu staat de bbox bij een klant en van daar verterkt een FTP kabel via PC1 naar een locatie 150 Meter verder.

dit werkt dus niet.

mijn vraag is nu of we de FTP kabel aansluiten op de belgacom aansluiting ( muur ) en de Bbox 150 Meter verder aansluiten via DSL met de FTP kabel of de bbox dan nog gaat werken :)


groetjes Bart
Reputatie 2
Badge +1
150m zou normaal geen probleem mogen zijn (max lengte is theoretisch 100m maar in praktijk heb ik reeds 100Mbps connecties gemaakt over 230m!...) probeer eens met een kabeltester of je kabel wel OK is.
Axs, het klopt dat het nog kan werken maar de 100 m lengte beperking is door de werking van ethernet bepaald (zelfs bij 10 Mbps) en je zal veel meer fouten en retransmissies van datta paketten hebben dus je merkt het niet het werkt maar je transmissiesnelheid zakt serieus en je kan meer fouten krijgen. Een manken kan ook stappen hé Knipogen
Reputatie 2
Badge +1
Klopt... maar 100Mbps is nog perfect mogelijk over 230m (praktijktest met een DEFTIGE utp kabel)
Bedoel utp cat 5e?

En voor TV signaal werkt het ook nog goed over 230 m?
Reputatie 2
Badge +1
FTP cat5e - AWG24

Nooit geprobeerd voor TV...maar meermaals ver over de 100m gegaan voor gewone tijdelijke netwerken.
Verste ooit getest was dus de 230m
Badge +1
Theoretisch mag een utp kabel 100m zijn. In de praktijk heb ik daar geen ervaring mee.
Ik heb de kabel reeds uitgemeten en alle aaders zijn OK.

echter wanneer ik mijn laptop op het einde van de FTP kabel ( +- 150M) blijft deze zoeken naar netwerk maar kan het niet tot stand bregen.

daarom mijn vraag als ik nu BBox op het einde van de FTP kabel hang dan heb ik op de andere locatie maar een kort stukje van BBOX naar server.


het is de bedoeling dat deze verbinding nog 20 jaar mee gaat en dus een tijdelijke oplossing is niet genoeg.

alvast bedankt

groetjes Bart

Bart dat was eigenlijk het antwoord dat ik gegeven heb in mijn post hierboven juist onder je beginpost (eerste antwoord op je vraag)
Reputatie 2
Badge +1
Spreken we hier over ADSL of VDSL2?

Indien VDSL2, vrees ik dat 150m te ver gaat zijn... bij ADSL zou het misschien nog wel lukken.
Ja dat hangt af hoe ver hij nu van de ROP zit als zijn totale lengte onder de 400m blijft kan het misschien nog lukken maar dat zal hij wel zien wat profiel hij dan nog krijgt (ik spreek hier in geval van VDSL2)
tsja, 150m erbij hoeft niet persé een probleem te zijn bij vdsl2, maar het gaat iig zijn lijnwaarden wel negatief beinvloeden. en indien hij nu al op het randje van het toelaatbare zit kunnen die extra meters er te veel aan zijn.

mvg

Reageer