Recent een nieuw gsm nummer toegevoegd . De persoon van wie dit nummer is kan naar mij bellen en sms-en... ikzelf kan bellen, maar geen sms versturen.
Het verstuurde sms wordt als 'verzonden' gemarkeerd, maar... wordt niet ontvangen.
Nazicht toont dat het nummer omgezet werd met een landnummer 0031 (Nederland) ipv 0032 Belgie..... Nochtans werd het nummer in de gsm toegevoegd zowel zonder landnummer als met landnummer 0032..... Vandaar de omzetting, bij gebruik van sms, naar 0031....
Wie kan mij hierbij helpen aub.... Zeer vervelende situatie.... Alvast bedankt !
Jan
Bladzijde 1 / 1
Jan,
Best is om al je gsm nummers op te slaan met +32 4xxxx in plaats van 0032. Probeer je het eens zo en laat ons weten of je nog problemen ondervindt.
Groeten,
Wim
Best is om al je gsm nummers op te slaan met +32 4xxxx in plaats van 0032. Probeer je het eens zo en laat ons weten of je nog problemen ondervindt.
Groeten,
Wim
Goedemorgen Wim,
Bedankt voor je snelle (re)actie én voorstel.
Echter , heb dit inderdaad reeds geprobeerd maar ook dat werkt niet. Bij het versturen van sms blijft er de 0031.... heb ook reeds andere naam gegeven aan de persoon van wie het telefoonnummer is, maar uiteraard geeft ook dat geen oplossing; tenslotte is het gsm-nummer prioritair.
Thx,
Jan
Bedankt voor je snelle (re)actie én voorstel.
Echter , heb dit inderdaad reeds geprobeerd maar ook dat werkt niet. Bij het versturen van sms blijft er de 0031.... heb ook reeds andere naam gegeven aan de persoon van wie het telefoonnummer is, maar uiteraard geeft ook dat geen oplossing; tenslotte is het gsm-nummer prioritair.
Thx,
Jan
OK Jan,
dan stel ik voor dat je een privéberichtje stuurt naar mijn collega's van Het Proximus Team met de betrokken gsm nummers, en ze zullen jou zo spoedig mogelijk antwoorden.
Een privéberichtje sturen doe je via deze link:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Je tekst invullen in het voorziene veld en dan klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Groeten,
Wim
dan stel ik voor dat je een privéberichtje stuurt naar mijn collega's van Het Proximus Team met de betrokken gsm nummers, en ze zullen jou zo spoedig mogelijk antwoorden.
Een privéberichtje sturen doe je via deze link:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Je tekst invullen in het voorziene veld en dan klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Groeten,
Wim
Mijn geapprecieerde dank voor de hulp....
Fijne dag nog,
jan
Fijne dag nog,
jan
best merk en type toestel opgeven, dat zal een probleem zijn qua instellingen op het toestel.
Probeer ook eens het nummer (+3247...) rechtstreeks in te toetsen, zonder een naam op te geven.
Wat kan je zelf nog zoeken (bij iphones bijv.): hulp bij internationale nummers afzetten. Dat staat ergens verborgen in de instellingen, maar ik weet niet direct meer waar juist. Immers dan wordt automatisch een landcode toegevoegd, wat tot foute nummers kan leiden. Meestal is dat dan wel bijv. +320474... maar geen Nederlandse landcode.
Kijk ook eens of je landinstelling op gsm wel op België staat, en dus niet op Nederland.
Probeer ook eens het nummer (+3247...) rechtstreeks in te toetsen, zonder een naam op te geven.
Wat kan je zelf nog zoeken (bij iphones bijv.): hulp bij internationale nummers afzetten. Dat staat ergens verborgen in de instellingen, maar ik weet niet direct meer waar juist. Immers dan wordt automatisch een landcode toegevoegd, wat tot foute nummers kan leiden. Meestal is dat dan wel bijv. +320474... maar geen Nederlandse landcode.
Kijk ook eens of je landinstelling op gsm wel op België staat, en dus niet op Nederland.
Heel erg bedankt Frank voor je goede raad...
Instelling landnummer is OK.... overigens alle andere gsm-nummers zijn op dezelfde manier opgeslagen en 'werken' perfect .... ook Whatsapp functionneert niet met dat bepaalde nummer.... dus enkel telefoneren...
Heb de vraag inmiddels doorgestuurd naar Proximus Team die zou nazien ....
Hopelijk met gunstig vervolg.
Mijn gewaardeerde dank !
Jan
Instelling landnummer is OK.... overigens alle andere gsm-nummers zijn op dezelfde manier opgeslagen en 'werken' perfect .... ook Whatsapp functionneert niet met dat bepaalde nummer.... dus enkel telefoneren...
Heb de vraag inmiddels doorgestuurd naar Proximus Team die zou nazien ....
Hopelijk met gunstig vervolg.
Mijn gewaardeerde dank !
Jan
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.