lage downloadsnelheid

  • 29 November 2010
  • 3 reacties
  • 2523 Bekeken

Hallo,

Ik heb Belgacom Favorite en mijn downloadsnelheid is zéér laag.

Volgens de specs zou ik een downloadsnelheid moeten halen van 25 Mbps. Ik weet dat dit een theoretisch cijfer is en dit in de werkelijkheid van veel factoren afhangt.

Maar toch. Als ik een speedtest doe kom ik normaalgezien aan 5 Mbps. Op dit moment (zit op 95GB/120GB datalimiet) haal ik nog geen 2.5 Mbps. Heb al geprobeerd met firewall uit te zetten, bbox rechtstreeks op pc aan te sluiten, mijn veel gebruikte poorten forwarden enz. Niets van dit alles helpt.

Heb een goed geseede torrent gedownload, waar ik geen 100 kbps haal. In vergelijking met een vriend die precies dezelfde torrent heeft gedownload, haalt een snelheid van 2.2 MB/s en woont 4km van mij.

Om gewoon te surfen ondervind ik echter geen problemen. Pas vanaf ik bestanden download en online game komen de problemen opduiken.

Iemand die weet wat hier het probleem is?

account: fc167794
abonnement: Belgacom favorite without fixed line.

Alvast bedankt

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
25Mbps is enkel mogelijk op VDSL2.

Bel eens met 0800 22 700 en vraag of VDSL2 voor jou beschikbaar is.
hallo ik heb ook belgacom vavorite en is heel traag sins ik vaste lijn heb en 2 tv boxen heb voor op internet te gaan zijn de paginas heel traag als er geen verandering is zal zeker weg gaan bij belgacom en zonder internet want bij telenet is er ook iets das
Francar, het is normaal dat uw surfsnelheid daalt als je tv kijkt, en zeker als je op beide tv's tegelijk kijkt. Test eens uw surfsnelheid terwijl uw decoders uit staan.

Reageer