Beantwoord

Laatste factuur moet creditnota zijn; niet zichtbaar op My Proximus


Beste

Op 15/04/2017 heb ik mijn abonnementen bij Proximus opgezegd (bevestigingsmail met ref. "R0000001100004HJQU-1").
Ik ontving onderstaande mail over laatste factuur.
Deze is nergens te bespeuren in rubriek "mijn facturen" en zou volgens mij een creditnota moeten zijn op factuur 6732594364, aangezien hiermee de abonnementskosten voor April reeds betaald zijn.
De decoder en modem zal ik inleveren na ontvangst van het mij te vergoeden bedrag.

Sven Soentjens

Dit bericht werd automatisch aangemaakt. Reacties op dit bericht kunnen niet worden verwerkt.

Uw Proximus Pack/Vaste lijn aanrekening van 26/04/2017 met nummer 6793281765

Beste klant,

Hier vindt u een 'elektronische aanrekening' met een bedrag van 28,17 EUR in uw voordeel.

Om de details te raadplegen, klik hier.


Vriendelijke groeten
Het Proximus-team



Nog vragen?

Hoe mijn aanrekening raadplegen?

Hoe het adres van mijn aanrekening wijzigen?

Hoe mijn aanrekening ook via SMS ontvangen?

Hebt u al een MyProximus-account? Ontdek de voordelen van MyProximus.
icon

Beste antwoord door AntonellaD 15 May 2017, 14:59

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Als je de decoder niet tijdig ingeeft ga je nog huurgeld moeten betalen .
Decoder achterhouden dat is daarom geen goed idee.
Normaal moet Proximus wel de kiala-labels sturen om de apparaten terug te sturen, nadat je de opzeg gedaan hebt.
Reputatie 7
Badge +3
Breng die toch gewoon binnen in een Teleboetiek, dan kan je gelijk ook laten nakijken of alles van de facturen klopt.
Hoe zit het nu eigenlijk tegen mijn zuster hebben ze uitgelegd dat het niet meer kan via Proximus center.

Kan er iemand van Proximus zelf eens duidellijk uitleggen of het nog kan via Proximus center, zodat het voor iedereen duidelijk is.
Of staat de uitleg duidelijk op de Prox site misschien?
('k ga nog even een poging doen of het op de site terug te vinden is)
Kiala labels werden gemaild. Dit kon blijkbaar pas gebeuren door iemand die het forum in de gaten houdt en niet door degene van het telefoon-contact center??
Bij navraag in een Proximus winkel werd mij gezegd dat de apparatuur daar mag binnengeleverd worden. Dat ga ik dus doen tegen ontvangstbewijs, anders kunnen ze ook nog es zeggen dat de apparatuur niet is toegekomen.
Aangezien het morgen een feestdag is, zal dat pas overmorgen kunnen.
Ik heb er zo stilaan genoeg van hoe Proximus er een lamentabele administratie en organisatie op nahoudt. Mijn online opzeg hadden ze zogezegd niet ontvangen, terwijl ik er een bevestigingsmail van heb.
Hopelijk is dit bij de nieuwe provider beter.
Bedankt Sven,

Dan zal ik dit ook aan mijn zuster eens melden dat het ook nog via een Proximus shop kan, wel straf dat ze dit tegen mijn zuster dan zeggen dat het niet meer kan via proximus shop.
Eigenlijk zou dit ook heel duidelijk moeten vermeld staan op hun site onder opzeg, welke mogelijkheden ze bieden om toestellen terug te bezorgen, en je het niet moet vernemen via een forum van andere leden hoe het kan of moet.
Beste

Onderstaande reactie van Antonella op een vorige melding van mij had ik niet opgemerkt. Hierbij mijn excuses voor bovenstaande nieuwe melding. Doch het niet weergeven van de factuur info via de link in de mail zoals nochtans wordt opgegeven, roept toch wrevel op. Er zou evengoed kunnen vermeld worden dat deze nog per mail volgt.
Er schort dan helaas ook wat aan de werking van Proximus, die allesbehalve duidelijk en uniform is naar de klanten toe en daardoor niet echt klantvriendelijk overkomt. Een bevinding die ik van andere mensen ook al heb gehoord.
Over de support via het forum heb ik enkel lof. Jammer dat dit niet zo efficiënt kan via het contact center waar je rechtstreeks telefonische info (niet?) uitwisselt.

Wat mij echter niet duidelijk is, is of ik de apparatuur dan toch moet opsturen via een UPS Access point of ze in een Proximus center mag binnenleveren, zoals door een winkelmedewerker gezegd.
Is het mogelijk dit nog te bevestigen?

Alvast bedankt,
Sven Soentjens

- (op datum van 01/05/2017) -

AntonellaD Support medewerker 338 reacties 4 dagen geleden

Dag Sven_054,

Ik heb je net een e-mail verstuurd met de labels in bijlage. Je mag hiermee modem en decoder binnenbrengen in een UPS Access Point (voormalig Kiala punt).

De abonnementen van 16/04/2017 tot 30/04/2017 werden gecrediteerd. Creditnota 6793281765 van -28,17 euro volgt nog per e-mail.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +3
Als labels zijn toegestuurd, worden toestellen teruggezonden via een kiala/UPS point, niet meer via de winkels.
Beste

Ondanks dat ik op 02/05/2017 de modem + decoder + afstandsbediening heb ingeleverd op een UPS point (zie bijgevoegd inleverbewijs), heb ik hierover op 09/05/2017 een sms ontvangen dat dit niet gebeurd is, maar mij geen boete zou worden aangerekend als dit nog voor 29/05/2017 zou gebeuren.
Op vrijdag 12/05/2017 ontving ik per mail een factuur (Uw Proximus Pack/Vaste lijn aanrekening 20170510 met nummer 6734516106) waarin mij de apparatuur wordt aangerekend (Datum 10 mei 2017 Documentnummer 6734516106 Klantnummer 618236860).
U begrijpt dat ik deze niet zal betalen aangezien ik de apparatuur wel degelijk heb ingeleverd (zie bijgevoegd inleverbewijs) en deze aanrekening geheel ten onrechte is.
Mogelijks is er een fout gebeurd bij UPS of bij de registratie bij Proximus. Hiervoor kan ik echter niet verantwoordelijk worden gesteld. Ik had bovendien de apparatuur willen inleveren in het Proximus verkooppunt in Geel, maar dit mocht niet aangezien mij de labels al waren bezorgd.
Bovendien loopt er duidelijk één en ander mis bij Proximus, wat te merken is aan de mismatch in data.
Wel wil ik er u attent op maken dat u mij het bedrag van € 28,17 (factuur 6793281765) nog dient terug te betalen.
Ik hoop dat dit snel en correct kan gebeuren zonder dat ik verdere stappen dien te ondernemen.

Met vriendelijke groeten
Sven Soentjens
Reputatie 7
Badge +3
Dag Sven,

Mijn excuses voor het ongemak. Deze aanrekening had inderdaad niet mogen gebeuren aangezien de modem en decoder aangekomen zijn bij Proximus op 09/05/2017.

Ik heb de kosten geannuleerd. Creditnota 6793315412 van 248 euro is onderweg.

Groetjes,

Antonella
Dag Antonella

Bedankt voor de reactie.

Groetjes
Sven
Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan!

Reageer