kwaliteit rampzalig

  • 14 April 2011
  • 7 reacties
  • 1431 Bekeken

Ik overweeg om binnenkort over te stappen naar Telenet omdat ik vind dat de kwaliteit tegenwoordig bij Belgacom serieus is achteruit gegaan.Ik ben al klant van in het begin bij belgacom en ik ben altijd zeer tevreden geweest.Maar tegenwoordig begin ik mij toch wel te ergeren aan de kwaliteit.Regelmatig blijven de zenders hangen en de tv-gids klopt ook niet altijd meer.Niet leuk als je een programma heb gepland om op te nemen dat achteraf niet helemaal opgenomen is omdat plots de tv-gids foutief is aangepast.En als je dan een opgenomen programma in HD wil bekijken dan krijg ik regelmatig haperingen voor enkele seconden.een reset van de decoder is geen oplossing want dan krijg je net hetzelfde.

Het enige wat mij bij belgacom houd is de voetbal omdat ik dit graag zie,maar weet niet zeker of de voetbal bij belgacom zal blijven, ik ben mij al aan het informeren om toch over te stappen naar Telenet als er geen beterschap komt,misschien dat daar de kwaliteit wel beter is.

7 reacties

Mag je persoonlijk van op aan... dat is ze zeker niet, de prijs ligt hoger, zowel voor je abbonementen als je on-demand etc. Kwaliteit bij telenet (hangt af van regio tot regio natuurlijk, ik breek ze niet volledig af, kwaliteit omgeving mechelen zit WEL goed) laat vaak te wensen over, decoders die niet genoeg signaal binnenkrijgen om HD uit te zenden terwijl je er voor betaald, service die op quasi niets trekt... bv. Oh U heeft een probleem met uw internet door onze schuld? Geen probleem komen we dit even repararen voor U, dit kost U 200€... Maar soit, kijk even op userbase als je de nadelen van Telenet wil lezen, ga er niet verder op in ^^

/ontopic: Heb je al eens een keertje je modemdetails nagekeken, je verbinding laten testen door de technische dienst? Indien niet raad ik je zeker aan dit even te doen, zo kan je al kijken of er eventueel een lijnprobleem is dat de slechte verbinding/uitvallen van zenders zou kunnen verklaren. Kan je ook gelijk je andere problemen voorleggen.

http://support.nl.belgacom.be/app/contact_phone/p/3 - Nummer consumenten & technische dienst

Mvg
Als Telenet het voetbal heeft binnengehaald zullen er wel meerdere klanten bij Belgacom vertrekken denk ik,want voor de kwaliteit moet je zeker niet bij Belgacom blijven.
Badge
WatT3D zegt is waar telenet is een stuk duurder.Als ik de prijs vergelijk die ik nu betaal met die van vroeger dan is dat 20€ goedkoper.Over kwaliteit weet ik nu ook niet wie de beste is.
en hoe is de kwaliteit en prijs bij TV Vlaanderen?
Kwaliteit is middelmatig, abbonementsprijs ligt dan weer wel vrij degelijk, alhoewel je voor TV bij BGC nog steeds goedkoper bent (zeker in combinatie met vaste lijn & internet aangezien TV dan gratis is) en bij TV Vlaanderen heb je het nadeel dat je nog eerst een dure Tripsat antenne moet aanschaffen met decoder bij en deze prijzen lopen toch vrij hoog op.

Nadeel van sattelietantenne is dat de beeldkwaliteit bij slecht weer naar beneden gaat, digitale zender verdwijnen door slecht ontvangst etc. Voordeel is natuurlijk dat je het mee kan nemen... maar ja dat ligt natuurlijk aan jou of dat nuttig is of niet, voor mij alleszins niet :D

Over het voetbal, zijn enkele andere posts over: Telenet zal zoizo nooit de hele koek van de Belgische competitie krijgen, dus Belgacom blijft zoizo deze uitzenden, binnekort trouwens ook biedingen op europese & andere internationale rechten, dus Telenet zou ook wel eens bedrogen kunnen uitkomen met die rechten als Belgacom zich even serieus laat gaan tijdens het bieden.

Ik zou gewoon eens een keer naar de technische dienst bellen, daar zullen je zeker wel verderhelpen met technische problemen als je het rustig uitlegt wat er allemaal fout gaat. Maken ze nooit problemen van.

Mvg
dan hoop ik echt wel dat we bij belgacom de voetbal gaan blijven kunnen zien want ik volg alle wedstrijden van Club Brugge steeds bij belgacom omdat ik niet in staat ben om naar het stadion te gaan,en moest ik deze wedstrijden niet meer kunnen zien zou dit een serieus gemis zijn.Hopelijk denkt belgacom aan zijn klanten en doet het een inspanning voor belgisch voetbal (vooral de G5) te kunnen uitzenden.
Badge
Ik ben ook vooral voor het voetbal terug naar belgacom gekomen en ook omdat telenet veel te duur was voor wat het mij bood.Maar ik denk wel dat je op je twee oren kan slapen wat het voetbal betreft.Vandaag is het eerste bod maar ik lig er niet echt wakker van.

Reageer