Skip to main content
Wat is er gaande bij Belgacom?





De laatste weken hebben we in Mechelen geregeld onderbrekingen in het internetverkeer. Zonder verwittiging valt de communicatie weg en als we dan naar storingen bellen krijgen we, na door al die menu's gesparteld te hebben, heel laconiek te horen dat er problemen zijn met het internet en TV in de regio.





Ik kan begrijpen dat er werken moeten uitgevoerd worden en ik kan begrijpen dat iets in het netwerk defect kan gaan maar niet zoals het de laatste tijd gebeurt. En als er werken dienen uitgevoerd te worden, waarom laat Belgacom dit dan niet op voorhand weten?





Als zelfstandige doe ik geregeld opzoekwerk via het internet maar als je dan plotsklaps van je modem te lezen krijgt dat er geen verbinding meer is dan is dat niet leuk en na een tijdje wordt dit zelfs frustrerend. Gelukkig heb ik hierdoor nog geen data verloren.

Het is niet alleen in Mechelen ook regio Gent enz... waarschijnlijk heeft het maken met de omschakeling naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2vectoring" target="_blank zo zijn er ook al heel veel die ondertussen een brief of mail gekregen hebben om hun box2 te gaan omruilen voor bbox3 in dit verband


NB: Een gedeelte van WVL en OVL hebben problemen met Internet en daar wordt aan gewerkt.


Hier in Merksem ook veel last van nu,maar bij mij hebben ze gedeeltelijk het voetpad opgebroken (Deurnsebaan) voor de werken van de Bredabaan.





Zou er een Belgacom kabel beschadigt zijn en geeft die nu storingen? Ik weet het niet, maar het valt me wel op dat ik na de werken mijn bbox 2 regelmatig uitvalt het adsl lampje en de @ lampje.Na Winndows Netwerkcontrole krijg ik volgende melding 'De verbinding tussen uw toegangspunt,router of kabelmodem en internet is defect.



ps: het heeft me 6 pogingen gekost om dit te verzenden telkens viel het internet uit.


best toch ook eens de technische helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)


Reageer