Beantwoord

Krijgen de v4 decoders ooit nog een update?


Reputatie 2
Badge
Ik volg het al een tijdje de veranderingen niet meer (ik zie er eigenlijk ook geen) van Proximus TV, dus mogelijk zijn mijn vragen niet meer up to date.
1. zou het niet mogelijk worden om te zappen met de proximus app?
2. zou er voor de V4 decoders nu ook geen software update komen?
icon

Beste antwoord door Elsa 16 July 2016, 13:58

Bekijk origineel

37 reacties

1) Ja dat zal mogelijk zijn, is reeds mogelijk met de nieuwe interface met Prox tv app op android en iOS en windowsphone
2) is op komst was voorzien voor q3/2016 en naar verluid zou het zelf iets vroeger worden
Reputatie 2
Badge
1) "nieuwe interface" bedoel je de nieuwe interface die nu alleen op de v5 decoders beschikbaar is?
2) Q316? was dat niet eerst begin 2016?
Inderdaad de NTE (New Television Experience 😉 die ook later op de V4 zal uitgerold worden.
Het werd hier al op het forum door iemand van proximus gepost dat ze nog eerst op de NTE software bijkomend testen moesten uitvoeren voor de V4 en dit ongeveer voorzien was voor Q3/2016 (ben aan het twijfelen nu of het niet Q4 was, want ik denk dat ik daar op geantwoord heb, als het maar geen C4 wordt 😉 ) , Maar later heeft dan iemand van PX gezegd dat het al in augustus zou kunnen , enfin het is afwachten wat het in realiteit zal worden.
NB: NTE staat wel voor "New Television Extention"

Edit: het was inderdaad eerst Q4 en niet Q3, oef mijn geheugen liet mij even in de steek 😉
Reputatie 2
Badge
de "new television experience" zou wat overdreven zijn voor dingen die al een paar jaar met AppleTV en om het even welk ander platform kunnen:-)
"new extension" is altijd juist en daar staat zelf geen datum op:-)
Reputatie 6
Badge +3
Of ze ooit nog een update krijgen: dat is duidelijk, ik heb er deze week nog een gekregen. Maar nog niet de nieuwe interface. Door de problemen met de v5's denk ik dat ze nu zeker willen zijn dat ze niet dezelfde problemen hebben op de v4.
Reputatie 2
Badge
Met die nieuwe interface zijn ze nu toch al een dik jaar bezig niet?
ja maar de v4 is nu ook weer geen v5 en ze hebben ondertussen al problemen genoeg over hun kop gekregen ! beter dat ze het grondig uittesten en dan zal er waarschijnlijk wel nog hier en daar wat problemen opduiken.
(ik wou niet zeggen er zullen heel zeker dan nog hier en daar problemen opduiken omdat dit te depressief kan werken :-))))
Of ze ooit nog een update krijgen: dat is duidelijk, ik heb er deze week nog een gekregen

aan welke versie zitten ze ondertussen al?
Reputatie 6
Badge +3
leon-batch2_15.21.0.30
Reputatie 5
Badge +3
leon-batch2_15.21.0.30

Die SW is op zich nog niet zo slecht en verouderd, vind ik, mijn V4 op de slaapkamer werkt op deze feilloos.


mvg
Er werden inderdaad meer problemen gemeld met de V5 , iets minder met v5-mini , maar nu afwachten wat NTE zal brengen op de V4 voor verassingen, al zullen ze toch al heel wat opgestoken hebben uit de problemen met de v5, allee hoop ik toch 😉
Reputatie 5
Badge +2
goeie middag, ik heb ook al enige dagen leon-batch2_15.21.0.30, maar ik heb nu al enige dagen enkele problemen voorgehad. Op 14 juli waren al mijn opgenomen programma's weg van het scherm die 60 dagen blijven staan. Na herstarten opgelost. Gisteren was er een programma die bleef opnemen, na herstart opgelost. Vandaag steek ik de tv eens aan en was er een grijs scherm, ook herstart en ik had weer beeld Maar nu komt erop dat de installatie van de nieuwe proximus tv ervaring mislukt is. Voor info moest ik met de pijl omhoog gaan voor info. Die info was dat ik de modem en decoder moest afzetten, en dan eerst de modem en daarna de decoder moest herstarten.
Het probleem was niet opgelost, maar alles werkt nog. Zal morgen nog eens proberen want ik wil nu een film opnemen voor mijn kleinzoon. Ik heb een v4 decoder. Heeft nog iemand dit probleem?
Als ik u was zou ik de decoder zonder spanning zetten en dan de modem een factory reset laten uitvoeren en wachten tot hij volledig opgestart is
(DSL lampje continu oplicht en je terug kunt surfen)
Indien je ook plc's of wifi bridge gebruikt om je decoder te verbinden met bbox modem deze ook eerst eens zonder stroom zetten en enkele minuten wachten
en dan pas je decoder terug onderspanning zetten
en eventueel ook deze dan een factory reset laten doen.
Reputatie 6
Badge +4
Valencia

IK merkte dat je nog met een bbox2 router staat,

heb een routering aangepast daarop die eventueel de oorzaak zou kunnen zijn geweest.

laat ons weten als je morgen na restart bbox2+ decoder nog dit probleem ondervindt

mvg sabine
Reputatie 5
Badge +2
dank u voor het vlugge antwoord, ik zal het zeker laten weten,
welke wijziging is het , verandert er veel?
Valencia

IK merkte dat je nog met een bbox2 router staat,

heb een routering aangepast daarop die eventueel de oorzaak zou kunnen zijn geweest.

laat ons weten als je morgen na restart bbox2+ decoder nog dit probleem ondervindt

mvg sabine

Wat ik wel eigenaardig vind is dat dit een rol speelt voor nieuwe proximus tv ervaring (en mislukt) want volgens ik van anderen weet die met hun bbox2 in bridged mode staan daar geen probleem mee gehad hebben om de NTE software op de decoder te krijgen!
Reputatie 6
Badge +4
Hi

De wjziging dat ik deed op de bbox2 zal je als klant niks van merken

de update van de decoder is grote verandering eenmaal je die hebt, totaal andere layout, meer mogelijkheden.. zal even wennen worden weer

mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
bij rechte eind 🙂
dank u voor het vlugge antwoord, ik zal het zeker laten weten,
welke wijziging is het , verandert er veel?

Daar ga je tenslotte niks van merken:
wat is anders in full routed mode tov bridged mode:
- Netflix mogelijk via decoder
- Wifi bridge kan geconfigureerd worden van op afstand (als je die gebruikt tenminste tussen modem en decoder)
- je vier uitgangen op de bbox TV1,TV2,INT1 en INT2 bevatten nu alle vier de twee signalen = IP-TV en IP-Internet
voordien bevatten TV1 en TV2 enkel het IP-TV signaal en INT1 en INT2 enkel het IP-Internet signaal.
Reputatie 5
Badge +2
ik heb deze morgen alles herstart, de test van de nieuwe proximus tv ervaring die mislukt is , is weg. Alles is bij het oude gebleven, wat voor mij ok is; Dus er is niets veranderd, voor mij mag het zo blijven , want zo ben ik het gewend
Ik denk dat ze bij proximus nog eens alles goed zullen checken vooraleer ze opnieuw de nieuwe NTE software op de 4 zullen zetten 😃
Reputatie 7
Badge +1
Dec(V4) SW-versie leon batch2_15.21.0.30 (01/07/16) heb ik er eerst van deze morgen opstaan. Alle zenders staan wél door mekaar nu. Moet nog nakijken wat de effecten zijn..
Reputatie 5
Badge +2
ik heb verleden week die leon batch versie gekregen en dit veranderd niets, mijn zenders waren goed gebleven, Andere effecten heb ik niet gezien
Reputatie 7
Badge +1
Ik hoop alleen dat de communicatie tussen decoder en server wat verbeterd werd. Ik moest bijna dagelijks een herstart doen om mijn planning terug op de decoder te krijgen, terwijl die in de Proximus TV app. nog goed stond. Ook heeft het systeem er soms moeite met de juiste aanduiding in de opnamelijst van de decoder. Tijdens de opname brandt soms de rode REC in de display van de decoder, terwijl nà de opname het toch een nPVR-opname blijkt te zijn. Ook komen sommige opnames niet in de opnamelijst van de decoder, alhoewel er tijdens de opname een rood cirkeltje staat in de TV-gids. Vanuit de Px TV app. kan je ze dan wél afspelen op je tablet of smartphone, en sedert kort ook via casting naar de TV met GoogleCast. Rest ook nog TV replay natuurlijk, maar dan binnen de 36 uur.
De NTE-interface voor de V4 was eerst beloofd voor september, dan voor Q4/16, daarna weer gecorrigeerd naar einde augustus? We zien nog wel. Maar nu ze de Leon_batch interface deze maand nog een opfrisbeurt hebben gegeven, verwacht ik niet écht al een NTE-versie in augustus...Ik zal wél weer te wantrouwig zijn zeker?
Reputatie 5
Badge +2
ik heb eens nagekeken wat googlecast is, maar ik heb vista op mijn computer en dit wordt niet meer ondersteund door google crome
Wanneer ik eind dit jaar, begin volgend jaar een nieuwe computer aanschaf (wanneer vista ook niet meer geupdate wordt) , kan ik dit ook eens proberen.
Enfin de vooruitgang is niet meer te stoppen, steeds komen er nieuwe dingen bij en kan de toestellen niet meer mee, zodat je steeds moet vernieuwen en nieuwe toestellen aankopen
Enfin dat was een beetje terzijde, als alles vlot verloopt bij proximus ben ik al tevreden

Reageer