Beantwoord

Koppelen DNS.net domein aan externe website

  • 29 December 2016
  • 3 reacties
  • 247 Bekeken

Hallo, is het mogelijk om DNS van een gratis .net domein (geactiveerd als onderdeel Proximus pakket) te koppelen aan een externe website, gebouwd bij een gratis cloud webapp (wix, weebly, etc)? Indien niet, kan dit .net domein dan wel geforward worden naar een .be adres (al dan niet aangekocht bij Proximus) dat gekoppeld is aan de website? Ik kom er namelijk niet uit op de website van Proximus noch ontving ik antwoord van DNSmaster@proximus.be.
Alvast dank voor feedback.
icon

Beste antwoord door KimB 30 December 2016, 15:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Roel,

De gratis .net domeinen kunnen enkel gekoppeld worden aan een Proximus hosting. Je kan die dus wel forwarden naar een .be adres, zolang als de hosting daarvan via Proximus verloopt. Een aanvraag hiervoor kan je steeds sturen naar de DNS masters.

Hou er rekening mee dat velen verlof nemen tijdens de feestperiode en dat het dus iets langer kan duren dan normaal vooraleer je antwoord krijgt ;-)

Mvg en prettige feesten,

Kim,

Het Proximus team
Dag Kim,
Nog even op een rijtje voor alle zekerheid:
.net (bij Proximus) forward naar .be (bij Proximus te registreren) gekoppeld aan website bij wix/weebly/...
Aanvraag Forward en DNS tbv koppeling doorgeven aan DNS masters?

Als bovenstaande klopt, dan kan ik bij jullie het .be adres aanvragen.

Mvg, ook voor jullie prettige feestdagen!
Roel
Reputatie 7
Badge +4
Het klopt 🙂 Je kan je aanvraag doorsturen naar de DNS masters, dan brengen ze het direct in orde.

Reageer