Skip to main content
Beste,

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over hoe Proximus omgaat met afspraken.

Achtergrond :

Mijn vriendin en ik wonen apart en hebben elk thuis een Proximus pack. We hebben beiden onze appartementen verkocht, gaan voor een klein jaar tijdelijk elk bij onze moeders inwonen om nadien definitief samen in te trekken in onze nieuwbouw.

We hebben dus onze beider Proximus packs opgezegd en willen nu het Scarlet abonnement bij een van de moeders overzetten naar een Proximus pack om alzo te kunnen genieten van de voordelen van een pack. Ik heb deze aanvraag gedaan bij een Proximus winkel, ben dan getelefoneerd door iemand van de planning en maandag 20 november (gisteren dus) vastgelegd. Nadien nog eens gebeld door iemand van de technische dienst (denk ik) omdat er wat onduidelijkheid was over welke werken er moesten gebeuren (initieel moest een lasser komen). Toen ik zei dat er al Scarlet was, was het duidelijker voor hen en gingen ze zelf met Scarlet regelen om de bestaande lijn van Scarlet over te zetten naar Proximus op 20 november. So far so good ...

Gisteren heb ik heel de dag vruchteloos gewacht op de technieker die langs ging komen. Heb tijdens de dag tot 2 keren naar 0800/22800 gebeld om te vragen waar die technieker bleef en daar konden ze me enkel zeggen dat er idd een technieker gedispatched was voor mij gisteren. Niemand gezien. Uiteindelijk om 17h nog eens de klantendienst gebeld en daar kreeg ik doodleuk te horen dat de afspraak bij mij op nu vrijdag 24 november gepland staat.

Dit is iets wat ik met de beste wil van de wereld niet kan vatten. Ik zou echt heel graag hebben dat iemand van Proximus mij eens een logische verklaring hiervoor geeft. Als 4 verschillende mensen van Proximus, onafhankelijk van elkaar, mij bevestigen dat mijn afspraak gisteren op 20 november is, hoe kan het dan dat een 5de persoon mij dan zegt dat de afspraak pas op 24 november is ? En ik denk dat die laatste wel gelijk heeft want er is nooit iemand komen opdagen.

Ik heb in allerijl nog last-minute het afsluiten van de Scarlet lijn kunnen uitstellen met dank aan de zeer efficiente klantendienst van Scarlet. Ik heb de afsluiting van mijn Proximus abonnement in mijn huidig appartement nog moeten uitstellen om mijn email adres niet kwijt te geraken. Ik moet nu een extra verlofdag inplannen voor een nieuwe afspraak (waarvoor ik nu wacht dat de planning dienst mij gaat contacteren, ik kan hen niet bereiken).

Kortom, het niet nakomen van een duidelijke afspraak genereert een cascade van ongemakken, frustraties en onvoorziene extra kost. Dit is beneden alle peil en dwingt mij tot nadenken over wat mijn vriendin en ik gaan doen in onze nieuwbouw over een jaar.

En het ergste van allemaal is dat ik niet het gevoel heb dat Proximus de ernst van zo'n ongemak en alle extra ongemakken als gevolg daarvan inziet. Mij lijkt het dat ik "pech" heb ....

Ben bijzonder boos hiervoor .... als 22 jaren trouwe klant :-(

Mvg,

Bruno Bossier
Tip voor mensen die overschakelen naar ander provider:

Die overschakelingen gebeuren inderdaad dikwijls heel moeizaam, mijn nonkel heeft net het zelfde meegemaakt en dit zowel bij het overschakelen van Proximus naar Telenet en achteraf dan terug bij het omgekeerde van TN terug naar PM, en wat hij daaruit bijgeleerd heeft is dat je best maar bij de oude operator afsluit nadat de installatie bij de nieuwe operator volledig werkt en in orde is, toch zeker als je niet zonder internet, TV en telefoon wilt vallen, want bij beide omschakelingen heeft hij problemen gehad, dus de ene operator is blijkbaar niet veel beter dan de andere op dat gebied!

Ik hoop dat het niet altijd en bij iedereen zo uitvalt maar je ziet maar als je pech hebt .....
Martin,

Je tip is idd terecht maar het initiele probleem blijft dat Proximus zijn afspraken niet is nagekomen met alle gevolgen vandien en niet zozeer de overschakeling van de ene provider naar een andere.

En trouwens, Scarlet is een onderdeel van Proximus dus dat zou het toch veel gemakkelijker moeten maken :-)

Grtz,

Bruno
Volledig mee akkoord , maar het moet dan toch erg veranderd en gelukkig veel verbeterd zijn bij Scarlet want overal in de media (internet) las je klachten van scarlet in de zin van ga zeker niet bij scarlet want daar is de service nog veel slechter dan bij Proximus, enfin we wijken af van je probleem en hopelijk krijg je straks verder antwoord van proximus medewerker en moest die er uiteindelijk niet komen dan kan je nog altijd een privébericht zenden:

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,

je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Bedankt Martin voor die link naar privé berichten, vond die niet ! Heb ondertussen al bericht gestuurd.

Reageer