Vraag

Klacht promotie en misleidende reclame

  • 5 January 2017
  • 6 reacties
  • 461 Bekeken

Graag wil ik twee problemen aankaarten:
1/ het is bijna onmogelijk om bij Proximus een kanaal te vinden waar je een klacht met garantie van opvolging te vinden. Je kan mailen en bellen, maar er komt zelden en laattijdig resultaat. Is het moeilijk om een echte 'klacht neerleggen' knop te maken ipv verschillende knoppen te moeten aanvinken en uiteindelijk nog geen gerichte klacht (ex. factuur) te kunnen neerleggen?
2/Sinds geruime tijd volg ik de promotie van Tuttimus. Ik heb een ruim abonnement met verschillende voordelen.
Na verschillende malen bellen, kreeg is steeds andere info over het overnemen of integreren van mijn oude pack in combinatie met Tuttimus. Voordelen werden overgenomen en dan toch weer niet. (Zelfs voor de medewerkers blijkt niet alles duidelijk te zijn; wat wil men dan van een gebruiker?)
Gisteren wilde ik dan uiteindelijk toch gemakshalve de knoop doorhakken en wilde bi j 4 gsm's ook de TV cadeau bestellen: bleek dat deze niet meer beschikbaar was. Toch is deze reclame al eens van de site geweest en recent weer toegevoegd.
Ik heb een klacht via mail ingediend, omdat dit misleidende en zelfs bedrieglijke reclame is ( ondanks er staat dat dit tot einde voorraad is).
Ik open dit onderwerp omdat ik snel en concreet een antwoord wens van de 'officials' van Proximus. De helpdesk medewerkers doen hun best, maar zijn gebonden aan wat hen opgedragen wordt. Ze blijven steeds hulpvaardig en vriendelijk, maar kunnen niet steeds oplossen en geven verschillende boodschappen. Door ons met kluitjes in het riet te sturen en aan het lijntje te houden zal Proximus nog vele klanten verliezen.
De prijsverschillen met andere operatoren liggen niet zo ver uit elkaar.
Met dank voor uw aandacht.
Willem

6 reacties

Reputatie 2
Ik wacht al van begin december op mijn gsm s6 ze weten gewoon niet van elkaar en telken male maken ze een dossier op maar verder niets !!!! Service 0000000
Reputatie 7
Badge +4
Dag Willem_015

We hebben verschillende kanalen waar je dit kan doen bijv. 0800/22800 of www.proximus.be/contact

Om te kunnen genieten genieten van de promotie van een Samsung Tv aan 49 EUR moet je overschakelen naar een Tuttimus pack met tenminste 1 nieuw product. (nieuw internet of nieuw gsm abonnement of nieuwe Proximus Tv)

Als je via privébericht klantgegevens stuurt via deze link, kan ik altijd een collega je laten bellen voor alle info.

Graag heb ik dan een klantnr, telefoonnr en contactnummer.

Met vriendelijke groeten

Koen
Blijkbaar is het niet zo eenvoudig om echte oplossende antwoorden aan te bieden.
Na privébericht, niet snel een gevolg.
Wanneer zo'n bedrijf een winkel moest zijn, waar men minder afhankelijk zou zijn van de administratieve overlast bij verhuis, zou de klant snel de deur weer uit zijn.
Ik ben deze week reeds 2u bezig geweest met overleggen. Daarbij komt eigen zoekwerk en rekenwerk.
Wanneer Proximus het contact per klant zou kunnen beperken tot een minimum, door goeie, correcte en duidelijke service, zou dit a ratto van 40euro per uur x een heleboel klagende/vragende klanten onze abonnementsprijs misschien kunnen laten zakken. Zo kan iedereen zich een TV in volle prijs aanschaffen..

Mvg.
Ik ben altijd al bij Belgacom/Proximus gebleven en nu heb ik een gelijkaardig geval zoals Willem_015. Ik kreeg vandaag een dame aan de lijn die niet constructief wou/kon meewerken aan een oplossing en die zich verstopte achter procedures. Ik voel me als trouwe klant behandeld als een stuk vuil! Mijn probleem is een drietal weken geleden begonnen. Het is blijkbaar moeilijk om bestaande producten om te zetten naar Tuttimus. Als de oplossing er eenmaal is, krijg ik telefoon dat de gsm's van de actie op zijn, alsook de tv's. Ondanks het nog allemaal mooi op de website staat te pronken. Naar mijn mening is Proximus ook het slachtoffer geworden van korte termijn management. Veel nieuwe abonnementen willen binnen halen, en de bestaande verwaarlozen. Een tip: gooi een paar 'te dure' managers buiten en neem iemand in huis die weet dat klanten gewonnen worden door goede service.
Mvg, een teleurgestelde klant.
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt het ook zo uitleggen als ze de PX medewerkers goed geinformeerd hadden wat de nieuwe formules in hielden waren er veel minder problemen. Ze zeggen altijd goede voorbereiding is 75 % van het werk. Daar scheelt het aan.
PS. Voor klachten kun je ook terecht bij http://www.mediateurtelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Intussen toch enkele malen contact gehad met Proximus.
Ze hebben 'vernieuwde' inlichtingen en richtlijnen doorgegeven voor wat betreft de bestaande klanten.
Mijn interesse in de Tv zou kunnen. Voor bestaande klanten is er één grote voorwaarde: je moet iets nieuws nemen in het pack. Bv een nieuw (of overdracht van) GSM nummer, een Tv abonnement,...
Als je al verschillende GSM abonnementen hebt, kan je overwegen om één nummer te schrappen en dan een nieuw nummer bij te nemen?
Mvg.

Reageer