KLACHT: Alle email kwijt:met dank aan 6 medewerkers van de afd. technische ondersteuning

  • 9 December 2017
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Een op zich eenvoudig probleem met mail ( op een van de computers thuis werkt de centrale mailbox spontaan niet meer, alles werkt verder goed en de lijn is ok)) Ondersteuning hierbij van 6 verschillende medewerkers over, twee verschillende dagen, leidt tot het verlies van onze gehele mailgeschiedenis. Een kleine ramp! Een plaats om een schriftelijke klacht in te dienen vind je op de hele website niet. Vragen stellen over allerlei onderwerpen is het enige wat kan en voor het uiten van klachten en frustraties worden handig afgeleid naar een forum! laat de klanten het onderling uitzoeken!!

de ondersteuning: Ik kreeg het advies van een van de techneuten het account te verwijderen als het anders niet ging en opnieuw te installeren. dat zou geen enkel probleem vormen, alles zou desondanks behouden blijven op de server.
Nee dus!!! Vier anderen konden tevoren niets voor me betekenen; een vertelde geen cursus tav het onderwerp te hebben gehad een ander beweerde eerst een uur lang te moeten te moeten gaan testen terwijl de lijn al wel vier keer goed getest was (beide hadden geen adviezen voorhanden, maar richtten in ieder geval ook verder geen schade aan). Twee keer zou ik worden teruggebeld omdat medewerkers me niet verder konden helpen, wat in een geval lukte, maar deze medewerker was dan weer totaal niet op de hoogte gebracht van wat er speelde. Uiteindelijk kreeg ik zelf de mail weer aan de praat maar wel met de genoemde consequenties.
De laatste medewerker heeft nog nagevraagd of herstel van de mailbox mogelijk was. Erg vriendelijk , maar kon me alleen maar vertellen dat alles onherstelbaar verdwenen was.
Dat vormt een groot probleem voor ons, zoals men zich zal kunnen voorstellen.
Ik vraag me tegelijkertijd af wat het in vredesnaam voor zin heeft dit met jullie te delen.
Zal ik nog moeite gaan doen uit te vinden hoe men in vredesnaam een klacht indient bij Proximus,of laat ik het erbij zitten.
Ik koppel geen grote verwachting aan de wijze waarop deze organisatie met klachten zal omgaan

4 reacties

Ter louter info : ik kan je een leidraad meegeven hoe je ongeveer kunt te werk gaan om een klacht in te dienen online:

surf naar https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html .
*️⃣ klik achtereenvolgens op: "ja" >" ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur" >
"klacht indienen" > scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorzien tekstvakken in en klik op "Verzenden"

een andere tip of manier (zonder garantie dat je direct antwoord gaat krijgen)
is een privébericht sturen
*️⃣ Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
OK, dank je.
Men moet de `achterdeurtjes` weten te bewandelen
beste,

heeft u uw email via pop of via imap ingestelt, want bij pop gaat u inderdaad u oude mail niet terug krijgen, best eerst eens via webmail kijken of er echt niks meer instaat, kan best zijn dat u mails daar nog wel zijn en dan kunnen deze perfect nog terug gehaalt worden
ter bijkomende info:
als je via pop werkt staat in feite alles op je lokaal toestel waar je uw mail applicatie gebruikt tenzij je aangegeven hebt van een kopie op de mailserver te bewaren.
Als je met IMAP werkt dan blijft alles op de mailserver staan maar als je mails wist vanuit je mail applicatie gaan die ook van de server verdwijnen of het zou moeten zijn dat je in dit geval ook kunt aanduiden in je mail applicatie van een kopie te bewaren, of je zelf eerst een kopie bewaard in een aparte map en ze dan pas wist.

Reageer