Beste Proximus,
Via deze weg had ik graag een klacht willen loggen en zou ik willen dat mijn probleem wat beter wordt opgevolgd / gehoord.
Na de verschillende kanalen ( Proximus shop, (erkent en niet erkent) telefonische bijstand, etc,
Zou ik mijn gsm eindelijk willen gebruiken en geen mondelijke overeenkomst willen verkrijgen voor het activeren van mijn simkaart. En wens ik niet meer eindeloos in wacht worden gezet.
Nadat ik vorige week vrijdag mijn nieuwe simkaart ontving is dit nogsteeds niet het geval.
Een overdracht van nummer was zelfs niet van toepassing.
Via welke weg kan mijn probleem worden opgelost?
In afwachting van uw reactie verblijf ik,
Hoogachtend,
Fabio
Bladzijde 1 / 1
in ieder geval geef ik je al wat info mee tot iemand van proximus reageert:
Als je overschakelt van een operator X naar Operator Y, dan moet de,
portering door de operator X aanvaard worden, bv dat er geen verdere contractuele verplichtingen zijn enz...
Maar ondertussen blijft je oud nummer in dienst en kunt u dus nog bellen via uw oude operator X
tot het moment van overdracht, en normaal +/- 24 uur later (ook tijdens weekends en feestdagen)
kun je in principe bellen via operator Y.
Op basis van de "centrale database" kun je te weten komen van welke provider het nummer is:
Ref.: http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Als de portering naar nieuwe provider om één of andere reden mislukt/afgebroken is,
of indien je het nummer bij je oude provider opgezegd hebt en zit het (conform de wetgeving),
terug in de pool van nummers van je oude provider, in dit geval wordt het wel voor enige tijd (6 maanden)
geblokkeerd vooraleer het terug kan vrijkomen.
NB:
Indien het nummer niet geporteerd geweest is, kun je in principe nog steeds bellen
met je oude sim-kaart / telefoonnummer.
Info:
Het is aan uw nieuwe operator om betrokken nummeroverdracht op een 100% correcte wijze te regelen
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/48-kunt-u-uw-nummer-behouden
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/een-provider-kiezen/van-operator-veranderen-en-uw-nummer-houden
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/23-hoe-verloopt-de-overdracht-van-de-ene-naar-de-andere-provider
✶ Via http://www.crdc.be kunt u nagaan aan welke operator op dit ogenblik uw nummer "officiëel" toegewezen is
U kunt eventueel contact opnemen met Px op bv. volgende wijze:
✶ link voor versturen privébericht
✶ https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijn factuur - andere vraag - e-mail ons (helemaal onderaan webpagina) &tekst invullen
Als je overschakelt van een operator X naar Operator Y, dan moet de,
portering door de operator X aanvaard worden, bv dat er geen verdere contractuele verplichtingen zijn enz...
Maar ondertussen blijft je oud nummer in dienst en kunt u dus nog bellen via uw oude operator X
tot het moment van overdracht, en normaal +/- 24 uur later (ook tijdens weekends en feestdagen)
kun je in principe bellen via operator Y.
Op basis van de "centrale database" kun je te weten komen van welke provider het nummer is:
Ref.: http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Als de portering naar nieuwe provider om één of andere reden mislukt/afgebroken is,
of indien je het nummer bij je oude provider opgezegd hebt en zit het (conform de wetgeving),
terug in de pool van nummers van je oude provider, in dit geval wordt het wel voor enige tijd (6 maanden)
geblokkeerd vooraleer het terug kan vrijkomen.
NB:
Indien het nummer niet geporteerd geweest is, kun je in principe nog steeds bellen
met je oude sim-kaart / telefoonnummer.
Info:
Het is aan uw nieuwe operator om betrokken nummeroverdracht op een 100% correcte wijze te regelen
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/48-kunt-u-uw-nummer-behouden
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/een-provider-kiezen/van-operator-veranderen-en-uw-nummer-houden
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/23-hoe-verloopt-de-overdracht-van-de-ene-naar-de-andere-provider
✶ Via http://www.crdc.be kunt u nagaan aan welke operator op dit ogenblik uw nummer "officiëel" toegewezen is
U kunt eventueel contact opnemen met Px op bv. volgende wijze:
✶ link voor versturen privébericht
✶ https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijn factuur - andere vraag - e-mail ons (helemaal onderaan webpagina) &tekst invullen
Hey Martine,
Kan je even de post lezen?
Nadat ik vorige week vrijdag mijn nieuwe simkaart ontving is dit nogsteeds niet het geval.
Een overdracht van nummer was zelfs niet van toepassing.
Toch bedankt voor je reactie. Maar helaas niet van toepassing.
Grtz,
Fabio
Kan je even de post lezen?
Nadat ik vorige week vrijdag mijn nieuwe simkaart ontving is dit nogsteeds niet het geval.
Een overdracht van nummer was zelfs niet van toepassing.
Toch bedankt voor je reactie. Maar helaas niet van toepassing.
Grtz,
Fabio
ik ben niet van Proximus zelf dus best hierboven eventueel één van de linken volgen die onder volgend punt staan
"U kunt eventueel contact opnemen met Px op bv. volgende wijze:".......
indien je hier op den lange duur geen reactie krijgt van iemand van Proximus.
"U kunt eventueel contact opnemen met Px op bv. volgende wijze:".......
indien je hier op den lange duur geen reactie krijgt van iemand van Proximus.
Ofwel is er iets fout gelopen bij de activatie ofwel heeft de 1e shop iets vergeten te doen ...
Ik ga ervan uit dat u uw nr kent en uw gsm reeds aan en uitgezet hebt om te kijken of u al dan niet netwerk hebt
Eventueel kunt u dan het onderstaande contact proberen
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
Ik ken mijn nr - ik heb een technische vraag - mijn product werkt niet goed - gsm - mobiele telefonie - mail ons (onderaan webpagina - tekst invoeren met simnr)
Ik ga ervan uit dat u uw nr kent en uw gsm reeds aan en uitgezet hebt om te kijken of u al dan niet netwerk hebt
Eventueel kunt u dan het onderstaande contact proberen
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
Ik ken mijn nr - ik heb een technische vraag - mijn product werkt niet goed - gsm - mobiele telefonie - mail ons (onderaan webpagina - tekst invoeren met simnr)
Beste,
spijtig om dit nieuws van u te moeten vernemen. Dit is zeker niet de bedoeling. Alvast onze excuses voor al het ongemak.
Kan u mij uw gsm nr en ook uw nieuwe proximus simkaart nr ( begint met 2100.......) doorgeven ( via privébericht) ? Ik kijk dit graag na voor u
Mvg,
Aw
spijtig om dit nieuws van u te moeten vernemen. Dit is zeker niet de bedoeling. Alvast onze excuses voor al het ongemak.
Kan u mij uw gsm nr en ook uw nieuwe proximus simkaart nr ( begint met 2100.......) doorgeven ( via privébericht) ? Ik kijk dit graag na voor u
Mvg,
Aw
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.