Klacht aanrekening factuur mobiele data

  • 1 August 2017
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

Ik zal het eens via deze weg proberen want op andere manieren lukt het precies toch niet.

Wij zijn pas naar Frankrijk geweest en nu krijgen ik en mijn elks een rekening van 85 euro. Toen als eens gebeld enzo maar ze konden er niets aan doen. Ze konden ons verbruik niet zien.

Nu de factuur aangehad en daar staat duidelijk op dan het mobile internet van ons abonnement maar op 666 mb staat tetwijl wij tot 1.5gb kunnen. Maar bij roaming staat er ongeveer 1300 mb verbruikt met een flink bedrag erbij. Ik dacht gelezen te hebben dat vanaf nu je in het buitenland gewoon op mobiele data kon dat beschikbaar was met je abonnement.

Hebben sommige mensen hier nog last mee gehad?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2
Hallo Jessica,

Volgens gegevens die ik kan opvragen (voor de oproepnummer die ik reeds ter beschikking heb) is er een verbruik van 2049.293MB voor deze periode.

Je kan in de EU inderdaad gebruik maken van je nationale bundel zoals thuis. Dat volume wordt als 1 beschouwd, op de factuur echter apart vermeld onder nationaal en EU. Als je de vermelde volumes samen telt kom je aan het totaal verbruik van deze periode en dan merk je dat je over 1.5GB bent gegaan.

Tijdens je verblijf in de EU heb je echter de surflimiet van 1.5Gb in bundel bereikt en ben je aangerekend voor het overige gebruik tot een max van €60.

Groetjes Inge

Reageer