Vraag

Kijken op een zender en opnemen op een andere zender

  • 25 May 2016
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Ben in bezit van een decoder V5 mini en een modem b-box 3.
Naar tv kijken is geen enkel probleem. De problemen beginnen pas als ik via de tv gids een opname geprogrammeerd heb.
Misschien één voorbeeld ik kijk naar VTM en heb een opname geprogrammeerd op NED1,
Op het ogenblik dat de opname start komt er op het scherm de volgende boodschap;
ER START EEN OPNAME OP EEN ANDERE ZENDER EN U WILT ZAPPEN NAAR HET KANAAL VAN DE OPNAME WENST U VERDER TE GAAN JA OF NEEN
Indien ik JA kies dan verplaatst mijn tv zich van de zender in ons voorbeeld van VTM naar NED1 dus in feite bekijk ik de gewenste opname rechtstreeks alhoewel de decoder ook de opname ook opneemt.
Wil ik terug naar VTM kijken dan moet ik de opname annuleren via tv gids
Indien ik NEE kies dan blijft mijn tv op VTM maar dan krijg ik de boodschap;
ALS U DEZE ACTIE UITVOERT DAN STOPT DE OPNAME DIE AAN DE GANG IS DOORGAAN JA OF NEEN

Heb reeds decoder en b box stroomloos geplaatst en terug gereset volgens de regels.
Wie weet er een oplossing

3 reacties

Is zowat in de zelfde aard als hier
=> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/gelijktijdig-opnemen-andere-zender-vroegere-opname-bekijken-lukt-niet-meer-34580
mss ook best in dit geval zoals daar een bericht sturen naar de ⌘ Medewerkers, aangezien het heropstarten gen oplossing brengt.
Mss interessant om weten, welke software versie staat op je decoder v5 mini.
Elsa, software versie = NTE-miniv5_6.1.10.116
Het was uit nieuwsgierigheid, omdat ik dacht dat het mss iets zou kunnen te maken gehad hebben met de recentere software die er al beperkt bij sommigen uitgerold geweest is NTE.....13.28, maar dat is blijkbaar niet het geval, ik heb ook nog de NTE....116, dit fenomeen heb ik voorlopig nog zelf niet voorgehad, maar natuurlijk is dat voor u maar een pauvre troost, als je zelf in de miserie zit, hopelijk kunnen de medewerkers je verder helpen of iemand anders die uit ervaring al weet hoe het kan opgelost worden.
Laat ons in ieder geval hopen dat de komende nieuwe software een oplossing zal zijn voor tal van problemen die i.v.m. met opnames die velen ondervinden.

Reageer