Ik heb gisteren een film geprogrammeerd en nu vandaag (24 uur later) nog altijd aan het opnemen. De opname stoppen lukt niet. Ik heb alles al geprobeerd. Modem zonder stroom, Reset, Factory reset, Harde schijf er al eens uitgehaald, maar niets helpt. Ik heb een V5 decoder met harde schijf. Ook heb ik al een medewerker aan de telefoon gehad en deze heeft mij niet kunnen verder helpen. Hoe kan ik alsnog de opname stoppen en verwijderen?
Bladzijde 1 / 1
Waarschijnlijk blijft de opname in nPVR doorlopen op de server, (en niet op de harde schijf) aangezien ze niet stopt door een factory reset van de decoder.
kan je checken als de harde schijf er uit is en je deze opgenomen film kunt bekijken dan is het een nPVR opname.
Dan zal dit toch moeten rechtgezet worden in dit geval door de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Maar loopt de opname ook werkelijk verder want dan wil dit zeggen dat alle programma's na deze film op deze zender opgenomen worden en kunnen bekeken worden
kan je checken als de harde schijf er uit is en je deze opgenomen film kunt bekijken dan is het een nPVR opname.
Dan zal dit toch moeten rechtgezet worden in dit geval door de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Maar loopt de opname ook werkelijk verder want dan wil dit zeggen dat alle programma's na deze film op deze zender opgenomen worden en kunnen bekeken worden
Toch niet, ik heb net de harde schijf eruit gehaald en de opname stond er niet tussen. Toen harde schijf er terug in gezet en daar stond de film terug met een rood cirkeltje achter. Toch denk ik niet dat het verder aan het opnemen is, daar het percentage 'vrij' van de harde schijf niet verminderd na een nacht opnemen.
Maar nog altijd krijg ik de opname niet verwijderd, omdat ik eerst de opname moet kunnen stoppen vooraleer ik de mogelijk krijg om de opname te wissen. Ik kan alleen maar 'kijken', 'opname stoppen' of 'terug' selecteren.
Maar nog altijd krijg ik de opname niet verwijderd, omdat ik eerst de opname moet kunnen stoppen vooraleer ik de mogelijk krijg om de opname te wissen. Ik kan alleen maar 'kijken', 'opname stoppen' of 'terug' selecteren.
Alleen wat je kan zelf doen is deze algemene procedure volgen en als dit niet helpt zal het toch de helpdesk 0800 22 800 zijn die u zal moeten verder helpen of eventueel door een privébericht te sturen als je niet graag belt :
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
Je kan best eens het volgende proberen:
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van decoder, Bbox modem, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder: Klik hier
Mocht dit allemaal niet baten dan kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI: decoder resetten
Algemene procedure bij decoder problemen
EDIT: voor alle zekerheid best de netstekker uittrekken ipv via schakelaars te werken zodat de netadapter ook onderbroken is.
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
Je kan best eens het volgende proberen:
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van decoder, Bbox modem, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder: Klik hier
Mocht dit allemaal niet baten dan kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI: decoder resetten
Algemene procedure bij decoder problemen
EDIT: voor alle zekerheid best de netstekker uittrekken ipv via schakelaars te werken zodat de netadapter ook onderbroken is.
Kan je via privé bericht even vertellen over welke opname het juist gaat? (naam film, zender, tijdstip uitzending, ...)
Stuur je ook even het nummer van je vaste lijn of klantennummer door ? Dan laat ik het even voor je nakijken.
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Stuur je ook even het nummer van je vaste lijn of klantennummer door ? Dan laat ik het even voor je nakijken.
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Dag Lurage,
Dank je voor het sturen van de info. Ik heb het even na gekeken. Ik denk dat we best eens een reset van de decoder uitvoeren. Daar het niet over een opnamen op ons netwerk gaat. Meer info over hoe je een reset moet doen vind je hier terug op onze website.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Mvg, Robrecht
Het Proximus Team
Dank je voor het sturen van de info. Ik heb het even na gekeken. Ik denk dat we best eens een reset van de decoder uitvoeren. Daar het niet over een opnamen op ons netwerk gaat. Meer info over hoe je een reset moet doen vind je hier terug op onze website.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Mvg, Robrecht
Het Proximus Team
Dit laatste heeft het opgelost. De film is gestopt en kwam in de lijst nPVR terecht en zo kon ik deze afvegen.
Bedankt aan al de medewerkers en Elsa om het probleem te helpen oplossen.
Bedankt aan al de medewerkers en Elsa om het probleem te helpen oplossen.
Blij te horen dat ze het voor u opgelost hebben.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.