Hallo
Ik heb hier 3 tv's van belgacom en ik kan op alle drie de tv's geen NPVR opnames bekijken (30 dagen opnames). Als ik de opnames wil bekijken dan is het zwart beeld. Ik kan doorspoelen en terug op play duwen maar nog steeds zwart beeld. Ook eerdere 30 dagen opnames kan ik niet maeer bekijken die ik al wel heb kunnen bekijken. Ik heb al een factory reset geprobeert van alle decoders maar zonder resultaat. Heeft iemand ook al dit probleem gehad? Hoe heb je dit kunnen oplossen?
mvg
Bladzijde 1 / 1
ik ben dit nog niet tegen gekomen... wat ik wel tegen gekomen ben is dat mijn netwerkopnames plots eens allemaal verdwenen waren. deze zijn ook niet meer terug gekomen en deze ben ik definitief kwijt geweest. in gevalle problemen met netwerkopnames helpt een factory reset van decoder meestal niet, de opnames staan dan ook niet op de decoder, maar ze worden gestreamed vanaf het belgacom netwerk. dus in zo'n gevallen is er meestal iets fout met connectie naar het servicecentrum. vrij complex gegeven waar mogelijk een specialist zal aan te pas moeten komen. kan natuurlijk zijn dat er tijdelijk probleem is met de servers en dat het later wel zal werken. 't is wel een interessant geval, dus ik zou zeggen... hou ons op de hoogte...
mvg
mvg
Soms helpt een gewone herstart ook wel. Maar ik zou daar mijn hand niet voor in het vuur steken....en een Factory Reset is toch altijd het proberen waard.
Die opnames staan idd op de servers van belgacom gemarkeerd in jouw persoonlijk ruimte (geregistreerd op jouw lijnnunmer) samen met de beschikbaarheidstermijn, waarvan dagelijks een dag afgaat. Daarom kan je ze ook vanop meerdere decoders bekijken. Vraag is of er bij die markerlng op jouw ruimte (met link naar het programma) iets foutgelopen isdoor een technische storing op het netwerk. Je kunt altijd nog eens bellen met de technische helpdesk 0800 22700 dagelijks tot 22.00 uur bereikbaar 7/7, dus ook in het weekend.
Die opnames staan idd op de servers van belgacom gemarkeerd in jouw persoonlijk ruimte (geregistreerd op jouw lijnnunmer) samen met de beschikbaarheidstermijn, waarvan dagelijks een dag afgaat. Daarom kan je ze ook vanop meerdere decoders bekijken. Vraag is of er bij die markerlng op jouw ruimte (met link naar het programma) iets foutgelopen isdoor een technische storing op het netwerk. Je kunt altijd nog eens bellen met de technische helpdesk 0800 22700 dagelijks tot 22.00 uur bereikbaar 7/7, dus ook in het weekend.
eens proberen kan geen kwaad natuurlijk... maar hij heeft al zijn decoders reeds gefactory reset en het bracht geen zoden aan de dijk...
dit probleem komt wel regelmatig eens ter sprake op diverse fora... als het probleem blijft aanhouden zal dit idd iets worden voor technische dienst, mogelijk zelfs de HRT
mvg
dit probleem komt wel regelmatig eens ter sprake op diverse fora... als het probleem blijft aanhouden zal dit idd iets worden voor technische dienst, mogelijk zelfs de HRT
mvg
Beste swimmer4,
best kan je ook de Bbox-modem herstarten en, indien je via ruckus of PLC werkt, deze ook eens allemaal herstarten. Als alles terug opgestart is, kan je de decoder herstarten door de stroom even te verbreken.
Indien dit niets oplos, gelieve me dan via een mailbericht uw lijnnummer te bezorgen ozdat ik dit kan laten nakijken.
Mvg
Eva van Belgacom
best kan je ook de Bbox-modem herstarten en, indien je via ruckus of PLC werkt, deze ook eens allemaal herstarten. Als alles terug opgestart is, kan je de decoder herstarten door de stroom even te verbreken.
Indien dit niets oplos, gelieve me dan via een mailbericht uw lijnnummer te bezorgen ozdat ik dit kan laten nakijken.
Mvg
Eva van Belgacom
Dag eva
Dit heb ik al geprobeert maar zonder resulaat. Ik zal je mijl lijnnummer doorgeven via een prive bericht.
mvg
Dit heb ik al geprobeert maar zonder resulaat. Ik zal je mijl lijnnummer doorgeven via een prive bericht.
mvg
wij hebben net hetzelfde probleem. Eva kan je ook ons lijnnummer controleren. komt eraan via prive bericht.
alvast bedankt
alvast bedankt
De oplossing voor dit probleem zou zijn je bbox van full-routed naar bridged omschakellen. Wat ik vreemd vind want mijn bbox staat zeker al een jaar op full-routed. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Nu als ik dit dus terug omschakel kan ik dus wel terug mijn opnames bekijken maar ik kan geen 3 tv's meer aansluiten blijkbaar. Ik verander in de briged mode wel een derde poort in een tv poort maar deze poort lijkt niet te werken voor tv maar ook niet meer voor pc dan. Als ik dit terug uitschakel kan ik deze poort weer gebruiken voor pc maar niet voor tv. heb dit geprobeerd met poort 1 en 2 van pc. Dus heb ik maar mijn bbox terug omgezet naar full-routed en kan ik dus weer op 3 tv's tv kijken.
Eva zij dit:
geplaatste gisteren door Eva van Belgacom
ik hoop dat dit zo snel mogelijk wordt aangepast door onze ingenieurs zodat je terug via routed mode kan werken.
Mvg,
Eva
Ik hoop dat dit degelijk snel terug zal werken.
mvg
Eva zij dit:
geplaatste gisteren door Eva van Belgacom
ik hoop dat dit zo snel mogelijk wordt aangepast door onze ingenieurs zodat je terug via routed mode kan werken.
Mvg,
Eva
Ik hoop dat dit degelijk snel terug zal werken.
mvg
dank voor de update swimmer, interessante case
mvg
mvg
Dat probleem heb je toch niet als je bv. met PLC's of Ruckus werkt ? Je kunt dan bv. 2 ontvangers op één zender (en dus een poort) aansluiten. Je kunt dan 1 TV met kabel aansluiten en 2 met Ruckus of PLC. Of 1 met Ruckus en 2 met PLC of omgekeerd. Je hebt dan altijd maar 2 poorten nodig.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.