Beantwoord

Kan niet zappen

  • 15 July 2016
  • 11 reacties
  • 11615 Bekeken

Ik kan sinds gisteren niet meer zappen met de afstandsbediening. Als ik op een cijfer druk, verandert de tv niet van zender. En ook het kanaal veranderen via de + en - lukt niet. Ik kan enkel van kanaal veranderen via de TV guide. Alle andere knoppen lijken wel goed te werken. Als ik op de cijfers of +/- druk, flikkert wel het symbooltje op de decoder dat hij het signaal ontvangt, maar verandert de zender dus niet.
Ik heb een V5 afstandsbediening. Ik heb al geprobeerd om op Menu + 1 te drukken om hem in IR mode te zetten, en ik heb de afstandsbediening al gereset naar fabrieksinstellingen, maar het probleem blijft bestaan.
icon

Beste antwoord door Elsa 15 July 2016, 21:26

Bekijk origineel

11 reacties

Heb je de decoder al eens effen zonder stroom gezet en laten opnieuw opstarten, probeer dit eerst even
Reputatie 3
Badge +1
Ook eens even met andere batterijen testen in je afstandsbediening, lost vaak gelijkaardige problemen op
JoannaS,

Hier http://bgctv.skynetblogs.be/#Remote-universeel-maken-procedure
kan je de procedure in het kort ook volgen voor je afstandsbediening en daar staat ook opgegeven van je batterij even te vervangen maar als je led reageert zoals je gezegd hebt, zal het waarschijnlijk niet daaraan liggen, enfin proberen kan nooit kwaad hé ;-)
't zal wel opgelost zijn na reset van je decoder had ik vroeger ook wel eens voor.
Reputatie 3
Badge +1
Soms branden de ledjes op de afstandsbediening nog maar iets korter als normaal, zelfs als je dan de batterijen uitmeet met een multimeter blijken ze genoeg stroom te geven. Toch lost de batterijen vervangen dit op (heb dit 1x per week bij een klant gemiddeld die zegt dat zijn afstandsbediening niet goed meer werkt)
Je gaat altijd bij dezelfde klant zeker :D
Ze moet vooral oplichten op de decoder bv van verder naar dichter toe bewegen naar de decoder toe.
Je moet ze wel uitmeten terwijl iemand op de afstandsbediening een commando knop continu blijft indrukken ;-)
Of kortstondig met ampere-meter doormeten om te zien hoe gespierd ze nog zijn :-)))
Enfin mogelijkheden genoeg om dit te controleren.
Batterijen vervangen had ik ook geprobeerd zonder effect.

De decoder was recent nog heropgestart (toen een proximus technieker hier was voor een ander probleem), en toen duurde het zo'n 45min voor hij opnieuw in gang schoot. Dat had ik dus nog niet gedaan wegens weinig tijd. Daarnet toch de decoder eens heropgestart en nu werkt de afstandsbediening inderdaad terug!
Had ook niks anders verwacht heb op dit gebied ook al wat ervaring ;-))
'k mag toch ook eens stoefen op mijn eigen hé 😃
Reputatie 6
Badge +2
Had ook niks anders verwacht heb op dit gebied ook al wat ervaring ;-))
'k mag toch ook eens stoefen op mijn eigen hé :D


De wondermiddel van Tante Elsa: decoder herstarten. 😉
Daarmee dat ik nooit problemen heb, iedere avond gaat die uit voor 't slapen gaan en 's morgens terug op bij het krieken van de dag :D
En wat hebben we vandaag geleerd ...... :-))))))
Reputatie 6
Badge +2
Daarmee dat ik nooit problemen heb, iedere avond gaat die uit voor 't slapen gaan en 's morgens terug op bij het krieken van de dag :D
En wat hebben we vandaag geleerd ...... :-))))))


Familie van Piet Huysentruyt zeker?
Ik zet mijn modem nooit af (wordt trouwens niet aangeraden om dat te doen) en mijn decoder op stand-by en toch heb ik vrijwel nooit problemen.:8
Dus wat hebben we vandaag geleerd:
zet je v4 nooit af
zet je uw V5 af, vergeet hem dan ook niet weer op te zetten.
Bij v4 en V5 zo vrijwel nooit problemen, maar zeg nooit nooit.

NB: 'k heb zo de indruk dat we goed aan het afdwalen zijn, maar 't bijzonderste is dat het probleem voor JoannaS opgelost is en hij geen nieuwe batterijkes is moeten gaan kopen, goed voor de geldbeugel en goed voor het milieu 😃

Reageer