Kan niet (meer) aanmelden op Belgacom Fon

  • 28 March 2012
  • 17 reacties
  • 1226 Bekeken

Sinds de invoering van Belgacom Fon gebruik ik dit regelmatig om nog snel mijn e-mail e.d. te checken wanneer ik mijn kinderen op school ga afhalen en ik een beetje te vroeg ben 🙂 Ik bevind mij dan ook meestal op dezelfde locatie. Sinds enkele weken geraak ik echter niet meer ingelogd op die locatie en krijg ik telkens de melding "There has been an error. Please try again later". Ik heb al geprobeerd om het probleem op te lossen door mijn logingegevens opnieuw in te stellen via de website, maar zonder resultaat. Bij het invoeren van de verkeerde logingegevens, krijg ik daarvan een andere duidelijke melding, dus dat is het probleem niet. Iemand enig idee? Ligt het probleem bij mij of bij de "hotspot"?

17 reacties

probeer misschien eens op een andere hotspot, eventueel thuis? dan weet je toch al of het aan de hotspot ligt of aan uwe account

mvg
Thuis kan ik niet testen... Hoewel Belgacom Fon geactiveerd is op onze modem, is de hotspot toch niet zichtbaar. Dit is van in het begin het geval geweest. Mijn ventje gaat nog wel eens uitzoeken waarom onze eigen hotspot niet zichtbaar is, maar tot hiertoe heeft hij nog geen oorzaak gevonden. Op het eerste zicht heeft dit nooit invloed gehad op mijn gebruik van andere hotspots want oorspronkelijk lukte dit dus wel maar nu niet meer. Zal nog es een paar andere hotspots moeten zoeken in de buurt om te testen :-)
een kaartje kan handig zijn:

http://maps.fon.com/

succes en misschien tot dan

mvg
Daarjuist een andere hotspot in de buurt geprobeerd en zelfde probleem... Ik gebruik wel een iPod Touch met iOS om te surfen, zou dat het probleem kunnen zijn? In het verleden heeft het nochtans gewerkt, maar het zou kunnen dat er ondertussen een update van iOS geweest is...
aanvaardt je gebruikte browser cookies? is vereist

mvg
Ja, staat op aanvaarden van cookies van bezochte sites (Safari). Heb ook nooit iets aan die instellingen veranderd. De zoektocht gaat verder :-)
Heb ongeveer hetzelfde voor met Fon.

Op het Fon kaartje staat mijn hotspot aangeduid, kan echter op mijn MAC en op mijn laptop deze hotspot niet zien en ook niet oproepen.

Enig idee wat hiervan de reden kan zijn ?
In de meeste gevallen werkt Fon opnieuw zonder problemen via mijn iPod, dus ik veronderstel dat het eerder een hotspot probleem was dan een iPod probleem. Heb er tijdens mijn vakantie aan zee volop gebruik van gemaakt :-)
ik heb ook een probleem met FON


Ik krijg steeds de boodschap 'deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar'...


Als ik thuis eens probeer in te loggen, lukt het perfect en onmiddellijk. (thuis dan een ander probleem dat hij automatisch wil verbinden met het FON netwerk en niet met mijn home WIFI...)


Ter info op ricy's blog staat er iets in dit verband : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifiprioriteit

hieronder heb ik dit stuk uit zijn blog gekopieerd:










Wifi Prioriteit instellen zodat windows7 't juiste netwerk eerst kiest

° Prioriteit instellen (uitgebreide uitleg in Eng.) HIER
Of in 't NL (korte uitleg) HIER


Elsa

deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar

die foutmelding krijg ik ook vaak als ik probleer in te loggen met laptop, als ik dan op dezelfde locatie probeer met smartphone of tablette is er geen probleem... kan frustrerend zijn


mvg

is met smartphone bij mij...prioriteiten kan ik niet instellen denk ik...
op (android) smartphone werk ik met de android applicatie, deze gaat automatisch connecteren en dan moet ik niet op dat captive portal pagina zijn en ondervind ik ook geen problemen

mvg
idd en toen had ik gene probleem met android en de app liep alles perfect. (ik had ook een app dat ik prioriteiten van verbinding kon instellen)


Nu met ios5.1 is er geen app en verbinding lukt niet
Beste

Ik heb een zeer gelijkaardig probleem, namelijk het volgende:

Op mijn Iphone4 kan ik onmogelijk inloggen op het FON netwerk. Mijn FON account is echter perfect geactiveerd.

Ik heb al 2 verschillende foutmeldingen gekregen: "deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar" en "error- page not found".

Het meest vreemde aan de hele situatie is dat wanneer ik mijn account op een andere smartphone gebruik, dat er geen probleem optreedt. Ik kan probleemloos inloggen en surfen via FON. Ook het Belgacom Center dat ik bezocht heb, wist niet hoe dit mogelijk was, een raadsel.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
EVA Uw antwoord AUB






Beaucoup de pub....mais où sont les hotspot!!!

Le miens disparait après une demi heure !! POURQUOI ??

Quand je vais sur ma bbox2 192.168.1.1 advanced settings hotspot et que je déactive la hotspot et la réactive tout va bien pendant 1/2 heure.

Je vois FON_BELGACOM dans les réseaux disponibles.

Puis elle se déactive. J'ai déjà réinitialisé ma bbox et rien n'y fait. Pourquoi cette instablilité.

Il y aurais bien plus de hotspots si tout fonctionnais bien. Belgacom il y a du travail !


Merci pour votre réponse EVA




Wat ik ook al gemerkt heb, is dat het soms eventjes duurt vooraleer je effectief ingelogd raakt via de captive portal. Wanneer je dan nog eens op inloggen klikt omdat je bijvoorbeeld niet zeker bent dat je de eerste keer wel goed geklikt had, dan krijg je een foutmelding. Soms kan het dus helpen om eventjes te wachten, maar het zal niet in alle gevallen het probleem oplossen. Hopelijk komt er snel een app voor iOS...

Reageer