Skip to main content
Daarjuist een account aangemaakt voor FON, dan ging het perfect om in te loggen, maar nu krijg ik constant de melding: de dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Hoe kan dit verholpen worden?

Gewoon wachten tot BGC het opgelost heeft denk ik, anders zal er niet veel aan te doen zijn.

groetjes,

Elsa

Op ricy's blog kan je ook wat uitleg vinden omtrent fon: http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom

Hieronder heb ik een stuk gekopieerd die kan interessant zijn voor u:

• Via e-services moet je een account aanmaken: KLIK_HIER

Dit account (fon-login gegevens) ziet er uit als:

login : xxxxxxxxxx@belgacomfon.be

paswoord: xxxxxxxxx

Die gegevens moet je dan gebruiken om te verbinden met een fon hotspot.

================

Klik eens hierboven op Klik Hier en zie eens of je dan nog de foutmelding krijgt, ik krijg in ieder geval geen foutmelding.

Elsa

Hier van't zelfde. Thuis dicht bij de bbox-2 lukt met mijn nieuwe laptop (top gamma acer aspire) het voor 50%. Ik ben nu aan't surfen en schrijf dit met FON_BELGACOM 2 3. Maar bij mijn zoon in St-Truiden, mijn dochter in Opglabbeek, mijn schoonzus in Maasmechelen... geen belgacomfon. En de bbox-2 thuis blijft aanstaan hé....

Ben verbonden....maar tijdelijk niet beschikbaar is steeds het antwoord, ofwel geen draadloze netwerken beschikbaar (tenzij enkele die met een paswoord beveiligd zijn....maar geen fon)

Op google maps zijn er duizenden in Belgie ???? of klopt die info niet ?

vg,

Pol

Dit is bij ons juist hetzelfde.

Soms lukt het en soms hele tijd niets.

Frusterend voor mijn man die alles verwachtte van die tablet.

Zal zo dadelijk naar de technische dienst bellen. Heb al een mail gestuurd, maar nog niets ontvangen.

Heb ook problemen met de verbinding met bbox. Dit waarschijnlijk door een interne fout.

Dus leve het geduld voor Belgacom.

Gr Li

Dag,

is het opgelost?

Kan u ook eens kijken op http://192.168.1.1/ "advanced settings" "hotspot"

wat er vermeld wordt.

Bijv. enabled, disabled, heartbeat triggered... of iets anders

Dit omdat ikzelf maar géén hotspot actief krijg op mijn Bbox2 die nochtans "nieuw" voor 14 dagen uit de shop komt. ("nieuw" of "refurbished"?)

Bij staat er na een 10-tal minuten: "hearbeat triggered offline". (http://community.belgacom.be/posts/00a82ad2bb)

Ben benieuwd of dat bij anderen ook zo is.

Eergisteren..de hele dag....tijdelijk geen toegang. Gisteren de hele dag met fon gesurfd. Vandaag na 10 minuten....gedaan met fon.....tijdelijk geen toegang.

D'er klopt toch ergens iets niet bij BGC. Op 192.168....staat fon op enabled.

vg,

Pol

gisterenavond had ik per toeval een hotspot nodig op mijn laptop en marcheerde het niet

blijkbaar lukt het nu nog steeds niet :

Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar.

kan vrij frustrerend zijn

@poll55 : de fon is wel up, maar 't is het inloggen op het captive portal dat niet gaat... al begrijp ik niet waarom je thuis Fon zou gebruiken

met smartphone kan ik trouwens wel inloggen...... bizar

mvg

@ xenne: de fon is wel up, maar 't is het inloggen op het captive portal dat niet gaat... al begrijp ik niet waarom je thuis Fon zou gebruiken

Waarom thuis fon gebruiken ?

Ik test dat gewoon regelmatig, en stel vast dat die bgc-fon nauwelijks werkt. Laat staan buitenshuis. Ik heb mijn laptop al op verschillende plaatsen meegenomen en tot nu toe NERGENS een bgc-fon kunnen "zien".

vg,

pol

ah oké, om te testen.... dat deed ik hier daarnet ook en het marcheerde niet....

mijn eigen ervaring is dat het met smartphone veel beter werkt dan met laptop....

iig is het frustredend als je fon echt nodig hebt en je ziet die melding

mvg

en lap, 20 min later werkt het hier wel om in te loggen op het captive portal..

gepost via fon op laptop

mvg

Hier heeft het vandaag al 10 minuten "gewerkt". Het is nu 10h38.

vg,

Pol

Reageer