Beantwoord

Kan je de beperkte mailboxcapaciteit (1GB) uitbreiden met een extra-mailbox voor zelfde E-mailadres?


Reputatie 7
Badge +1
De vraag staat al in het onderwerp.
Ik heb regelmatig last van waarschuwingen dat mijn mailbox bijna of helemaal vol is, omdat die 1GB écht niet meer van deze tijd is (Telenet biedt 5GB)..
In Internet Comfort kan ik 4 mailboxen aanmaken, maar kan ik die extra-mailboxen gewoon ook gebruiken voor één mailadres, en lopen bij een volle mailbox de verdere mails dan automatisch door naar de 2e nog lege mailbox? Het is altijd zo'n gedoe om die mailbox te reduceren met de mails die de grootste bijlagen hebben. En laten doorsturen naar Googlemail vind ik ook geen échte oplossing.
icon

Beste antwoord door Elsa 4 August 2016, 11:14

Bekijk origineel

17 reacties

Sinjoor, Ik heb ongeveer een jaar geleden die vraag ook gesteld via 0800 22 800 en toen was het antwoord "neen"
Dit zouden ze beter uitbreiden want dit is onder ander ook één van de redenen dat ik google gebruik en skynet heel zelden
Reputatie 7
Badge +1
Ik vind dat behoorlijk belachelijk hoor!
Zouden ze geen server capaciteit genoeg hebben mss, wie weet !?
Reputatie 7
Badge +1
Als ik 4 mailboxen van 1 GB mag aanmaken, waarom mag ik die 4GB dan niet op één mailbox overdragen?Absurd!
Dan zal de volgend stap zijn ik wil 4 mailboxen van 4 GB :-))
nee nu effen serieus, mss moeten ze u dan de keuze laten maken dat je die ruimte van 4 kunt innemen voor 1 mailbox of gewoon zoals je zegt alle vier uitbreiden,
alleen vraag ik mij af wat de exacte reden is dat ze die niet uitbreiden,
volgens mij enkel en alleen voor de servercapaciteit, maar daar zou iemand van prox zelf een antwoord moeten op geven, want anders kunnen we hier blijven fantaseren of gissen achter de reden, of nog simpeler dat px gewoon uitbreidt dan moeten ze geen reden geven waarom het niet zo is !
Reputatie 7
Badge +1
Als ze al 10GB Cloud kunnen geven, waarom geven ze dan niet de mogelijkheid dat in die Cloud op te slaan? Ik gebruik die toch nog niet. Heb al One Drive, Google Drive en Dropbox.
Reputatie 6
Badge +3
Ik stuur al mijn Skynet mail door naar Gmail en heb zo een onbeperkte mailbox.
Eigenlijk één grote opslagruimte van maken per klant die je zelf invult met cloud , mail enz dan ...
Ik stuur al mijn Skynet mail door naar Gmail en heb zo een onbeperkte mailbox.
Dit doe ik inderdaad ook en eigenlijk al van het moment dat er veel meldingen gekomen zijn van problemen in de overstap naar de nieuwe interface die ik dan ook ondervonden had.
Reputatie 7
Badge +1
Ik stuur al mijn Skynet mail door naar Gmail en heb zo een onbeperkte mailbox.
Dit doe ik inderdaad ook en eigenlijk al van het moment dat er veel meldingen gekomen zijn van problemen in de overstap naar de nieuwe interface die ik dan ook ondervonden had.

Heb nu een extra-mailbox (1GB) aangemaakt en laat nu alles van mijn standaard-mailbox daarnaar forwarden, zoals jullie doen naar Gmail. Hoeveel opslag heeft Gmail?
Reputatie 7
Badge +6
Hoeveel opslag heeft Gmail?
15 GB beste Sinjoor, dus behoorlijk veel als je het mij vraagt 😉
Reputatie 7
Badge +1
Hoeveel opslag heeft Gmail?
15 GB beste Sinjoor, dus behoorlijk veel als je het mij vraagt ;-)

Inderdaad! bedankt!:D
15GB is door het samenvoegen gekomen van de opslagruimte voormailbox en voor Google Drive en Google+ Photos, als ik mij nog goed herinner.
Dus kan prox dit niet doen door het samenvoegen van de cloud ruimte en mailboxruimte ook, zoals Sinjoor al geïnsinueerd heeft ?
Reputatie 7
Badge +1
Ik stel wél vast dat bij het forwarden naar een andere mailbox, er ook nog altijd een exemplaar in de originele mailbox wordt geplaatst...dus dan blijft die vollopen toch? Blijft die nog doorsturen als die vol is?
je moet dit vragen aan de helpdesk zij kunnen dit oplossen, werd hier door iemand anders ook gemeld en de mensen van proximus hebben het in orde gezet
Reputatie 6
Badge +3
ik laat de doorgestuurde mail via de POP3 instellingen van outlook automatisch verwijderen na een vaste periode.
zo staat de mail automatisch op de originele ontvangst mail-adressen in outlook op 1 computer en nog eens overal beschikbaar via gmail.
't is IMAP bij ons 😉

Reageer