Beantwoord

Kan ik meerdere toestellen aansluiten op de WiFi-Bridge?

  • 18 April 2017
  • 4 reacties
  • 492 Bekeken

Is het mogelijk om meerdere toestellen aan te sluiten op een WiFi-Bridge, zoals de decorder, smart tv, internet radio, ... enz?
Ik werk nu met devolo dlan 1200+, maar ik heb regelmatig op de tv storingen (blokjes) en ik zou misschien de WiFi-Bridge willen aankopen.
Graag hulp bij mijn beslissing.
Bedankt bij voorbaat.
icon

Beste antwoord door Francklin 18 April 2017, 18:32

Bekijk origineel

4 reacties

Op een wifi bridge kan je inderdaad deze toestellen aansluiten
Alleen is deze wifi frequentie band gevoeliger voor verzwakking ifv afstand en hindernissen, zoals muren die tussen de B-box en de wifibridge staan...
Alleen uitproberen kan je zekerheid bieden, in een zelfde lokaal zal dit wel werken zonder probleem.
Beste Francklin, de B-Box en de WiFi-Bridge staan niet in het zelfde lokaal. Uitproberen en nadien terug brengen indien het niet beter zou werken lijkt mij niet mogelijk, daar ik de Bridge eerst moet aankopen.
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Reputatie 2
Badge
als je een ander toestel hebt (laptop, smartphone) waarvan je zeker weet dat die ook op 5GHz WiFi werkt, kan je eerst zelf een test met dat toestel doen op de plaats waar je de bridge zou plaatsen. Als je op die plaats een stabiele verbinding met de b-box (en dus internet) hebt, gaat de bridge nadien zeker ook werken, en gaat nadien de snelheid via de bridge een stuk hoger zijn, aangezien die eveneens 4 antennes heeft (een smartphone heeft er typisch maar 1, een laptop gewoonlijk 2, een MacBook Pro heeft er 3, en de bridge dus 4)
Daarben ik zo direct toch nog niet 100% zeker van, als eerste test wel goed om even uit te proberen,want als het dan al slecht is mag je het zeker vergeten, maar fouten in beeld ga je vlugger voor hebben (waarnemen) aangezien er geen "foutcorrectie" is (terug opsturen van foute/verloren pakketjes) bij IPTV overdracht, zoals bij internet overdracht en jet het daar niet direct zult zien/opmerken, of het moet erg genoeg zijn?

Reageer