Kan iemand bij Belgacom de klok op de TV-gids server eens juist zetten?

  • 7 November 2013
  • 6 reacties
  • 776 Bekeken


Sinds de overgang naar het winteruur worden alle programma's in de TV-gids van TV Overal en ook de weergave van het lopende programma, met een uur verschil aangegeven. Het ding zegt dus dat programma B aan het spelen is (maar dat is pas over een uur), terwijl je naar programma A aan het kijken bent. Bijzonder ergerlijk.


Het zoveelste in een lange rij gepruts bij TV Overal, maar toch moet ik daarvoor blijven betalen elke maand.


Is er eigenlijk iemand bij Belgacom die thuis de Belgacom-producten heeft, of zitten jullie allemaal bij Telenet, zodat het 2 weken moet duren eer iemand dat door heeft? En eigenlijk is er blijkbaar nog steeds niemand die het door heeft, want anders zou ik dit niet moeten posten...




6 reacties

Hallo Dieter,

Je gebruikt per toeval toch geen iOS7 apparaat? Ik heb nog al klachten zien opduiken, maar weet er het fijne niet van. Op Android loopt de tijd alleszins wel correct.
Ik vraag het na.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Hallo Dieter,

Ik heb inmiddels feedback gekregen. Dit staat los van de tijd in onze EPG, en heeft alles te maken met een wintertijdbug in iOS7 (http://www.iphoneclub.nl/295453/agenda-ios-7-snapt-wintertijd-niet/). De ontwikkelaar van de app zal die bug eruit halen in de volgende update van de app op iOS, maar ik heb nog geen releasedatum hiervan.
Soms, maar niet altijd, kan je het probleem omzeilen door de app te verwijderen en te herinstalleren.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +1


Ik stel toch ook vast dat de positie van het actueel programma in de TV-gids regelmatig achter is en slechts nà een herstart terug juist staat.

Reputatie 7
Badge +1


Soms is dat wél met die nachtlus, die tot 's morgens vroeg doorloopt. Bij mij is het meestal maar een paar uur verschil; maar correct zoui hij moeten staan op het programma dat momenteel loopt op de zender die opstaat (wit opgelicht).

Reputatie 7
Badge +1


Ik had het vandaag wéér voor met mijn V4. De TV-gids stond op vorige nacht, dus dat was wél wat scrollwerk. Is dat nu weer een nieuwe Charlesbug? Een herstart lost dat wél op, maar die moet je dan wel dagelijks doen.

Reputatie 7
Badge +1


Als het weer alleen bij sommigen is, zou het op een serverprobleem kunnen wijzen natuurlijk. Vermits het een tijdje geleden (relatief recent dus) begonnen is, kan het bijna niet aan de laatste Charlesversie liggen.










Reageer