Bij mij | Bij u |
---|
Runtime Code Version:60R109-60A022 |
Runtime Code Version 60R10A-60A046 |
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 |
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 |
Dus je hebt een recentere versie en zal het zeker daaraan niet liggen!
Beste , je moet eers via E-Services je technisch profiel aan passen want poort 80 is standaard geblokkeerd door Belgacom.
Je gaat naat E-Sevices , internet beheren dan daar opties kiezen en dan zie dit ( zie hieronder )en daar op aan passen klikken . Nadien als E-Sevices weergeeft dat het is aangepast , je modem opnieuw op starten dan zou het moeten functioneren.
hieronder de rechtstreekse link
https://admit.belgacom.be/SKY_ECE/index.cfm?function=customer.overview&farg.prod_type=techprofile
mvg,
Patrick
Technisch profiel |
|
Uw huidig technisch profiel: Normal
De inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geblokkeerd.
Meer info
|
Merci voor de reacties
Maar helaas, poorten staan daar open
Technisch profiel |
|
Uw huidig technisch profiel: Basic
De inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geopend |
Groetjes,
Jeroen
gebruik je voor IP adres 192.168.1.X een vast IP adres ?
Ja daarvoor gebruik een vast adres bijv:
Ja ik zie hier op eerste zicht niks verkeerds aan, als je zeker bent dat je vast IP 192.168.1.130 buiten de dhcp pool valt van je bbox valt zou ik denken dat dit moet werken ii
Mss eens proberen met DMZ toe te paseen op ip adres 192.168.1.130 en zien of het dan lukt ?
Helaas, DMZ heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet, begin een beetje denken dat bij Belgacom iets dicht blijft staan
Beste Osirius,
Als je via e-Services alles open hebt staan, zou er langs onze kant geen blokkering meer mogen zijn. Heb je al je modem herstart nadat je de poorten hebt opengezet, zodat je modem een nieuw ipadres heeft gekregen?
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Hoi Eva,
Helaas al meerdere keren herstart gedaan, zonder oplossing.
Groetjes,
Jeroen
Heeft de PC een statisch IP adres? Is wel een must bij het forwarden van poorten...
Ik vermoed van niet ... want anders zou dat na de profielverandering via e-Services onmiddellijk in orde zijn.
Hierboven staat toch statisch adres 192.168.1.130 !
Ja dat staat er ... het kan natuurlijk ook altijd zijn dat er een lokale firewall draait die poort 80 blokkeert.
@ricy:
ik zie NERGENS dat de TS ook degelijk een statisch IP adres heeft toegewezen aan die PC.
Wat ik wel zie is dat de poorten geforwarded worden naar 192.168.1.130... maar is dit effectief het adres van die PC??
Ik ging er uiteindelijk toch van uit dat als de gebruiker zegt dat hij een statisch ip adres heeft toegekend, hij dat dan ook gedaan heeft.
OK... dan gaan we daar maar verder vanuit 😉
Verder is de firewall geen spelbreker?
Hoi even als info, de pc heeft een vast IP adres.
Hij is intern gewoon normaal te bereiken, dus dat zit ook goed
Ik heb ook al andere poorten geprobeerd, en firewall helemaal uitgeschakeld voor de test, helaas geen resultaat
en
Osirius, is jouw repair profiel ondertussen opgelost geraakt?
mvg
Mijn repair profiel helaas nog niet opgelost,, ik zal proberen vanavond of morgen en alles rechtstreeks aan te slaten, in eerste instantie, en kijken wat dat geeft, ik moet even wat verplaatsen, en andere contactdoos even proberen, zoals in voorbeeld links naar toe staan.
Mijn repair profiel, zo gezegd in het ander forum ook opgelost, en nu dat is opgelost, kan ik mijn poorten ook open zetten