Kan geen poorten openzetten

  • 3 September 2011
  • 20 reacties
  • 2258 Bekeken

Reputatie 1
Beste,


Ik ben bezig met een klein webapplicatietje voor mezelf, ik wil poort 80 open zetten, en dat lukt niet.


Ik heb een bbox2 modem, ik krijg met geen mogelijkheid poorten opgen gezet.

Ik voeg ze netjes bij Lan servers toe, maar geen resultaat.

Op de belgacom site laten de poorten ook alles door, dat is aangepast.

Wat me wel op valt is:









VDSL Version
Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47



Ik heb ool al simple port forwarding geprobeerd.

Modem naar fabrieksinstellingen gezet, en nog niet

Ik denk ook nog een oude versie. Kan ik deze versie update of zo.

Want denk dat hier veel van de problemen zitten.

Wat mij ook opvalt ik kan niets aan de DHCP instellingen veranden.

Hier zijn verder mijn gevens die de modem geeft

Status




















































































INTERNET (bridged) GATEWAY INFORMATION WIRELESS
IPoE Address 10.180.159.43 LAN IP Address 192.168.1.1 Runtime Code Version 60R10A-60A046 Associated clients 0
IPoE Netmask 255.255.0.0 Subnet Mask 255.255.255.0 LAN MAC Address 00:23:48:31:55:15 Clients MAC Address No station connected
PPPoE Address 109.132.236.228 DHCP Server Enabled WAN MAC Address 00:23:48:31:55:16
PPPoE Netmask 255.0.0.0 Firewall



















Interface Level
br0 Disabled
eth1.20 Medium
ppp0 Medium

Hardware Version 1
VDSL line status SHOWTIME Wireless Disabled Serial Num LK09109DP330071
Downstream line rate 9064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 552 kbps
Downstream Training Margin 24.8 dB


mijn login:fc629247









Groetjes,


Jeroen

20 reacties













Bij mijBij u
Runtime Code Version:60R109-60A022 Runtime Code Version 60R10A-60A046
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

Dus je hebt een recentere versie en zal het zeker daaraan niet liggen!
Reputatie 7
Badge +3
Beste , je moet eers via E-Services je technisch profiel aan passen want poort 80 is standaard geblokkeerd door Belgacom.


Je gaat naat E-Sevices , internet beheren dan daar opties kiezen en dan zie dit ( zie hieronder )en daar op aan passen klikken . Nadien als E-Sevices weergeeft dat het is aangepast , je modem opnieuw op starten dan zou het moeten functioneren.

hieronder de rechtstreekse link

https://admit.belgacom.be/SKY_ECE/index.cfm?function=customer.overview&farg.prod_type=techprofile

mvg,

Patrick









Technisch profiel Uw huidig technisch profiel: Normal
De inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geblokkeerd.
Meer info






Aanpassen

Reputatie 1
Merci voor de reacties

Maar helaas, poorten staan daar open










Technisch profiel Uw huidig technisch profiel: Basic

De inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geopend


Groetjes,


Jeroen
gebruik je voor IP adres 192.168.1.X een vast IP adres ?





















No. LAN IP Address Protocol Type LAN
Port
Public
Port
Enable
1 192.168.1.
Reputatie 1
Ja daarvoor gebruik een vast adres bijv:

































LAN servers




































Name Activated Protocol Public start port Public end port LAN start port Local IP Address Action
Webserver Yes TCP 81 81 81 192.168.1.130


website1 Yes TCP 80 80 80 192.168.1.130





Ja ik zie hier op eerste zicht niks verkeerds aan, als je zeker bent dat je vast IP 192.168.1.130 buiten de dhcp pool valt van je bbox valt zou ik denken dat dit moet werken ii

Mss eens proberen met DMZ toe te paseen op ip adres 192.168.1.130 en zien of het dan lukt ?
Reputatie 1
Helaas, DMZ heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet, begin een beetje denken dat bij Belgacom iets dicht blijft staan
Beste Osirius,


Als je via e-Services alles open hebt staan, zou er langs onze kant geen blokkering meer mogen zijn. Heb je al je modem herstart nadat je de poorten hebt opengezet, zodat je modem een nieuw ipadres heeft gekregen?


Met vriendelijke groeten,

Eva.
Reputatie 1
Hoi Eva,


Helaas al meerdere keren herstart gedaan, zonder oplossing.


Groetjes,

Jeroen
Reputatie 2
Badge +1
Heeft de PC een statisch IP adres? Is wel een must bij het forwarden van poorten...
Ik vermoed van niet ... want anders zou dat na de profielverandering via e-Services onmiddellijk in orde zijn.
Hierboven staat toch statisch adres 192.168.1.130 !
Ja dat staat er ... het kan natuurlijk ook altijd zijn dat er een lokale firewall draait die poort 80 blokkeert.
Reputatie 2
Badge +1
@ricy:


ik zie NERGENS dat de TS ook degelijk een statisch IP adres heeft toegewezen aan die PC.
Wat ik wel zie is dat de poorten geforwarded worden naar 192.168.1.130... maar is dit effectief het adres van die PC??


Ik ging er uiteindelijk toch van uit dat als de gebruiker zegt dat hij een statisch ip adres heeft toegekend, hij dat dan ook gedaan heeft.

Reputatie 2
Badge +1
OK... dan gaan we daar maar verder vanuit 😉
Verder is de firewall geen spelbreker?

Reputatie 1
Hoi even als info, de pc heeft een vast IP adres.

Hij is intern gewoon normaal te bereiken, dus dat zit ook goed

Ik heb ook al andere poorten geprobeerd, en firewall helemaal uitgeschakeld voor de test, helaas geen resultaat
en Osirius, is jouw repair profiel ondertussen opgelost geraakt?

mvg
Reputatie 1
Mijn repair profiel helaas nog niet opgelost,, ik zal proberen vanavond of morgen en alles rechtstreeks aan te slaten, in eerste instantie, en kijken wat dat geeft, ik moet even wat verplaatsen, en andere contactdoos even proberen, zoals in voorbeeld links naar toe staan.
Reputatie 1
Mijn repair profiel, zo gezegd in het ander forum ook opgelost, en nu dat is opgelost, kan ik mijn poorten ook open zetten

Reageer