kan geen mails meer ontvangen

  • 27 June 2012
  • 45 reacties
  • 2011 Bekeken

Sinds vanmorgen doet mijn mailprogramma het niet meer,ik kan geen mails meer ontvangen of vertsturen terwijl er niets aan de instellingen is veranderd.

Ik krijg steeds de melding 'Serverfout:0x800ccc90' en windows live mail fout id:0x800ccc92.

Ik heb alle accounts nog eens opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Wie kan mij hierbij helpen?

45 reacties

Hoe bereiken jullie "een" klantendienst of technische dienst? Ik heb zowat een uur gezocht via alle mogelijke links en webpagina's en via de paar nummers die je hier en daar terugvindt (0800...). Op die nummers zijn de menu's ook zodanig opgesteld dat je er niet doorkomt als je vragen hebt over niet-werkende mailservers. Het is een nachtmerrie om informatie te bekomen of een klantendienst te bereiken. Is het nu zo moeilijk om ergens een status van het netwerk te plaatsen en eventueel storingen duidelikjk te melden. Ik kan nog begrip opbrengen voor storingen, maar niet voor desinformatie. Mij lijkt het wel of Belgacom/Skynet er ALLES aan doet om toch maar niet geraadpleegd of gecontacteerd te kunnen worden in geval van problemen.
Beste,


er kunnen zich inderdaad voor bepaalde klanten problemen voordoen bij het opvragen van mails. Alvast onze excuses voor deze ongemakken. Onze ingenieurs doen al het nodige om dit zo spoedig mogelijk in orde te krijgen.

Uiterst tegen morgenochtend zou alles terug normaal moeten werken.


Mvg

Eva van Belgacom
De enige manieren om bgc te bereiken zijn :

  • Een privé bericht ✉sturen naar Eva van BGC : HIER Klikken
  • webformulier ( i.v.m. webdeal Wii Party Pack voor €1 ) : http://www.belgacom-webdeal.be/nl/contact" rel="nofollow
  • Per post contacteren: Belgacom - Residentiële klantendienst- Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel
  • zie ook : http://support.nl.belgacom.be/app/contact?rid=B_CBUSUPMULBBAcommunication_right_NL" rel="nofollow
  • Tel 0800 22 800
Ik geef alleen al de mogelijkheden aan die bestaan om bgc te bereiken meer kan ik niet doen om u te helpen ik ben een doodgewone belgacom gebruiker zoals u en vele anderen en heb geen andere middelen om meer info door te spelen ik probeer alleen maar mensen zoveel mogelijk te helpen met de kennis die ik heb en als ik zelf problemen heb moet ik ook hulp zoeken via deze wegen!

groetjes,

Elsa
Frank, een bee..tje serieus zijn moet toch kunnen Het nummer 080022800 werkt; deze namiddag geprobeert inderdaad 2 een technisch probleem, geef het het telefoonnummer op waarmee je een probleem hebt, dan kan je wachten of laten terug bellen binnen 5 tot 10 min en inderdaad na een 5 tal minuten telefoon. is dat werkelijk teveel moeite;

Het probleem is hiermee natuurlijk nog niet opgelost, het zal blijkbaar wel wat duren, maar het gaat mij over het reageren met 080022800.

ik ben geen werknemer van Belgacom wel een gewone klant die wel tevreden is over de hulpdesk van Belgacom.
heeft weinig zin om daarover nu nog contact te nemen met de helpdesk, Eva geeft duidelijk aan dat ze op de hoogte zijn en dat er aan gewerkt wordt... da's ook dus het antwoord dat je zal krijgen van de helpdesk.... vervelend natuurlijk, maar het is niet anders...

dat contactformulier dat de maken heeft met de webdeal Wii Party Pack voor €1, lijkt me enkel bestemd voor vragen daarmee... dus als je langs die weg andere vragen gaat stellen lijkt het me heel twijfelachtig of die juist gaan terecht komen. vroeger stond er een contactformulier op de belgacom site, dit is verwijderd, blijkbaar geeft belgacom niet graag support via mail (was trouwens ook een heel trage manier). ook als je enkel internet hebt kreeg je een fictief telefooonnummer toegewezen, staat oa op de factuur en e-services, dat nummer moet je opgeven als de vraagt gesteld wordt "Geef het telefoonnummer op waarmee je een probleem hebt en sluit af met hekje."

mvg
Aan Elsa... het was zeker niet persoonlijk bedoeld. Ik wou gewoon alle mogelijkheden overlopen die je aangaf en ben benieuwd of Belgacom daar iets op te zeggen heeft. Aan Frans... Ten eerste heb ik geen probleem met mijn telefoonnummer (dan is het toch heeel kort door de bacht om dit aan te stippen als oplossing voor mailproblemen... en ten tweede zit ik voor mijn telefoon niet bij Belgacom, maar bij BASE. Moet ik dan een BASE-nummer opgeven om bij Belgacom iets over mijn mailservers te weten te komen. Nogmaals, geen probleem dat er storingen zijn (nu ja, ik bedoel, het kan gebeuren), maar communiceer dat toch klaar en duidelijk aan de klanten. Hoe moeilijk kan dat zijn? Ik herinner mij dat er jaren terug zoiets bestond als een "status van het netwerk". Als je daarop klikte kon je zien of er ergens problemen waren en wanneer oplossingen verwacht werden. Duidelijk toch... na 10 seconden wist je... OK, het ligt niet aan mijn computer, ik ben niet alleen met het probleem, het is tijdelijk, het is plaatselijk enz, enz.

mvg
Het is schandalig dat dit zolang moet duren....verwacht enkele belangrijke mails vandaag! Heb gebeld met de helpdesk: kunnen er nog geen datum of uur op kleven wanneer het probleem verholpen gaat zijn. Diep triest!

Is trouwens ook niet het eerste probleem dat we hebben met Belgacom. Technieker over de vloer gehad om probleem met tv op te lossen. Man was klaar, tv werkte terug. Toen hij vroeg of ik wou gaan kijken naar internet bleek dit niet meer te werken. Man begon te prutsen op mijn laptop doch had naar eigen zeggen geen tijd meer om het probleem op te lossen. Hij kon de oorzaak ook niet vinden!

Ben eens benieuwd wanneer deze zoveelste storing opgelost gaat zijn. Lang leve Belgacom!
Hey Frederik ben jij altijd zo kleingeestig een defekt is altijd mogelijk ik had ook dat probleem en ondertussen is dit opgelost

als je zoveel problemen hebt ga dan naar de concurentie en je zal nog ogen opentrekken ik spreek van ondervinding

Een beetje schow verkopen zoals jij vind ik ongepast
Reputatie 2
Badge +1
Als uw mail zo belangrijk is, sluit dan een professioneel contract af met bijhorende SLA.
Frank,


Als er in het keuzemenu gevraagd word om uw telefoonnummer, en u heeft een vaste lijn van BASE, dan dient u uw adls identificatienummer in te geven (te vinden op uw factuur, en lijkt op een teefoonnummer).

Als u dit nummer ingeeft worden uw lijnen automatisch getest en kunnen de medewerkers van de klantendienst of de technische dienst gelijk zien wie ze voor zich hebben, en wat de eventuele problemen op uw internetlijn zijn.

Nu belt u omdat uw email niet werkt, de volgende keer omdat uw internet niet functioneerd, als u dan binnen zou bellen en het lijnnummer zou ingeven, hebben de medewerkers al alle gegevens van de actieve lijn en kunt u veel sneller geholpen worden, dat is toch in uw voordeel neem ik aan?!


Wat betreft de mail, er is inderdaad 1 server die eruit ligt. Dit kan maximaal tot morgen ochtend duren. Niet alle klanten, en dus ook niet alle email adressen zijn betrokken. De ingenieurs zijn op dit moment aan het proberen om de betrokken klant over te zetten op een andere server. Bedankt voor uw geduld!


.....Een beetje schow verkopen zoals jij vind ik ongepast.....:lol





tips voor Hugo: http://www.vlaamswoordenboek.be/ en http://nl.wikipedia.org/wiki/Leesteken :k
Beste CHC,

Inderdaad, ik weet dat een adsl-lijn via een gewoon telefoonnummer loopt dat ergens op de factuur staat, maar ik was vandaag op kantoor, op de baan en zelfs even in het buitenland en die factuur heb ik nu eenmaal niet bij de hand. Ik heb ook alle begrip dat er storingen kunnen zijn en dat er achter de schermen mensen hard werken om dit op te lossen, maar waar het mij om gaat is de communicatie naar de klanten toe. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat mensen zijn die niet eens weten dat een adsl-lijn gekoppeld is aan een apart telefoonnummer (laat staan dat ze weten dat ze dat nummer in het menu van het 0800-nummer moeten ingeven) en dat er vele mensen in de eerste plaats denken dat er misschien bij hen zelf iets fout is gegaan... kinderen die ook de computer hebben gebruikt en hebben zitten prutsen of minder technisch aangelegde personen die denken dat ze een verkeerde handeling hebben gedaan... Als je dan uiteindelijk geen verklaring bij jezelf vindt, zoek je als klant informatie over wat er eventueel bij de provider fout zou kunnen zijn en dan moet je toch wel heel ver zoeken voor informatie. Ik vind het jammer dat ik in vorige reacties telkens te horen krijg dat ik als klant dit of dat had moeten doen, en dat ik dit of dat had moeten weten... Wij betalen als klant toch maandelijks de factuur, dus denk ik dat de service ook een beetje van jullie mag komen, in dit geval in de vorm van makkelijk toegankelijke informatie over de status van jullie netwerk. Ik heb in mijn vorige reactie al verwezen naar een "status van het netwerk" ergens op de site of waarom niet een boodschap plaatsen op het 0800 nummer zodat alle bellers onmiddellijk weten wat er aan de hand is. Of informatie op het 08000-nummer op basis van je naam of je login... zaken die mensen wel uit het hoofd weten. Is het niet mogelijk om dit op hoger niveau aan te kaarten in het belang van de klanten? Dank en groeten.
Je bent blijkbaar inderdaad niet de enige.

Sinds gisterenavond heb ik ook problemen met een van mijn accounts.

3 van de 4 zijn normaal, kan ik gewoon mails op ontvangen.

De 4de en eigenlijk is dit juist mijn hoofdaccount, kan ik helemaal geen mails op ontvangen, ook niet via webmail.

Ik ben absoluut zeker dat ik de juiste login en paswoord ingeef.

Dit is knap vervelend en hoop dat het opgelost geraakt !

Kan ik zelf iets doen hieraan ??

Groetjes.
Hoe lang gaat dit grapje nog duren???Roepen

ondertussen zijn we weer een dag verder en nog steeds niets...
Hi. Sorry, my Vlaams is poor, but if you understand English, I have a temporary solution that I saw on the French forum. It will only work for new emails after you do this, not the ones they already have stored on the server!


Go to E-services, choose your mailbox and modify. The click on "Forward" - this will allow you to forward any mail onto another address (for example, gmail, hotmail...). While you have this option selected, your emails will not be stored on the Skynet server.


I have my own business, so this temprary solution is all I have. It's not great, but at least I can work!


Good luck.
Heb ook nog altijd hetzelfde probleem. Krijg al sinds dinsdagavond geen mails binnen, ook niet via eservices.

Graag vlug een oplossing.
Ik heb met mijn mailclient " Windows Live Mail " geprobeerd en bij mij werkt het terug hij vraagt niet meer om een paswoord.

Groetjes,

Elsa
Het probleem is opgelost, mijn mailboxen zijn weer allemaal toegankelijk. Hopelijk bij jullie allemaal nu.

Groetjes.
Ik heb dit paar weken geleden ook gehad.

En sinds gisteren is het weer van dat Wenkbrauw ophalen

Reageer