Skip to main content
wou me hd zenders activeren maar ging niet komt op decorder is er niet capabel er voor heb wel hd decorder hd tv en hmI bekaveling.Heb wel 2 tv's 1 met hdm1 bekabeling en de andere met scartbekabeling.Hoe komt dit dat ik geen hd zenders kan activeren

Hd zenders enkel op het VDSL2 netwerk.



Ben je aangesloten op VDSL2?



Mvg Jerom


Wat zegt de beschikbaarheidstest op www.belgacomtv.be?

Is HD beschikbaar voor u?



Indien ja... post een je waarden die je kan vinden op 192.168.1.1


wat moet je juist hebben


downstream en upstream line rate
































Upstream line rate 552 kbps
Downstream Training Margin 14.3 dB


















Downstream line rate 9064 kbps

doe eens de webchec



Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)







Hogere snelheden zijn enkel te halen na migratie naar vdsl2, dat kan natuurlijk maar uitgevoerd worden als dit technisch mogelijk is.

Indien vdsl2 beschikbaar is moet je het zelf aanvragen via klantendienst of via een Belgacom center, je zal dan een activatiedatum krijgen en andere modem namelijk een bbox 2.

Er is tijdelijk geen kost aan verbonden tot 31/01/2012






ik heb al gekeken of ik hd zenders kan kijken ik kan tot 3 tv's in hd bekijken


dan zoals hierboven al aangehaald :



vdsl2 beschikbaar is moet je het zelf aanvragen via klantendienst of via een Belgacom center, je zal dan een activatiedatum krijgen en andere modem namelijk een bbox 2. Er is tijdelijk geen kost aan verbonden tot 31/01/2012


ik heb vdsl


sorry , dan zit je op een repair profiel



zie ook op mijn blog : => http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen



dan kan je ook nog de lijntest proberen zie =>http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest


en dat betekent repair betekent.Ik heb een bbox2


Bel eens met 0800 22 700 en vraag om een lijntest.

Als je idd op VDSL2 zit, is er een probleem met je installatie (kan binneninstallatie of BGC infrastructuur zijn)



Best eens proberen met je BBOX direct aan te sluiten, zonder verdere aftakkingen naar telefoon etc en dan eens opnieuw checken wat je lijnwaardes zijn.


als het probleem opgelost is kan je bellen naar 0800 22 424 voor een automatische lijntest, zo kan je van repair vanaf geraken



maar de fout kan zoals gezegd ook in de bgc infrastructuur zitten, dan zal er technieker moeten komen, maar zeker zien dat de binneninstallatie conform is aangesloten, anders betaal je de interventie



mvg


als je nog het oude pack hebt met classic+ kan je ook geen hd zenders activeren, je kan dit laten veranderen naar comfort


Reageer