Skip to main content
Beste,

In december heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice van Proximus. Vanaf 1 januari zou mijn abonnement overgeschakeld worden naar Mobile no limit, prijs € 80 per maand, onbeperkt bellen....

Door het nakijken van mijn rekening via de computer op 4 januari merkte ik dat ik mijn saldo 96.80€ bedroeg.

Heb dan terug contact opgenomen met proximus en heb gesproken met Lindsey. Zij verzekerde me dat ik in januari een factuur zou krijgen van 96,80€ en dan vanaf februari een maandelijks factuur van €80.

Wat blijkt, krijg ik gisteren een rekening van 160,02€. Bij het nakijken op de computer staat ook vermeld dat mijn overschakeling veranderd is op 11 januari, terwijl ik deze in december al aangevraagd had.

Ik kan natuurlijk terug naar de klantendienst telefoneren, maar de wachttijden zijn zo lang en door het telefonisch te doen, ik kan wel de datum en de naam noteren, heb ik natuurlijk geen enkel bewijs.

Terwijl ik van in het begin altijd trouwe proximusklant geweest ben, stel ik mij nu toch vragen. Natuurlijk loopt mijn contract nu pas terug af op 30/12/2012. Ben ik trouwens ook niet van op de hoogte gebracht, dat ik een contract afgesloten heb.

Terwijl we toch duidelijk afgesproken hadden over het abonnement dat 80€ bedroeg, vind ik nu naast de naam van het tariefplan 132,2544 €.

Ik had in december getelefoneerd omdat ik wist dat het bij Base mogelijk was om een all in one pakket te krijgen voor 80€, maar ik wilde eerst eens horen of proximus dit ook niet had. De man aan de telefoon vertelde me toen dat proximus eigenlijk de eerste was met dit pakket, maar dat ze er weinig reclame over gemaakt hadden, vandaar dat ik toen ook beslist heb om bij proximus te blijven aan hetzelfde tarief als ze bij Base voorstelde, 80€ dus, alles inbegrepen.

Ik begrijp echt niet wat er fout is gegaan en hoe ik dit kan oplossen.

Met vriendelijke groeten,

Mirke

Beste Mirke,

Kunt u mij uw klantnummer of telefoonnummer bezorgen?

Dit mag in een privé e-mail naar eva.nl@belgacom.be.

Eva

Heb ondertussen toch contact opgenomen met een zeer onvriendelijke meneer Cleys.

Ik kan er blijkbaar niet onderuit om deze factuur toch te betalen, om die en die redenen, begrijp het nog steeds niet.

Ik ben reeds meer dan 15 jaar klant bij Proximus en dacht dat er geen betere provider was, spijtig dat ik moet terugkomen op mijn mening.

Toen ik aan deheer Cleys zei dat bij Base het 80€ is alles inbegrepen, beweerde hij dat dit niet het geval was. Je krijgt bij proximus 15mb gratis, bij Base 500mb.

Alhoewel ik 150€ zal moeten betalen als ik het contract nu opzeg, betekent dit op de 24 maanden dat ik bij Proximus zou blijven een meerkost van krijg van 408€. Als ik daar de 150€ aftrek, kom ik nog op een bedrag van 258€ die ik overhoud gedurende die twee jaar.

Ik vind het heel jammer dat Proximus mij niet dezelfde voorwaarden kan bieden dan Base en zal mij dan toch genoodzaakt zien om over te schakelen.

Met vriendelijke groeten.

Mirke

beste Mirke

doe wat EVA u vraagt

er is geen abo van 132,xx€ bij Proximus. Er is vermoedeliojk iets fout

groeten-muisje

Beste muisje,

Ik heb mijn factuurnummer en rekeningnummer doorgegeven aan Eva en ga nog even afwachten.

Bedankt het bericht,

Myriam

Beste Myriam,

Uw vraag is ondertussen in behandeling bij de administratieve dienst van Proximus.

Men zal u zo snel mogelijk contacteren met een oplossing.

Eva

Reageer