Kan Belgacom nog mee ?

  • 27 August 2011
  • 10 reacties
  • 2277 Bekeken

http://www.zdnet.be/news/130480/live-tv-op-pc-voor-alle-telenet-klanten/

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Een interessante evolutie ! dat zet misschien meer druk op de ketel bij Belgacom om TV Overal ook voor PC beschikbaar te maken als vervanging van TVonPC en met uitbreiding naar Wifi gebruik..
Belgacom heeft wat dit betreft een voorsprong op Telenet. bij Belgacom kan je immers met gelijk welk internet gebruik maken van TV Overal, wat het voor mij een pak interessanter maakt dan de Telenet app. want wanneer wil je tv kunnen kijken? als je ergens zit waar je geen tv hebt, bv op het werk (mijn baas zal het niet graag horen Knipogen), school, vakantie, .... en er is op dat moment een spannende voetbalmatch. bij telenet werkt de app enkel met de eigen internetverbinding, is het dus een extra tv toestel, meer niet. je kan het niet meenemen naar een andere lokatie, al even waardeloos dan het geflopte TVONPC (RIP)

Telenet heeft geen android applicatie, wat toch een zeer populair platform is - wel zeer complex om op dit platform iets te releasen vanwege de verscheidenheid aan toestellen. Telenet neemt bewust dat risico niet. Belgacom deed dat wél en ik ben haar daar zeer dankbaar voor, dat het niet voor alle toestellen werkt en nooit zal werken moet je beseffen, is logisch met dit platform. Telenet heeft enkel een app voor Apple, nou moet ik zeggen dat ik nooit iets zal kopen van Apple, niet omdat het geen goeie toestellen zijn, maar gewoon aan het onrealische prijskaartje, je betaalt 30% extra voor de naam.

dus het is nu nog enkel wachten op de release van Tv Overal voor pc, Belgacom mag me alvast contacteren om deze te betatesten

mvg
Volgens de website is er idd een applicatie "Tv overal" voor pc op komst. Ik hoop dat dit niet te lang meer uitblijft want dit zou toch gemakkelijk zijn. 's Avonds via de laptop eens naar tv kijken...zonder het gedoe van "Tv op pc" (kabels,...). Als deze applicatie er dan zo uitziet en werkt als deze voor Android zou ik zeker tevreden zijn...
Reputatie 7
Badge +1
Ondertussen is de TVonPC-applicatie (RIP zoals xenne zegt) toch zopas met 125 dagen (tot einde november) verlengd.....zodat ik het allicht nog kan gebruiken als 2e TV tot TV Overal voor PC "gereleased" wordt.....en ik ben het met Xenne eens over Apple ook. Topkwaliteit , trendsetters, maar véél te duur en héél afgeschermd. Maar ja, wie dat daar voor overheeft die hou ik niet tegen natuurlijk.Knipogen en ik zit al van in het begin bij PC.
ge zijt er vet mee, met uw paar NL talige zenderkes.
Reputatie 7
Badge +1
Op TVonPC heb ik alle zenders + die van mijn boeketten Bart al 10 maanden gratis (tot einde november). TV Overal zie ik nog wel en wacht het nog even af hoe dat loopt met die volumeaanrekening, maar Favorite gaat naar "unlimited" vanaf 1 september, misschien speciaal daarvoor?Knipogen
Mss een domme vraag van mij, maar TV on PC is dat niet hetzelfde als TV overal?

Bij Telenet kon ik TV kijken op PC en had alle zenders, maar nu met Belgacom, ook al hadden ze gezegd dat t ging, kan ik dit niet.
tv on pc is afgevoerd, en niet meer beschikbaar. (wegens veel te veel problemen).

daar had je inderdaad alle zenders op.
Tv overal is via internet/lan/3G, is de nieuwe formule, maar je hebt er maar een paar zenders op.
Reputatie 7
Badge +1
Zoals ik hierboven al vermeld heb, is TVonPC wel niet meer in het aanbod, maar voorlopig nog altijd beschikbaar voor wie het al had geïnstalleerd, en wél tot einde november (nog 94 dagen) in testfaze gratis.. Maar er wordt niet meer aan gesleuteld of verbeterd, en dus is het inderdaad een doodlopend spoor. Maar het werkt nog wél, zowel voor live als opnames, en ook nog voor PC on TV via decoder (video's, muziek en foto's van PC op TV). Dat laatste zal bij TV Overal wel noppens zijn denk ik als de PC-versie ervan uitkomt..TV Overal zal ook wel meer geld in het laatje brengen, volume gaat af van je download, en mobiel internet kan oplopen als je niet via Wifi (binnen bereik van je modem/router of in een hotspotzone) werkt.
Dan rest er mij alleen maar een 2de tv kopen en m'n contract voor het jaar laten uitlopen en terug naar Telenet.

En dit door hun verkeerde informatie.

Reageer