Kabeltv afgesloten na overstap Telenet --> Proximus

  • 4 September 2017
  • 12 reacties
  • 6466 Bekeken

Een drietal maand geleden de overstap gemaakt naar proximus voor wat betreft vaste telefonie, mobiele telefonie, internet en digitale tv.
We kijken nog kabel op één tv in, deze werkt sinds kort niet meer, een collega wist me te zeggen dat dit komt doordat telenet de kabeltv dan opzegt.
Kan ik nu via proximus abonnement nemen op analoge tv voor 1 toestel?
Alvast bedankt.
Mvg,
Caro

12 reacties

je zegt dat je de overstap gedaan hebt naar proximus digitale tv, dan moet je uw tv aansluiten op de proximus decoder via een HDMI kabel en dan kan je tv kijken.
Via proximus kan je geen analoge TV bekijken alleen digitaal via proximus decoder die in het TV abonnement zit.
Reputatie 4
Badge +2
PXM biedt geen analoge tv aan.
Wel kan u bijkomend nog een Telenet kabelabonnement aanhouden.
€ 202,80/jaar, zijnde 12 keer € 16,90/maand
@Debast
moest je niet via HDMI kunnen kijken omdat het een oude tv is bv, dan kan je ook desnoods de tv verbinden over scart met een proximus decoder.
mvg, Martin
gewoon een compact decoder aanvragen , pas op , betalend , een 8€ , min voordeel komt het op 5€
eerste decoder in je packprijs die je reeds betaald is die 8€/maand inbegrepen de eventueel 2de bijkomende decoder (ook voor eventueel derde decoder) wordt er 5€/maand bij aangerekend.
Dus als je bijvoorbeeld een tweede decoder bijneemt zal de packprijs/maand, die je nu al betaalt met 5€ stijgen.
Reputatie 6
Badge +1
Logisch dat je niet meer kan kijken, je hebt Telenet opgezegd. Je hebt wel pech want vaak sluiten ze dat niet eens af. Hier in ons gebouw zijn sommigen al 5 jaar of langer geen klant meer en de analoge kabel doet het nog. Ik had de pech dat ik helemaal in het begin ben overgestapt naar Proximus, moest daar nog voor betalen aan Telenet en werd onmiddellijk afgesloten. Maar ach, ik zou dat analoge toch niet meer gebruiken, slecht beeld en weinig aanbod.
Inderdaad dit heeft mijn vader ook na opzeg nog zeker 5jaar kunnen doen, ze komen van TN niet altijd direct om af te sluiten, gaat dikwijls samen als ze moeten komen in de buurt voor andere problemen die ze moeten oplossen.
Badge +4
Eigenlijk riskant om nog analoog te kijken via telenet, want dan ben je een zwartkijker en kijk je tv zonder te betalen !! 👻 [ironie grapje]
Normaal zouden ze echter een filter komen plaatsen op hun paddestoel zodat er zeker geen tv signaal meer doorkomt.
ja maar dat kan jaren duren als je geluk hebt 😉
Badge +4
Maar als ze het dan ontdekken zal men van al die jaren mogen betalen hoor 🤤
Gelukkig is dit niet gebeurd.
Reputatie 7
Badge +3
Beste

Jullie hebben een aansluiting voor 1 tv op dit moment. Is het de bedoeling dat er een tweede tv wordt aangesloten ? je kan misschien contact opnemen met de klantendienst op 0800 22 800 ofwel geef je via een privébericht zo veel mogelijk informatie door en dan laten we je bellen ?
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

groetjes,

Tina

Reageer