Ik kan bij die (nieuwe tv) de afstandbediening van bc niet gebruiken voor geluid en aan/uit functie.
1 en 3 gelijk indrukken enz werkt niet. Ook kan ik GEEN code nummer vinden
vg,
Pol
Bladzijde 1 / 1
Er bestaat normaal geen code nr.voor geloof ik.Ik heb er toch geen moeten gebruiken.Ik heb ook hele tijd gesukkeld eer het in orde was.Ik geloof dat je op je televisie wel uitleg onder help.Anders 1en3 ingedrukt houden geloof ik tot tv.knippert dan direct bovenaan links bovenaan op de knop de tv uischakelen.Ik denk dat het zo moest.
Als je 1 EN 3 telijk indrukt gaat TV (rood ) aan .....en blijft aan. Dus knippert niet. En dan op tv drukken totdat de tv uit is. Dit duurt bij mij eindeloos lang, totdat ik pijn in mijn vinger krijg.....maar de tv blijft aan hoor.
Nee Dat is Normaal.Maar je moet ook je televisie aan zetten.Dus gewoon 1en3 drukken en je beeld zal knipperen als dat gebeurd moet je dus direckt je tv uitschakelen door links boven op die knop te duwen.Ikdenk toch dat het zo ging.Kan je desnoods een s niet zien op je tv.-help-universele afstandbediening daar kan je het nog een nalezen.
De uitleg van Axana is correct, maar kijk anders eens op deze help pagina:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/related/1
daar vind je het volgende:
Automatische methode:
3. Druk de toetsen 1 en 3 gelijktijdig gedurende 3 seconden in. Hierna zal het het lichtje TV 2 keer knipperen en blijven branden.
4. Houd vervolgens ingedrukt. Na 3 seconden start via infrarood een zoekopdracht op alle bestaande codes. Om de 1,5 seconde wordt van de ene naar de andere code omgeschakeld. Als uw tv zich uitschakelt, laat dan de toets los.
5. Om te weten of de afstandsbediening goed geconfigureerd is voor uw tv-toestel (invoering van de juiste code), drukt u op de toets .
Als uw tv-toestel zichzelf aanschakelt, is uw afstandsbediening correct geconfigureerd. Als dit niet het geval is, herbegint u bij stap 3 en verandert u de code.
Manuele methode
1. Zet het toestel aan dat u wil bedienen met de afstandsbediening.
2. Druk vervolgens op de toets <=> tot het rode lampje bovenaan bij de melding TV brandt.
3. Hou vervolgens de toetsen 1 en 6 ingedrukt tot het rode lampje flikkert.
4. Toets de eerste vier cijfers van de code in op de afstandsbediening (bekom de volledige lijst met TV-codes (1) door op het model van uw afstandbediening te klikken).
5. Indien het nummer correct is ingevoerd, zal het lampje bovenaan de afstandsbediening tweemaal oplichten. Indien dit niet gebeurt, is er waarschijnlijk een fout opgetreden bij het ingeven van de code. Begin opnieuw bij stap 4.
6. Om te testen of de afstandsbediening functioneert, drukt u op de toets power . Indien uw televisietoestel uitgaat, is uw afstandsbediening correct geconfigureerd.
(1) de lijst kan je downloaden in een Excel file.
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/related/1
daar vind je het volgende:
Automatische methode:
3. Druk de toetsen 1 en 3 gelijktijdig gedurende 3 seconden in. Hierna zal het het lichtje TV 2 keer knipperen en blijven branden.
4. Houd vervolgens ingedrukt. Na 3 seconden start via infrarood een zoekopdracht op alle bestaande codes. Om de 1,5 seconde wordt van de ene naar de andere code omgeschakeld. Als uw tv zich uitschakelt, laat dan de toets los.
5. Om te weten of de afstandsbediening goed geconfigureerd is voor uw tv-toestel (invoering van de juiste code), drukt u op de toets .
Als uw tv-toestel zichzelf aanschakelt, is uw afstandsbediening correct geconfigureerd. Als dit niet het geval is, herbegint u bij stap 3 en verandert u de code.
Manuele methode
1. Zet het toestel aan dat u wil bedienen met de afstandsbediening.
2. Druk vervolgens op de toets <=> tot het rode lampje bovenaan bij de melding TV brandt.
3. Hou vervolgens de toetsen 1 en 6 ingedrukt tot het rode lampje flikkert.
4. Toets de eerste vier cijfers van de code in op de afstandsbediening (bekom de volledige lijst met TV-codes (1) door op het model van uw afstandbediening te klikken).
5. Indien het nummer correct is ingevoerd, zal het lampje bovenaan de afstandsbediening tweemaal oplichten. Indien dit niet gebeurt, is er waarschijnlijk een fout opgetreden bij het ingeven van de code. Begin opnieuw bij stap 4.
6. Om te testen of de afstandsbediening functioneert, drukt u op de toets power . Indien uw televisietoestel uitgaat, is uw afstandsbediening correct geconfigureerd.
(1) de lijst kan je downloaden in een Excel file.
@ sigjoor71: Bedankt voor de voorstellen....maar niets heeft geholpen.
samengevat : Ik heb dus de beide afstandsbedieningen ingesteld en getest op mijn bestaand tv toestel. Alles ok. Echter op de nieuwe JVC (ful hd /led) werkt geen van beide afstandsbedieningen. Geen volume regeling en aan/uit tv werkt niet.
vg, Pol
samengevat : Ik heb dus de beide afstandsbedieningen ingesteld en getest op mijn bestaand tv toestel. Alles ok. Echter op de nieuwe JVC (ful hd /led) werkt geen van beide afstandsbedieningen. Geen volume regeling en aan/uit tv werkt niet.
vg, Pol
Als het niet moest lukken met die afstandsbediening probeer dan eens een mail een maandag naar Eva te sturen zij kan u wel helpen.Normaal heb je geen code van je tv nodig.Je kan hem nu ook al sturen ik weet niet of ze nu in het weekeinde hier ook soms is maar ik denk het niet.
Pol, als het een héél recent model is, kent de afstandsbediening die nieuwe code misschien nog niet. Best maandag reactie van Eva afwachten zoals Axana voorstelt. Mogelijk kan die afstandsbediening bijgeprogrammeerd worden.
@ sinjoor71
Bedankt voor de inzet.
Ter info,volgende manuele code's ingegeven voor JVC:
0066,0123,0248,0401,0448,0636,0683,0713,0761, doch geen enkele wordt herkend.
vg,
Pol
Bedankt voor de inzet.
Ter info,volgende manuele code's ingegeven voor JVC:
0066,0123,0248,0401,0448,0636,0683,0713,0761, doch geen enkele wordt herkend.
vg,
Pol
In de handleiding staat ook te lezen hoe je functies kan leren aan je BGC afstandsbediening.
Dit werkt voor ALLE TV's of andere infrarood gestuurde apparatuur.
Dit werkt voor ALLE TV's of andere infrarood gestuurde apparatuur.
Beste pol55,
Als geen enkele code werkt dan dient u contact op te nemen met de leverancier van uw TV toestel. Zij kunnen u dan een werkende code geven die bij uw TV toestel past.
Het zit zo, Belgacom krijgt de codes van de TV leveranciers, deze codes werken voor alle universele afstandsbedieningen niet enkel die van BelgacomTV.
Dus het kan zijn dat de code voor uw TV nog niet in ons bestand zit.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Als geen enkele code werkt dan dient u contact op te nemen met de leverancier van uw TV toestel. Zij kunnen u dan een werkende code geven die bij uw TV toestel past.
Het zit zo, Belgacom krijgt de codes van de TV leveranciers, deze codes werken voor alle universele afstandsbedieningen niet enkel die van BelgacomTV.
Dus het kan zijn dat de code voor uw TV nog niet in ons bestand zit.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
pol55 ik heb dit weekeinde nog geprobeerd om het via mijn toestel opnieuw te doen.Zodat ik je het volledig kon uitleggen maar helaas isdit niet gelukt want nu is dit van mij ook geblokkeerd en moet ik ook terug met twee kastjes werken.Mag ik eens vragen hoe heb jij die code er in gezet?
Beste Eva,
Volgens een technieker (telefonisch contakt) van JVC is dit TV toestel zeker uitgerust om ALLE universele afstandsbedieningen te converteren.
Zaterdag komt JVC ze naar mij thuis om dit probleem te onderzoeken.
vg,
Pol
Volgens een technieker (telefonisch contakt) van JVC is dit TV toestel zeker uitgerust om ALLE universele afstandsbedieningen te converteren.
Zaterdag komt JVC ze naar mij thuis om dit probleem te onderzoeken.
vg,
Pol
Ik heb al vanalles geprobeerd ik denk dat ik gewoon een oude afstandsbediening terug ga kopen want ik word dat hier zo beu als kou pap.Voorlopig doe ik het nu met twee kastjes.Bedankt voor het bericht.
Vandaag dit probleem ook gehad, niets werkte op de afst 1 en 3 ingedrukt tv valt uit maar bij het aanzetten werkt niets.
manueel is dit ook niet gelukt.
manueel is dit ook niet gelukt.
Ik geef het op en ga terug een oude aanschaffen.
Technieker van VD BORRE hier geweest voor dit probleem. En het niet opgelost. Bij dit nieuwe type van tv, kan je de bc afstandsbediening niet voor geluid en aan/uit gebruiken. Dus altijd 2 kastjes "meesleuren"
Je moet dus altijd 2 kastjes gebruiken zolang die niet universeel is met jouw andere afstandbediening van je tv.Dit dient enkel om je tv. af te zetten eventueel die knop te bedienen op de afstandbedienen om de klank uit te schakelen en het volume te bedienen.
Ik weet niet of je de code van Eva al gekregen hebt anders moet je eens met 0006 proberen daar reageren enkele tv.op.Maar ik heb de moed al lang op gegeven en volgende week koop ik me een oude afstands bediening.Heeft dit nu te maken met die nieuwe interface ik denk het niet maar dit heb ik nog nooit niet meegemaakt.En als al een technieker het niet kan en jij het al geprobeerd hebt en ik dan weet ik het ook niet meer.
Axana, dit zou de procedure moeten zijn bij de V4 afstandsbediening:
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/3913%20Remote_MakeUniversal_nl.pdf
Hoe gaat u tewerk?
Volg de verschillende stappen.
a. Schakel uw tv-toestel in.
b. Druk de en 1 en 3-toetsen gelijktijdig gedurende 3 seconden in tot de TV-toets knippert.
c. Houd vervolgens de TV-toets ingedrukt. Er start via infrarood een zoekopdracht op alle bestaande codes. Als uw tv zich uitschakelt, laat dan de toets los.
Deze zoekopdracht kan meerdere minuten in beslag nemen.
Om dit te versnellen kunt u voor u aan stap c begint, volgende codes ingeven die verschillen
naargelang het merk. Hier vindt u de codes van de belangrijkste merken.
Philips: 5195 - Panasonic: 5153 - Samsung: 5448 - Sony: 5679 - LG: 4628 -
Sharp: 5550 - Loewe: 4660
d. Om het programmatieproces af te sluiten dient u de TV-mode-toets (onderaan rechts) en de DigitalTV-toets samen in te drukken. De afstandbediening is nu klaar voor gebruik. U kunt testen of alle toetsen werken (geluid, aan- en uitzetten van uw tv-toestel, het aflopen van de externe bronnen).
Indien dit niet het geval is raden we u aan om de procedure opnieuw uit te voeren.
De afstandbediening werkt nu zowel voor uw tv-toestel als voor uw Belgacom TV-decoder.
Al wordt het bedienen van uw tv-toestel wel beperkt tot het aan- en uitschakelen, het volume aanpassen, de mute-functie en het aflopen van de externe bronnen. Wenst u de afstandsbediening voor andere functies te gebruiken, dan kan dit door de TV-mode--toets ingedrukt te houden terwijl u de gewenste instructie aan uw tv geeft.
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/3913%20Remote_MakeUniversal_nl.pdf
Hoe gaat u tewerk?
Volg de verschillende stappen.
a. Schakel uw tv-toestel in.
b. Druk de en 1 en 3-toetsen gelijktijdig gedurende 3 seconden in tot de TV-toets knippert.
c. Houd vervolgens de TV-toets ingedrukt. Er start via infrarood een zoekopdracht op alle bestaande codes. Als uw tv zich uitschakelt, laat dan de toets los.
Deze zoekopdracht kan meerdere minuten in beslag nemen.
Om dit te versnellen kunt u voor u aan stap c begint, volgende codes ingeven die verschillen
naargelang het merk. Hier vindt u de codes van de belangrijkste merken.
Philips: 5195 - Panasonic: 5153 - Samsung: 5448 - Sony: 5679 - LG: 4628 -
Sharp: 5550 - Loewe: 4660
d. Om het programmatieproces af te sluiten dient u de TV-mode-toets (onderaan rechts) en de DigitalTV-toets samen in te drukken. De afstandbediening is nu klaar voor gebruik. U kunt testen of alle toetsen werken (geluid, aan- en uitzetten van uw tv-toestel, het aflopen van de externe bronnen).
Indien dit niet het geval is raden we u aan om de procedure opnieuw uit te voeren.
De afstandbediening werkt nu zowel voor uw tv-toestel als voor uw Belgacom TV-decoder.
Al wordt het bedienen van uw tv-toestel wel beperkt tot het aan- en uitschakelen, het volume aanpassen, de mute-functie en het aflopen van de externe bronnen. Wenst u de afstandsbediening voor andere functies te gebruiken, dan kan dit door de TV-mode--toets ingedrukt te houden terwijl u de gewenste instructie aan uw tv geeft.
Ik heb dit al 10 tallen keren gedaan zonder resultaat.Wanneer dat lichtje knipperd kan je meer dan 10 min wachten en dan valt die tv.nog niet uit.En dan geef ik het op.Ze zeggen dat dit enkele minuten kan duren en ik heb daar al een kwartier gezeten.Dus ik denk dat je daar na een uur ook nog zit.Ook is het verwarrend moet je als het lichtje knipperd 1 en 3 ingedrukd houden + die knop om die tv. uit te schakelen want dit wordt nergens duidelijk weergegeven.
Wonder boven wonder maar vandaag na nog geen 10 sec. gelukt aan de hand met de code van sony.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.