Ik gebruik regelmatig VOIP (operator= VOIPCHEAP)
Ik overweeg om over te stappen naar een Pack met Belgacom TV. Daarvoor zal ik een BBOX2 krijgen.
Ik heb nu Siemens C470IP telefoon aangesloten met Ethernet kabel een Airport extreme van Apple, die verder aangesloten is op een ADSL modem via een ethernet link, niet via PPPoE.
Zal deze configuratie blijven werken met een BBOX2?
Bladzijde 1 / 1
Als ik uitga van wat u post, is uw IP telefoon gewoon opgenomen in uw thuisnetwerk als eender welk ander toestel.
Tenzij uw huidige router speciale instellingen heeft die nodig zijn om die telefoon te doen werken (aparte VLAN...), zie ik niet direct een probleem, nee.
Tenzij uw huidige router speciale instellingen heeft die nodig zijn om die telefoon te doen werken (aparte VLAN...), zie ik niet direct een probleem, nee.
Hier werkt een gelijkaardige configuratie zonder problemen.
Ik heb een Siemens Gigatset DE380IP R. Deze werkt vlekkeloos achter een telenet modem.
Maar achter een BBOX2 zijn er problemen: Opgebeld worden werkt zonder problemen. Maar zelf bellen gaat fout.
Men hoort geen ringtone. Er is wel verbinding maar het geluid komt in beide richtingen niet door.
Ergens in het belgacom netwerk of in de BBOX worden in dat specifieke geval de RTP paketten weggegooid.
Vermoedelijk gaat het om UDP poort 5060, maar het is wel vreemd dat deze poort dan wel doorgelaten wordt indien men zelf opgebeld wordt.
Van Belgacom krijg ik volgend bizar nonsens antwoord:
"Vooreerst kan ik u verzekeren dat er standaard geen enkele controle staat op wat via de lan-poort gebeurt. Dit gaat allemaal gewoon op dezelfde manier door als de internetverbinding. Om na te gaan of er algemeen verlies zit op de lijn zou ik het nummer van de vaste (belgacom) lijn die gebruikt wordt nodig hebben. Bovendien is natuurlijk niet gegarandeerd dat dezelfde instellingen op 2 verschillende modems hetzelfde resultaat zullen geven. We bieden echter geen specifieke ondersteuning op voip-platformen van derden, dus indien de lijnmeting in orde zou zijn, kan ik enkel aanraden op zoek te gaan via een zoekmachine of contact te nemen met de voip provider. Indien u nog verdere vragen hebt, aarzel niet ons te contacteren."
Is er iemand op dit forum die wel voldoende van IT kent om dit probleem op telossen?
Maar achter een BBOX2 zijn er problemen: Opgebeld worden werkt zonder problemen. Maar zelf bellen gaat fout.
Men hoort geen ringtone. Er is wel verbinding maar het geluid komt in beide richtingen niet door.
Ergens in het belgacom netwerk of in de BBOX worden in dat specifieke geval de RTP paketten weggegooid.
Vermoedelijk gaat het om UDP poort 5060, maar het is wel vreemd dat deze poort dan wel doorgelaten wordt indien men zelf opgebeld wordt.
Van Belgacom krijg ik volgend bizar nonsens antwoord:
"Vooreerst kan ik u verzekeren dat er standaard geen enkele controle staat op wat via de lan-poort gebeurt. Dit gaat allemaal gewoon op dezelfde manier door als de internetverbinding. Om na te gaan of er algemeen verlies zit op de lijn zou ik het nummer van de vaste (belgacom) lijn die gebruikt wordt nodig hebben. Bovendien is natuurlijk niet gegarandeerd dat dezelfde instellingen op 2 verschillende modems hetzelfde resultaat zullen geven. We bieden echter geen specifieke ondersteuning op voip-platformen van derden, dus indien de lijnmeting in orde zou zijn, kan ik enkel aanraden op zoek te gaan via een zoekmachine of contact te nemen met de voip provider. Indien u nog verdere vragen hebt, aarzel niet ons te contacteren."
Is er iemand op dit forum die wel voldoende van IT kent om dit probleem op telossen?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.